egd1 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Har i dag fått IP-telefon fra onecall. Der fulgte med en Linksys-router med telefonuttak. Når jeg så koplet inn dette fikk jeg NAT error i uTorrent. Lekte litt med det her og ser at det forandres når jeg kopler ut brannmuren i XP. Men jeg finner ikke et fulstendig svar ved å bare kople den ut. Og det er vel og kjekt å ha brannmuren innkoplet... Har også forsøkt å gjøre som det står på portforward.com, så nå ble hastigheten 0.0 både opp og ned.... Noen som kan fortelle meg what to do...? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Har i dag fått IP-telefon fra onecall. Der fulgte med en Linksys-router med telefonuttak. Når jeg så koplet inn dette fikk jeg NAT error i uTorrent. Lekte litt med det her og ser at det forandres når jeg kopler ut brannmuren i XP. Men jeg finner ikke et fulstendig svar ved å bare kople den ut. Og det er vel og kjekt å ha brannmuren innkoplet... Har også forsøkt å gjøre som det står på portforward.com, så nå ble hastigheten 0.0 både opp og ned.... Noen som kan fortelle meg what to do...? 5332924[/snapback] Du bør vurdere en annen brannmur enn den innebygde i XP! Noe alla Norton Internet Security / Norton Personal Firewall, Zone Alarm, McAfee etc... Den innebygde er ganske så dårlig. Prøv dette så kan du disable firewall'n i XP. Edit : Finn på en bedre topic før noen stenger den, er brudd på 3 ord regelen. Edit 2 : I de andre firewall-ene jeg nevnte kan du åpne porter, da skal du ikke få NAT error. Endret 24. desember 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Du bør vurdere en annen brannmur enn den innebygde i XP! Noe alla Norton Internet Security / Norton Personal Firewall, Zone Alarm, McAfee etc... Den innebygde er ganske så dårlig. Prøv dette så kan du disable firewall'n i XP. Den er ikke _så_ dårlig, kommer an på bruken. Den er langt mindre bloat enn mange andre firewaller, selv om den har visse mangler. Å holde rede på hvilke programmer som oppretter oppkoblinger mot omverdenen kan sees på som en mangel. Jeg ville venta med å få inn en erstatning til man ser at ting fungerer med den innebygde. Edit 2 : I de andre firewall-ene jeg nevnte kan du åpne porter, da skal du ikke få NAT error. 5333011[/snapback] Det kan du også gjøre i den innebygde, går an å legge inn exceptions for programmer og definere hvilke porter som skal være åpne. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Når er firewall ikke klarer å gjøre det en firewall bør gjøre vil jeg kalle den for dårlig. Jeg personlig vil ha full kontroll over all utgående og inngående trafikk. En firewall skal ha mange opsjoner samt velge en mengde med muligheter. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Å løse problemer er enklest ved å dele det opp i enkle oppgaver. Å bytte brannmur etc er ikke nødvendig. Man kan jo først stille seg spørsmålet, behøver man beskyttelse mot internett? Svaret er selvsagt ja... I Linksys routeren er det en brannmur og det samme i WinXP. Foreslår at du disabler den i WinXP, deretter kan du forsøke en av to muligheter. 1. Sette på UPnP i routeren. Deretter enable UPnP i uTorrent. 2. Forwarde en port mot lokal IP i routeren og sette samme port i uTorrent. Regner med at problemet nå er løst Sett på WinXP brannmuren. Hvis det nå blir problemer så må du endre reglene for brannmuren. God jul Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Å løse problemer er enklest ved å dele det opp i enkle oppgaver.Å bytte brannmur etc er ikke nødvendig. Man kan jo først stille seg spørsmålet, behøver man beskyttelse mot internett? Svaret er selvsagt ja... I Linksys routeren er det en brannmur og det samme i WinXP. Foreslår at du disabler den i WinXP, deretter kan du forsøke en av to muligheter. 1. Sette på UPnP i routeren. Deretter enable UPnP i uTorrent. 2. Forwarde en port mot lokal IP i routeren og sette samme port i uTorrent. Regner med at problemet nå er løst Sett på WinXP brannmuren. Hvis det nå blir problemer så må du endre reglene for brannmuren. God jul 5333187[/snapback] (Linksys Broadband Router with 2 Phone Ports RT31P2 er det jeg har) Jeg har LITE greie på nettverk. Punkt 2 sier meg ingen ting. Kan du utdype...? Under 'Aplication & Gaming' har jeg UPnP forwarding. Noe der som må forandres? Edit igjen... Fant Enable UPnP i Administrasjon. Aktivere den kanskje...? Endret 24. desember 2005 av egd1 Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Aktiver UPnP i routeren og UPnP i uTorrent, så går det automatisk. (Alternativ 2 ovenfor er den manuelle metoden for å forwarde porter, mer om dette på portforward.com) Endret 24. desember 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Aktiver UPnP i routeren og UPnP i uTorrent, så går det automatisk. (Alternativ 2 ovenfor er den manuelle metoden for å forwarde porter, mer om dette på portforward.com) 5333342[/snapback] Begger er UPnP nå men det hjalp ikke. Men har ikke NAT-error i utorrent, men ingen nedlasting alikevel... Ser også at MSN logger av og på med jevne mellomrom. Endret 24. desember 2005 av egd1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå