Zindex Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Er det noen som driver med roboter? F.eks. lego og programmering. Jeg så på TV tilbake for en liten stund og da var det noen fra ungdomskole som deltok i konkurranse hvor de lærte sine ferdigbygde lekeklosser å gjøre forskjellige arbeid. Jeg kunne tenkt meg å prøve noe liknende selv. Muligens at jeg en dag jobber innenfor dette området, og et sted må jeg starte mens jeg tar realfag vgs. Noen tips? Lenke til kommentar
acon Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Sett deg inn i PLS systemer, logiske styringer o.l. Elektronikk,transistorer osv.. mye spennede å lære. Lenke til kommentar
Zindex Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg vet ikke mer enn før - hvor jeg skal begynne :/ Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 De legorobottingene du tenker på er First Lego League, en robotkonkurranse som er 1 gang i året. Skjekk her du så finner du kanskje noe. Jeg har selv vært med på dette i 4 år, var dog ikke med i år, men morro er det. Lenke til kommentar
andm Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hva med å lage en selv fra bunnen av? Kjøp deg en bok som tar for seg hvert eneste steg grundig med illustrasjoner og forklaringer, innkjøpslister osv. Du må sikkert gå til innkjøp av en PIC-programmerer, men du lærer mye. Det er dyrt; det kommer sikkert til å koste over 1000 kroner, men du får mye igjen for det. Jeg kan anbefale boken «Insectronics». Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hva med å lage en selv fra bunnen av? Kjøp deg en bok som tar for seg hvert eneste steg grundig med illustrasjoner og forklaringer, innkjøpslister osv. Du må sikkert gå til innkjøp av en PIC-programmerer, men du lærer mye. Det er dyrt; det kommer sikkert til å koste over 1000 kroner, men du får mye igjen for det. Jeg kan anbefale boken «Insectronics». 5341560[/snapback] Har du gjort det? Eller driver med det..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå