Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT error iuTrrent

Anbefalte innlegg

Har i dag fått IP-telefon fra onecall. Der fulgte med en Linksys-router med telefonuttak. Når jeg så koplet inn dette fikk jeg NAT error i uTorrent. Lekte litt med det her og ser at det forandres når jeg kopler ut brannmuren i XP. Men jeg finner ikke et fulstendig svar ved å bare kople den ut. Og det er vel og kjekt å ha brannmuren innkoplet... Har også forsøkt å gjøre som det står på portforward.com, så nå ble hastigheten 0.0 både opp og ned.... Noen som kan fortelle meg what to do...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i dag fått IP-telefon fra onecall. Der fulgte med en Linksys-router med telefonuttak. Når jeg så koplet inn dette fikk jeg NAT error i uTorrent. Lekte litt med det her og ser at det forandres når jeg kopler ut brannmuren i XP. Men jeg finner ikke et fulstendig svar ved å bare kople den ut. Og det er vel og kjekt å ha brannmuren innkoplet... Har også forsøkt å gjøre som det står på portforward.com, så nå ble hastigheten 0.0 både opp og ned.... Noen som kan fortelle meg what to do...?

5332924[/snapback]

Du bør vurdere en annen brannmur enn den innebygde i XP! Noe alla Norton Internet Security / Norton Personal Firewall, Zone Alarm, McAfee etc... Den innebygde er ganske så dårlig. Prøv dette så kan du disable firewall'n i XP.

Edit : Finn på en bedre topic før noen stenger den, er brudd på 3 ord regelen.

Edit 2 : I de andre firewall-ene jeg nevnte kan du åpne porter, da skal du ikke få NAT error.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Du bør vurdere en annen brannmur enn den innebygde i XP! Noe alla Norton Internet Security / Norton Personal Firewall, Zone Alarm, McAfee etc... Den innebygde er ganske så dårlig. Prøv dette så kan du disable firewall'n i XP.

Den er ikke _så_ dårlig, kommer an på bruken. Den er langt mindre bloat enn mange andre firewaller, selv om den har visse mangler. Å holde rede på hvilke programmer som oppretter oppkoblinger mot omverdenen kan sees på som en mangel. Jeg ville venta med å få inn en erstatning til man ser at ting fungerer med den innebygde.

Edit 2 : I de andre firewall-ene jeg nevnte kan du åpne porter, da skal du ikke få NAT error.

5333011[/snapback]

Det kan du også gjøre i den innebygde, går an å legge inn exceptions for programmer og definere hvilke porter som skal være åpne.
Lenke til kommentar

Å løse problemer er enklest ved å dele det opp i enkle oppgaver.

Å bytte brannmur etc er ikke nødvendig.

Man kan jo først stille seg spørsmålet, behøver man beskyttelse mot internett?

Svaret er selvsagt ja...

I Linksys routeren er det en brannmur og det samme i WinXP.

Foreslår at du disabler den i WinXP, deretter kan du forsøke en av to muligheter.

1. Sette på UPnP i routeren. Deretter enable UPnP i uTorrent.

2. Forwarde en port mot lokal IP i routeren og sette samme port i uTorrent.

Regner med at problemet nå er løst ;) Sett på WinXP brannmuren. Hvis det nå blir problemer så må du endre reglene for brannmuren.

God jul :p

Lenke til kommentar
Å løse problemer er enklest ved å dele det opp i enkle oppgaver.

Å bytte brannmur etc er ikke nødvendig.

Man kan jo først stille seg spørsmålet, behøver man beskyttelse mot internett?

Svaret er selvsagt ja...

I Linksys routeren er det en brannmur og det samme i WinXP.

Foreslår at du disabler den i WinXP,  deretter kan du forsøke en av to muligheter.

1. Sette på UPnP i routeren.  Deretter enable UPnP i uTorrent.

2. Forwarde en port mot lokal IP i routeren og sette samme port i uTorrent.

Regner med at problemet nå er løst ;)  Sett på WinXP brannmuren.  Hvis det nå blir problemer så må du endre reglene for brannmuren.

God jul  :p

5333187[/snapback]

(Linksys Broadband Router with 2 Phone Ports RT31P2 er det jeg har)

Jeg har LITE greie på nettverk. Punkt 2 sier meg ingen ting. Kan du utdype...?

Under 'Aplication & Gaming' har jeg UPnP forwarding. Noe der som må forandres?

Edit igjen... Fant Enable UPnP i Administrasjon. Aktivere den kanskje...?

Endret av egd1
Lenke til kommentar
Aktiver UPnP i routeren og UPnP i uTorrent, så går det automatisk.

(Alternativ 2 ovenfor er den manuelle metoden for å forwarde porter, mer om dette på portforward.com)

5333342[/snapback]

Begger er UPnP nå men det hjalp ikke. Men har ikke NAT-error i utorrent, men ingen nedlasting alikevel... Ser også at MSN logger av og på med jevne mellomrom. Endret av egd1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...