Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Og hvor lang tid tror dere det tar for å bli skikkelig avhengig av nikotinen?

6390437[/snapback]

Detta som er målet ditt eller?

6390453[/snapback]

 

 

Nei det e akkurat d som ikke er målet mitt, jeg vil snuse og rett før jeg blir skikkelig avhengig så tar jeg en pause slik at jeg kan snuse når jeg har lyst, og ikke fordi jeg må for ellers blir bare dagen ødelagt og så få masse slim i halsen osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lang tid tar det før du blir skikkelig avhengig (av selve nikotinen) for jeg har snust et par måneder men jeg tror ikke jeg er avhengig av nikotinen, men jeg tenker ofte på snus når jeg ikke har en i munnen, spesielt når jeg legger meg. Tror du jeg er avhengig av nikotinen eller bare avhengig av selve snusingen

Og hvor lang tid tror dere det tar for å bli skikkelig avhengig av nikotinen?

6390437[/snapback]

 

Da jeg prøve snus for første gang, ble jeg ikke avhengig. Men jeg fortsatte å ta noen preller her og der. Det var ikke før jeg startet på VGS at jeg ble sakte men sikkert avhengig. Det passet alltid bra med snus på skolen, siden jeg fort blir stresset og ubekvem, jevnlig bruk over tid vil få deg avhengig.

Lenke til kommentar
Kjøpte General Onyx for en kamerat, skal smake på den etterpå, lukter salmiak  :hmm:

6374328[/snapback]

Legg ut en lite review da. Kjøpte samme boks for en time siden, og var litt skeptisk siden det var General. Men var faktisk ganske bra. Renner lite, smaker ikke så mye og gir bra virkning. Men foretrekker smaken på Gøteborg.

6380987[/snapback]

 

Lag anmeldelse selv :p Er ikke god på sånt

6382665[/snapback]

Tja, får se. Har snust endel forskjellig den siste tiden nå, så må gå helt over til Onyxen igjen :p De fire siste dagene har jeg smakt General White Portion (smakte dritt i forhold til vanlig portion), Onyx, Gøteborg og Catch White Ecalyptus. Trodde Catch var pinglesnus, men ble overasket. Smakte godt og var behagelig. Kan hende det har noe med at den inneholder ethanol, noe som Onyxen ikke gjør.

 

Så fire ulike snus på fem dager har ødelagt inntrykket jeg hadde av Onyxen. Må sette meg inn i en ny boks Onyx for å få et godt helhetsinntrykk.

 

General Onyx: Kommer snasent innpakket i sort boks med sølvlokk. Posene er trekantede og ligger pakket i sirkel. Formen gjør at det er lett å legge to sammen hvis 1 pose ikke skulle være nok. Lukter ikke helt godt. Den smaker mye, men ikke like mye som vanlig General. Saften er faktisk svelgbar. 11mg med nikotin gjør sin virkning, og jeg føler meg meget avslappet med en Onyx-prell under leppa. En snus jeg virkelig kan anbefale.

 

General White portion: Gud bedre, hva kan jeg si? Selv har jeg ikke sansen for smaken på General portion, men dette var enda verre. Trengtes en god del spytting før størstedelen av saften var ute, for det smakte for ille til å svelges. Men den fortsatte å renne og renne. Ikke var den spesielt sterk heller. Både smaksmessig og virkningsmessig. Smakte rett og slett ugge. Tenkte ikke på å lukte på boksen til kameraten min, så vet egentlig ikke hvordan den lukter. Absolutt en snus jeg aldri mer skal snuse. De tre posene var nok.

 

Gøteborg Rape Portion: Dette er god snus. Fult svelgbar saft, og smaker godt. Det er digg å rulle den litt på tunga og smake på den etter at den er brukt en liten stund. Smaken er nemlig ikke så altfor sterk. Virkningen er på likt nivå som General portion og General White Portion. Samme nikontinmengde, men alikevel følte jeg et mindre sug etter nikotin de dagene jeg snuste Gøteborg. En utrolig digg og avslappende snus på en varm sommerdag. Lukter ikke så altfor jævlig, men ikke noe jeg ville sitti med nesa nedi så altfor lenge. Virkelig en snus å anbefale.

 

Catch White Portion Ecalyptus: Hadde ikke så altfor høye forventninger til denne. Fikk noen poser av en vennine. Første som falt meg inn var at det var ekte jentesnus. Ecalyptus, hva faen skal det være godt for? Men jeg tok feil. Var faktisk en enormt god snus. Vanligvis liker jeg smaken av snussaften, så lenge den ikke smaker dritt (general white) eller er for sterk (General). Men denne smakte faktisk GODT. Til forskjell fra de snusene som inneholder litt Lemon som man ikke smaker et snev av, smaker man faktisk mye ecalyptus. Veldig beroligende og deilig. Samme nikotinmengde som de fleste andre snuser, 7mg. Så var ikke verdens mest geniale med tanke på beroligenhet, men gjorde nå jobben sin. Deilig å ha under overleppa. Lukter friskt også (i forhold til andre snus). En snus å anbefale for nybegynnere, folk som vil ha variasjon eller bare ikke er så glad i lukten/smaken av annen snus.

 

Så for meg blir det vel en kombinasjon av Onyx og Catch fremover. Et par Onyx for å dekke størstedelen av nikontinbehovet, men Catch for å variere litt. Gikk aldri lei av å snuse General Portion eller Gøteborg Rape sammenhengende, men gått lei av Onyxen får jeg har klart en hel boks. Er ikke helt noe jeg orker å snuse et par dager uten variasjon. Derfor er det godt å ha venner som snuser andre merker så det blir litt variasjon. Alltid godt å ta seg en Onyx en times tid etter en annen type snus. Da er smaken på topp igjen. Just like first time :love:

Lenke til kommentar
*snip*

 

Posene er trekantede

 

*snip*

 

Åssen ONYX har du fått tak i? Sitter selv her med en boks onyx, og posene er akkurat like "vanlige" poser? Forklar.. :D

 

Men ellers, fint enig i anmeldelsa av onyx.. Først syns jeg den hadde en rar smak, ikke klarte å sette fingern på det men nå smaker den bare snus.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Posene er trekantede

 

*snip*

 

Åssen ONYX har du fått tak i? Sitter selv her med en boks onyx, og posene er akkurat like "vanlige" poser? Forklar.. :D

 

Men ellers, fint enig i anmeldelsa av onyx.. Først syns jeg den hadde en rar smak, ikke klarte å sette fingern på det men nå smaker den bare snus.

6390988[/snapback]

De er jo sorte og trekantede. Posene er såklart firkantete, men innholdet er fordelt som en trekant. Litt dårlig formulert kanskje.

 

Men lå noen Catch Ecalyptus blant Onyxene mine nå, og det smaker bra faktisk. Blir et litt mentolpreg over snusen, noe som faktisk er meget behagelig. Tror nok ikke det bare blir variasjon av de to snusene fremover, men også blandet i samme boks for å mentolkrydre Onyxen litt ;)

Lenke til kommentar
Nei det e akkurat d som ikke er målet mitt, jeg vil snuse og rett før jeg blir skikkelig avhengig så tar jeg en pause slik at jeg kan snuse når jeg har lyst, og ikke fordi jeg må  for ellers blir bare dagen ødelagt og så få masse slim i halsen osv

6390476[/snapback]

 

Følger samme teorien, men har nå snust rimelig mye i snart 2 måneder, klarar fortsatt fint å ha en pause, som jeg har begynnt på nå, tenkte jeg skulle ha et par uker uten snus...

Lenke til kommentar
Tar det opp igjen: Kan man snuse skråtobakk?

6393413[/snapback]

Joa. Det funker litt annerledes.

 

Du kjøper deg en pakke Oliver Twist, f.eks. Du putter det mellom tennene og kinnet. Sånn ca på siden av jekslene. Der har du den en stund, til saften har rent ut. Deretter kan du tygge på den, spise deg, dytte den opp i nese, alt ettersom du vil. :)

 

js79: Rallarsnus. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...