CnX_ Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hei, Har en LCD-skjerm, hvor baklyset har dødd. Dvs - det tenner de 2 første sekundene når en slår skjermen på, og så forsvinner det. En er i stand til å skimte skjermbildet, ergo er selve panelet OK, men lyset er dødt. Er dette noe som kan gå på garanti / reklamasjon, eller er det noe som er enkelt å fikse selv ? Ut fra det jeg har forstått (eller antatt ..? ) er at dette er en form for lysrør, ergo er det vel kanskje en tenner som er gåen....? Skjermen har vært utsatt for en del risting - har stått ombord i en båt, i rundt regnet 1 år. kan dette påvirke slike ting mye ? Håper dette er rett emne jeg har valgt, og at noen har vært borti, eller mekket på slikt før Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Disse lysrørene har ingen tenner. Og rørene er ikke beregnet på å skiftes, så det er nok ikke noe man enkelt kan gjøre selv. Risting kan sikkert påvirke elektronikk, selv om det burde tåle det. En liten svakhet som man ellers ikke ville sett kan bli ristet åpen. Lenke til kommentar
CnX_ Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Så jeg bør prøve meg på å sende inn på garanti, og håpe på at leverandør vil fikse den.. Eller finnes det begrensninger i bruksområde, slik som i en båt ? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Send den inn på garanti og ikke si hvor den har vært. De lysrørene blir drevet av en ganske høy spenning og har en egen isolasjonsklasse i seg selv. Jeg har selv fått kraftig støt av slike.. Poenget er at disse høyspenningssystemene er ganske ømfintlig for fuktighet. Skal ikke mye til for å sette dem ut av spill. Jeg har selv hatt en slik skjerm som ble utsatt for meget høy luftfuktighet. Lyset slo seg av etter 2 sekunder. Jeg er sikker på at det er mulig å ordne dette ved å overhale lyssystemet. Men så lenge du har garanti, så bruk den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå