Gå til innhold

vanlig antennekabel vs. antennekabel -> scart

Anbefalte innlegg

Var på Elkjøp å kjøpte en TV her om dagen. Selgeren prøvde å selge meg en kabel med antennekabelplugg i den ene enden og scart i den andre. Han sa dette ville gi vesentlig bedre bilde enn å bruke en vanlig antennekabel ettersom tv'n skulle brukes på kabeltv. Han skulle ha 298,- for kabelen og det var for mye stress å demonstrere forskjellen for meg så jeg bestemte meg for å vente med den kabelen inntil videre.

Stemmer det virkelig at det blir vesentlig bedre bilde av å bruke en slik? Kilden er jo den samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det en selger som var innleid fra nesehårklipperavdelingen? For det første tar som sagt tuneren signal fra den vanlige antenneinngangen, og for det andre blir ikke et signal bedre med en overgang til scart. Scart kan overføre kompositt, s-video og RGB (rangert fra dårligst til best), og for å få et RGB-signal inn på TV-en må signalet være RGB i utgangspunktet. Hvis du for eksempel kobler s-video fra en DVD-spiller inn i s-videoinngangen på TV-en vil resultatet bli det samme som om du kobler med overgang til scart.

Lenke til kommentar

Bruk den som følger med TVen. Sett den inn i TVen først, så finner du det hullet den passer i veggen (Du har nok 2 stk der, en for TV og en for Radio, kun en vil passe hvis du putter inn i TVen først.)

Og hvis du vil ha det litt moro en gang, så gå tilbake til Elkjøp, finn samme selger, og si at du vurderer den kablen, men vil se den testet først, siden den koster så mye. Det kan bli mye moro av å se han prøve å få det til å funke. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...