darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) PCen henger hver eneste time. Er dette problemet? Hvorda kan jeg fikse? Og hva er "Remote" osv? Endret 24. desember 2005 av darkwingduck Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Går viftene dine? Endret 24. desember 2005 av Koppit Lenke til kommentar
icer Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hadde vert en ide å skrive hvilke temperaturer du har... Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Ja, de går som bare det. Sitter med kabinettet åpent, så det kan jeg garantere Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Hadde vert en ide å skrive hvilke temperaturer du har... 5332610[/snapback] Står da savrt på hvitt i første post Lenke til kommentar
Opdal Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Har du klokka prosessoren? I såfall hadde det kanskje vært en idè å klokke den ned igjen. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Har du renset kjøleribbene for støv og skitt? Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Har du renset kjøleribbene for støv og skitt? 5332657[/snapback] Det har jeg nettop gjort. Har ikke klokka, nei. Er en AMD3000+ Lenke til kommentar
kvase Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 tror han/ må ta noen innstilinger i bios. endre det der slik at kortets vifter går riktig. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 tror han/ må ta noen innstilinger i bios.endre det der slik at kortets vifter går riktig. 5332671[/snapback] Begge går som de skal. Det er to vifter (pluss en integrert på grafikkortet). I Speedfan er de satt til 100%, og de går ikke fortere. Man kan derimot sette dem slik at de går treigere, men det er jo ingen vits . Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Her er svaret på hva remote er First of all, you have to identify which temperature sensor is which. SpeedFan strictly adheres to available datasheets for each sensor chip. Please remember that hardware monitors are chips that do have some pins (small connectors) which should be connected to some additional hardware (temperature probes, thermistors or thermocouples) in order to be able to read temperatures. Only a few hardware monitor chips do label their connectors with "CPU", "System" and the likes. Most of them use labels like "Temp1", "Local" or "Remote". The hardware manufacturers connect available pins to different temperature sensors basically according to the physical placement of components on the motherboard. This means that the same chip, an ITE IT8712F, for example, might be connected to a sensor diode measuring CPU temperature on Temp2 and, on a different hardware, it might be connected on Temp1. If you have a "Local" sensor and a "Remote" labeled one, this usually means that "Local" is the temperature of the monitor chip itself and "Remote" is the temperature read from a "remote" probe.When you have properly identified which temperature sensor is which, try to lower the speed of each fan and look at reported speed and temperatures. If you do not allow SpeedFan to change any fan speed and set all the speeds too low, then SpeedFan won't be able to avoid overheating. Latest news mvh Kenneth Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Hva burde jeg da gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Hmmm... Er det meningen at det skal være fult av kliss oppå prosessoren? Atholon 3000+. Eller er den rett og slett smeltet eller noe? :S Beklager hvis det var et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Det kal være en TYNT lag. mvh Kenneth Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 kansje den er som min at den stiller prosessorvifta etter temperaturen på cpuen. vis den gjør det kan du stille det i biosen. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 kansje den er som min at den stiller prosessorvifta etter temperaturen på cpuen. vis den gjør det kan du stille det i biosen. 5332964[/snapback] Er mulig. Hvor i BIOS ligger det? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 kansje den er som min at den stiller prosessorvifta etter temperaturen på cpuen. vis den gjør det kan du stille det i biosen. 5332964[/snapback] Er mulig. Hvor i BIOS ligger det? 5333019[/snapback] på min ligger det under h/w monitor, cpu smartfantemperature Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 HAr nok ikke noe slikt i bios nei Lenke til kommentar
icer Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hadde vert en ide å skrive hvilke temperaturer du har... 5332610[/snapback] Står da savrt på hvitt i første post 5332619[/snapback] Hmmm, merkelig, fikk ikke det øverste bilde da jeg skrev innlegget? My bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå