Gå til innhold

best mulig cpu til mitt hovedkort.

mrpuffz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en forholdsvis gammel pc, den fungerte fint helt til nå nylig.

Da CPUen plutselig sa gudd night so long=D

Speccsa er disse:

AMD barton XP 2500+(ødelakt, somsakt) og Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire.

2stk Memory 256MB PC-400 DDR PC3200 Original, 256MB PC-400

XFX Geforce 6600 GT AGP er skjermkortet som står i..

Noen som vet hvor jeg får tak i ny/brukt CPU som er den samme jeg hadde i pcen før?

Eller noen som vet hvor jeg får tak i en CPU som eventuelt skulle være bedre som passer til det hovedkortet..

God jul - Svar snarest.. Kjipt uten pc=D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leverte pcen inn på jobben til stefaren min. De sa at det var CPUen som var røket.

den oppgraderingspakken var ikke dum i det hele tatt.. Fikk masse penger til jul også. Så jeg har jo råd også=d

Har dere andre forslag til fine løsninger? =D

Endret av mrpuffz
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så allverden med penger..

Jeg la også merke til at den oppgraderingspakken du gidde meg tips om tidligere var PCIe. Noe som er litt dumt, siden jeg nettopp investerte i XFX Geforce 6600 GT AGP:S..

Det er derfor det blir litt vanskelig for meg og bytte hovedkort. Jeg vil nødig hive penger ut vinduet.

=D

Lenke til kommentar

Det jeg anbefalte deg:

Hvordan vet du at det er CPU som er røket? Den der oppgraderingspakke fra Komplet er ikke dum, den. Jeg ville heller kjøpt ASRock 939 DUAL-SATA2 HK, da den har både AGP og PCI-E port. Har det kortet selv og er fornøyd.

Staljin

5333205[/snapback]

Du hiver ikke noe penger ut vindu. Som sagt (les litt bedre poster) så har jeg det ASRock hovedkortet sammen med Radeon 9800PRO AGP+Opteron 146@2800MHz.

Men du kan altid kjøpe deg en brukt Athlon XP eller en ny Sempron.

Bruk google og søk litt info om det folk anbefaler deg ;), eller rett og slett skjekk Hovedkort seksjon her i forum.

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...