Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: Hvis jeg skulle begynne med posjonssnus. Hvilken er den beste?

Vil helst ikke ha en som er så sterk.

6387757[/snapback]

Sterk smaksmessig? I så fall er nok Skruf Tranebær en fin snus for deg. Ellers så kan du jo se på General White Portion. Den er også fin.

6387850[/snapback]

 

 

Ja smaksmessig ja.

 

Hva med Gøteborgs Rapè?

Lenke til kommentar
EDIT: Hvis jeg skulle begynne med posjonssnus. Hvilken er den beste?

Vil helst ikke ha en som er så sterk.

6387757[/snapback]

Sterk smaksmessig? I så fall er nok Skruf Tranebær en fin snus for deg. Ellers så kan du jo se på General White Portion. Den er også fin.

6387850[/snapback]

 

 

Ja smaksmessig ja.

 

Hva med Gøteborgs Rapè?

6388246[/snapback]

 

Ikke hør på Nyhus. Gøteborgs Rapé White Portion og den nye, nr.2 eier disse snusene noe inn i granskauen. Bedre smak. Skruf Tranebær blir guttungen i forhold til den nye gøte.

 

Og til deg som lurte på NO.2, de selger den bare i Sverige såvidt jeg vet.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Du må bake den!

 

1. Du slår boksen mot hånden, skritt, whatever, slik at snusen samler seg.

2. Du tar høyrehånden ned i boksen og presser sammen endel snus (passe mengde for deg). Når du har presset slik at snusen har blitt en liten "klump", legger du den i håndflaten, og lukker boksen på din sære måte.

3. Deretter begynner du å trykke på snusen inne i håndflaten. Dette gjør at snusen blir til en "pyramide". Etter at du har trykket snusen fast, er det på tide å gå videre til neste punkt.

4. Legg den på venstre pekefinger. Rull pekefingeren sammen mens du holder rundt kantene (på siden av pekefingeren).

5. Deretter fingjør du den ved å trykke litt ekstra på den der du ser den kan briste. Men ikke for hardt. Da brister den.

6. Så putter du den under leppa, løft leppa, plasser snusen i overleppen (på siden eller hvor du føler deg komfortabel).

7. Kos deg.

 

Punkt 1 mestrer jeg meget bra om jeg skal si det selv.

Punkt 2 byr på første problem, hvor stor er passe mengde?

Punkt 3 Pyramide? rund? firkantet? trekantet? Hvor fast er fast?

Punkt 4, første virkelig store problem, punkt 3 er ett usikkert moment, men har da klart å lage en "pyramide" som i det minste henger sammen og er tykkere i "bunnen" enn i toppen. Når denne dingsen er plassert på pekefingeren kollapser hele dritten, og jeg må begynne på nå, ender da opp med å droppe punkt 4 i mitt neste forsøkt ved å heller satse på å bruke punkt 5-6-7 på pyramiden, for til slutt å stappe den under leppa.

Punkt 5, den kan jo briste overalt!

Punkt 6, fikser dette.

Punkt 7, "kose" meg? litt problematsik når jeg må starte det hele med å plukke ut biter av snusen som løsnet under plassering, og nå ligger å slenger i munnen. Dessuten er det en konstant fare for kollaps, så jeg meg konsentrere meg for ikke å klø meg på leppe, kjenne på snusen eller på noen anne måte komme borti den slik at den kollapser.

Lenke til kommentar
Ja smaksmessig ja.

 

Hva med Gøteborgs Rapè?

6388246[/snapback]

Smaksmessig er de to jeg anbefalte fine. Rapè no2 har jeg ikke prøvd, men rapè whiteportion har jeg prøvd og den var ganske grov, altså ikke for nybegynnere.

 

edit:

Fordi du blir relativt opprevet under leppa altså. Men smaksmessig er den nok fin, selv om den har nikotin = 0

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp her skjønner dere.

 

Posjon

 

Jeg har prøvd General Posjon. Syns den ble litt rennende og var ikke mye deilig.

Jeg liker ikke at snusen er så intens sterk (smaken) derfor burde jeg velge Skruf Tranebær? (selges den i norge?)

 

 

Lös

 

Grunnen til at jeg vil heller gå for posjon er at jeg suger i å bake driten, og i tillegg blir man jo så grisete på hendene. Også som dere sikkert vet er jeg under 18, ergo jeg kan ikke la foreldra mine eller folk jeg kjenner (av voksene) se meg snuse. Da er det veldig upraktisk å bruke lös. Sliter også med at når jeg settern inn setter noe seg i tenna, samme når den skal ut;

 

lös blir liksom en hel vask for meg, hvis dere skjønner. Men dette blir vel bare bedre å bedre med tiden?

 

Hvilken lös snus er bra for meg? (somsagt liker jeg den ikke så sterk eller rennende)

 

 

 

EDIT: Gjerne med smak! (peppermynte etc.)

 

mvh. :)

Endret av thewiz
Lenke til kommentar

@Thewiz

 

Tja.. Når det gjelder portion så sverger jeg nok fortsatt til Skruf Portion, smaken er kanskje ikke så god, men den har iallefall en veldig god effekt, og det tar tid før den begynner å renne, Tranbær er god den og. Ellers så liker jeg General og Gøteborgs Rape, men du likte jo ikke General så godt, så. Gøteborgs rape har forresten en god smak, smaker litt granskog :p Høres kanskje rart ut men det smaker ganske godt. Har en inne nå :)

 

Når det gjelder løssnus, så blir man bedre med tiden - øvelse gjør mester :) Jeg liker også her Skruf, men synes Tidemand også var en fin en... Sistnevnte er god å bake.

 

EDIT: Catch Licorize og Catch eucalyptus er gode! Har kanskje ikke den sterkeste effekten, men siden du er ny så river den nok bra nok allikevel. :)

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Hmm... når det kommer til baking av løs-snus:

 

Jeg gidder ikke å bake en fast klump med snus. Jeg pakker den bare såvidt sammen så den holder seg til jeg får den under leppa, og lar den så gå i oppløsning under leppa. Hvis du ikke klarer å ha snusen under leppa uten å søle, så er det leppa di og ikke snus-prisen det er noe galt med ;)

Lenke til kommentar
Du må bake den!

 

1. Du slår boksen mot hånden, skritt, whatever, slik at snusen samler seg.

2. Du tar høyrehånden ned i boksen og presser sammen endel snus (passe mengde for deg). Når du har presset slik at snusen har blitt en liten "klump", legger du den i håndflaten, og lukker boksen på din sære måte.

3. Deretter begynner du å trykke på snusen inne i håndflaten. Dette gjør at snusen blir til en "pyramide". Etter at du har trykket snusen fast, er det på tide å gå videre til neste punkt.

4. Legg den på venstre pekefinger. Rull pekefingeren sammen mens du holder rundt kantene (på siden av pekefingeren).

5. Deretter fingjør du den ved å trykke litt ekstra på den der du ser den kan briste. Men ikke for hardt. Da brister den.

6. Så putter du den under leppa, løft leppa, plasser snusen i overleppen (på siden eller hvor du føler deg komfortabel).

7. Kos deg.

 

Punkt 1 mestrer jeg meget bra om jeg skal si det selv.

Punkt 2 byr på første problem, hvor stor er passe mengde?

Punkt 3 Pyramide? rund? firkantet? trekantet? Hvor fast er fast?

Punkt 4, første virkelig store problem, punkt 3 er ett usikkert moment, men har da klart å lage en "pyramide" som i det minste henger sammen og er tykkere i "bunnen" enn i toppen. Når denne dingsen er plassert på pekefingeren kollapser hele dritten, og jeg må begynne på nå, ender da opp med å droppe punkt 4 i mitt neste forsøkt ved å heller satse på å bruke punkt 5-6-7 på pyramiden, for til slutt å stappe den under leppa.

Punkt 5, den kan jo briste overalt!

Punkt 6, fikser dette.

Punkt 7, "kose" meg? litt problematsik når jeg må starte det hele med å plukke ut biter av snusen som løsnet under plassering, og nå ligger å slenger i munnen. Dessuten er det en konstant fare for kollaps, så jeg meg konsentrere meg for ikke å klø meg på leppe, kjenne på snusen eller på noen anne måte komme borti den slik at den kollapser.

6388782[/snapback]

Vel enkelt forklart så tar du bare litt snus i hånden, klemmer den til den holder sammen. Så bruker du bare pekefingeren og tommelen til å bake den som en bal ;)

 

Så når du har mestret det så kan du prøve deg frem å bake en sylinder :yes:

Lenke til kommentar

Jeg lærte å bake tønne nesten med en gang jeg begynte. Til dere som ikke får det til er det bare å stresse litt og tenke logisk, eller få hjelp av en erfaren.

Hvor lang tid tar det før du blir skikkelig avhengig (av selve nikotinen) for jeg har snust et par måneder men jeg tror ikke jeg er avhengig av nikotinen, men jeg tenker ofte på snus når jeg ikke har en i munnen, spesielt når jeg legger meg. Tror du jeg er avhengig av nikotinen eller bare avhengig av selve snusingen

Og hvor lang tid tror dere det tar for å bli skikkelig avhengig av nikotinen?

Lenke til kommentar

Sitter nå med en røda lacket portion i kjeften, jævla godt med røda lacket portion når du har lagt deg, lett å kaste ut og du kan drikke og spise snop på likt, du får en jevli deilig følelse i kroppen dribble.gif Men om dagen e løs selfølgelig, general og røda lacket.

Har ikke prøvd catch, ettan, og prince noen som vett hvordan de er.

Den værste snusen ever er general portion, den renne sinnsynkt mye, svir i halsen og smake drit, den smake heilt anderleses en general løs.

 

General og røda lacket løs wub.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...