ASCIWhite Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg bor langt oppe i fjellet. I hytta der jeg bor ser det ut til og være en "dump" i dekningen til Netcom. Er det mulig for meg og kjøpe en signalforsterker som kan brukes til og booste dekningen min? Noe ala bilantenne eller noe? Forslag mottas med takk og bukk... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Jeg bor langt oppe i fjellet. I hytta der jeg bor ser det ut til og være en "dump" i dekningen til Netcom. Er det mulig for meg og kjøpe en signalforsterker som kan brukes til og booste dekningen min? Noe ala bilantenne eller noe? Forslag mottas med takk og bukk... 5331708[/snapback] Kjøp deg deg et kontantkort fra Telenor. På landsbasis har Telenor ca 20 % bedre dekning enn Netcom. Om du vil nåes på Netcom-nummeret er det vel bare å viderekoble så det ringer på begge. Vet av erfaring at Telenor av og til gir kunder eksterne antenner gratis eller kraftig subsidiert om de har problemer med dekning på hytta eller lignende, men er usikker på hvilke kriterier man må oppfylle for at de gjør det, mulig de ser på kundedata og behandler alle individuelt. På jobben har vi både Telenor og Netcom, men har nok aldri hørt om noe lignende fra Netcom så vet dessverre ikke hvordan de ser på det. Skader vel ikke å ringe de å høre Endret 25. desember 2005 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg bor langt oppe i fjellet. I hytta der jeg bor ser det ut til og være en "dump" i dekningen til Netcom. Er det mulig for meg og kjøpe en signalforsterker som kan brukes til og booste dekningen min? Noe ala bilantenne eller noe? Forslag mottas med takk og bukk... 5331708[/snapback] Clas Ohlsson har en god og billig Yagi-antenne med 10db forsterkning. Bruker denne selv på Netcom Connect EDGE-kortet mitt, og dekninga gikk fra 0 med standardantenne til 4 av 5 mulige streker med Yagi-antenna. Den har standard FME-kontakt som "alle" eksterne mobilantenner, og du må da ha en adapterkabel til din telefon. (Clas Ohlsson har også andre antenner med magnetfot og lavere forsterking, se under telefoni i menyen...) Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Takker for tips Tror jeg skal ta meg en tur på Clas`en og sjekke...... God jul Endret 25. desember 2005 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå