Gå til innhold

Støydemping av serverrom

Anbefalte innlegg

Hei,

vi skal opprette et nytt serverrom. Dette blir i en liten "gang", som er i nærheten av kontorlandskapet. Vi er derfor opptatt av å kunne støydempe dette mest mulig. Gangen fører inn til et lite kott, så det kan derfor være mulig å få opp en vegg av noe slag (se tegning). Har dere noen andre mulige tiltak?

post-6431-1135426494_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En eller annen skillevegg, ala slike man lager kontorbåser av hadde muligens vært en ide? spesiellt med to vegger?

da gir du ikke lyden en direkte rute til resten av kontrolanskapet. Dekker du disse veggene med ett eller annet lydabsorberende i tillegg, så tipper jeg det funker til å dempe godt.

post-10531-1135441199_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for ideer! Eggekartonger og bobleplast blir kanskje litt omfattende, men vi bør hvertfall forsøke å få inn en vegg slik som foreslått. Bedriften skal muligens flytte om et års tid, så det bør ikke bli for permanente installasjoner. Nå har jeg ikke hørt utstyret i drift, men det dreier seg om et rackskap med et par servere og sikkert noe nettverksutstyr.

Lenke til kommentar

det sviver og bråker litt det...

men ofte er det ventilasjonene man ofte har i slike rom som bråker mest.å henge opp eggekartonger med dobbeltsidig teip er ikke så omstendelig vil jeg tro, men det kommer kanskje ann på hvor mye du legger i det...Ser kanskje ikke så professjonellt ut da...men å skille av med en vegg er ett must..så ser ikke de vanlige arbeiderene alt rotet som kommer med

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
det sviver og bråker litt det...

men ofte er det ventilasjonene man ofte har i slike rom som bråker mest.å henge opp eggekartonger med dobbeltsidig teip er ikke så omstendelig vil jeg tro, men det kommer kanskje ann på hvor mye du legger i det...Ser kanskje ikke så professjonellt ut da...men å skille av med en vegg er ett must..så ser ikke de vanlige arbeiderene alt rotet som kommer med

5333396[/snapback]

Generell informasjon, ikke rettet til noen spesielt. La oss si det høyt sammen:

Eggekartongers akustiske egenskaper er en myte!

Eggekartonger er dårlige til lydisolering og har har dårlige absorpsjonsegenskaper. Det er tross alt papp. Formen har veldig lite å si (vel, eggekartonger kan fungere som noen dårlige diffusorer), tenk deg å kle en vegg med utbrettede pappesker.

Men MrLee er på sporet. Jeg anbefaler imidlertid å bestille noen absorbenter fra Ecophon/Glava eller Rockwool. I kombinasjon med absorberende skillevegger kan det bli bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...