Gå til innhold

Elendig søkemotor, minimum 4 tegn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Få steder brukes forkortelser så mye som i datamiljøet, og nettopp derfor har også jeg liten forståelse for en firetegnsregel i søkemotoren da dette ekskluderer det meste av dataforkortelser. Om det er en IPB-begrensning er dette kanskje ikke den rette forumstrukturen å bygge et slikt forum på.

 

Personlig tar jeg meg selv stadig oftere i å foreta et Google-søk og snevre resultatet inn til site:diskusjon.no fremfor å bruke forumets innebygde søkemotor, og da har vel egentlig sistnevnte forspilt sin rolle.

 

Ja til søk på ord under fire tegn - dersom det er mulig. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor egentlig en grense? Det er jo ord under tre bokstaver også da.

5334069[/snapback]

Databasen har en grense grunnet ytelse, og igjen er det ikke mange ord på 2 tegn man kommer langt me å søke på i forhold til 4-5 og oppover.

5334073[/snapback]

Er det virkerlig så mye ytelse som står på spill? Og når dere sliter med databser, servere og det som er, bare ved å for eksempel tillate ord/fork. på 2 bokstaver, da burde vel det være en grunn til å virkerlig skaffe en ekstra server eller noe slikt?

 

Du kan søke på mpx*. Det fungerer.

5791518[/snapback]

Ja, man kan søke på "mpx*" men problemet med det ligger i at søkemotoren bare finner ord som starter mpx og i samme ord/fork. slutter på noe annet, f.eks: "MPX220", "MPX3-SLAM", "mpxl" og MPXKN1 (osv osv.)

den finner altså ikke bare "MPX". Søk og se selv.

 

Ved søk på mpx fikk jeg ingen treff i enkel modus. Det betyr i så fall at søkemotoren overser ord under 4 tegn. Mens i avansert modus fikk jeg feilmelding med beskjed om at et av ordene var under 4 tegn.

5792849[/snapback]

Jepp. Noen løsning på dette snart Ueland?

 

PS: Om jeg hadde bodd i nærheten av lokalene deres hadde jeg komt bort med kake den dagen dere støtter 3 -tegnssøk, men det kan jeg altså ikke, men husk at det er tanken som teller. :innocent::p

Lenke til kommentar
Du kan søke på mpx*. Det fungerer.

5791518[/snapback]

Ja, man kan søke på "mpx*" men problemet med det ligger i at søkemotoren bare finner ord som starter mpx og i samme ord/fork. slutter på noe annet, f.eks: "MPX220", "MPX3-SLAM", "mpxl" og MPXKN1 (osv osv.)

den finner altså ikke bare "MPX". Søk og se selv.

Er klar over dette. Var ment som er midlertidig løsning til de fikk ordnet opp i problemet.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Hiver meg på her, den søkefunksjonen er jo så utrolig dårlig.

Skulle finne igjen en tråd jeg skrev om USB. Men det lot seg ikke gjøre. Måtte bruke Google Advanced, da fant jeg den med en gang.

Noen burde skjemmes for å ha implementert noe så elendig. Kanskje dere heller bør legge inn en link til Google?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

blir nødt til å ta opp dette her igjen iom at søkemotoren virker uforandret.. Og det ER behov for å søke på kun ett eller to ord, f.eks når man søker på nye leverandører som det ikke nødvendigvis er skrevet så mye om.

 

Prøvde å søke på "One Call" og dette ga ingen resultater:

 

Dessverre retunerte ditt søk ingen resultater.

Prøv å utvid ditt søk.

 

Men det finnes poster på One Call.

Har forresten prøvd +one +call men det gir jo masse resultater

som ikke har noe med One Call å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...