Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde Petterrøe's jeg snus i dag jeg. Den var skikkelig god i smak, god peppermynte smak og lukt, men utrolig vanskelig å bake. Men jeg fikk den billigere enn annen snus så det var okey. Samtidig som jeg kjøpte Petter* kjøpte en kamerat Gjøteborgs Rape. Den var fin å bake og smakte ikke noe serlig. Helt grei snus det også :)

Lenke til kommentar

gikk fri i går under kirka i konfirmasjonen, dro rett gjem til kjæresten min sitt selvskap, overnattet for å gi henne den ene gaven ;) og dro rett til bestemor da jeg kom hjem i mårrest.

 

kom hjem fra bestemor nå, nå må jeg ha snus..

 

edit: å dæven det var digg.. Onyx btw

Endret av complexity
Lenke til kommentar
gikk fri i går under kirka i konfirmasjonen, dro rett gjem til kjæresten min sitt selvskap, overnattet for å gi henne den ene gaven ;) og dro rett til bestemor da jeg kom hjem i mårrest.

 

kom hjem fra bestemor nå, nå må jeg ha snus..

 

edit: å dæven det var digg.. Onyx btw

6341562[/snapback]

 

Kjøpte onyx her på fredagen, for første gang. Ekstremt pen boks, men syns snusen smakte litt rart, kan ikke sette helt fingern på det, men det var noe der jeg ikke har kjent før, verken på orginal general, eller no annet.

 

Men digg boks/innpakning. Status :p

Lenke til kommentar
gikk fri i går under kirka i konfirmasjonen, dro rett gjem til kjæresten min sitt selvskap, overnattet for å gi henne den ene gaven ;) og dro rett til bestemor da jeg kom hjem i mårrest.

 

kom hjem fra bestemor nå, nå må jeg ha snus..

 

edit: å dæven det var digg.. Onyx btw

6341562[/snapback]

 

Kjøpte onyx her på fredagen, for første gang. Ekstremt pen boks, men syns snusen smakte litt rart, kan ikke sette helt fingern på det, men det var noe der jeg ikke har kjent før, verken på orginal general, eller no annet.

 

Men digg boks/innpakning. Status :p

6342516[/snapback]

de par første gangne jeg smakte onyx var den ikke noe særlig, but it kinda grows on you, nå er den ikke så værst.
Lenke til kommentar

Jeg tror forresten jeg har funnet ut hvorfor Skruf virker så mye sterkere enn General- det kjennes ut som det er mye mer tilsatt ammoniakk i Skruf (ammoniakk er tilsatt for at nikotinet skal gå lettere inn i blodet mener jeg).

 

Bare lukt på en skruf-pris, og så på en general-pris. Det STINKER amoniakk av skruffen i forhold!

 

(bare en liten teori)

 

EDIT: Gjorde nettopp noe pussig... før jeg putta snus-prisen i kjeften begynte jeg å lete etter lighter. Tror hjernen min er litt vel vant med sigaretter :roll:

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar

bah, vanskelig å bake petterøes! Det her er problemsnus av ypperste slag. Dessuten ser det ut til at den er veldig grov, for jeg har blitt veldig sår under leppa etter at jeg kjøpte den boksen her.

 

Noen som har gode forslag om hvordan jeg kan få Petterøes-snusen til å være mer velvillig når det kommer tilbakingen?

Lenke til kommentar
bah, vanskelig å bake petterøes! Det her er problemsnus av ypperste slag. Dessuten ser det ut til at den er veldig grov, for jeg har blitt veldig sår under leppa etter at jeg kjøpte den boksen her.

 

Noen som har gode forslag om hvordan jeg kan få Petterøes-snusen til å være mer velvillig når det kommer tilbakingen?

6344257[/snapback]

 

 

bare skvis saften ut av den =) så holder den seg fast. eller lek forsiktig med den. det er liksom enten eller.

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Petterøe’s Peppermynte snus, løs.

 

untitled.jpg

 

Jeg og en kamerat kom tilfeldigvis over denne snusen på Ica, butikken ikke selskapet 47 jobber i, da de ikke hadde flere bokser Skruf løs. Kameraten min tok en god gammel traver, nemlig Gjøteborgs Ràpe, mens jeg fortsatte å lete i snusskapet til en blå boks med en bulldogg tiltrakk seg min oppmerksomhet. Petterøe’s Peppermynte. ”Jeg satser” tenkte jeg, tok boksen og ga den til kameraten min som skulle betale. Deretter vandret vi ut til kassebilen og dro til opp til et lite vann som ikke ligger så langt unna for å kose oss litt med fersk snus og Pepsi Cappuccino.

 

Lukt

Mens vi kjørte raskt oppover bakkene, ble jeg nærmest torturert av nysgjerrighet. Jeg måtte bare lukte på peppermynte-snusen. Jeg løftet forsiktig av lokket, så litt på snusen og trakk forsiktig inn odøren. Den luktet av frisk peppermynte. ”digg” tenkte jeg og luktet litt nærmere. En mild lukt av tobakk trakk seg inn neseborene, sammen med peppermynten, men tobakklukta var mild og god, så jeg fikk ikke de samme brekningsrefleksene som jeg får da jeg lukter på sterk vondtluktende general og skruf.

Den luktet faktisk veldig godt. Men den ga selvfølgelig ikke en vanlig snuslukt. For oss litt skjøre er nok denne snusen veldig god luktmessig, så jeg gir dem 6/6 i lukt

 

Bakeegenskaper

Da vi endelig fikk krøpet ut av bilen, vandret opp i skogen og over demningen til vår faste koseplass, var det å kaste seg rett på Petterøe’s-snusen. Jeg tok en god fingermengde snus og la den i håndflaten. Den virket myk og god, så første inntrykket var at den var veldig fin å bake. Men så feil kan en ta. Jeg begynte med vanlig baketeknikk, bruker den som står i guiden på førstesiden. Startet å klemme sammen snusen under fingeren for så å forme den som en tønne i håndflaten. Vanskelig! Den bristet gjentatte ganger og jeg fiklet med dette i flere minutter, og da jeg endelig fikk putta den under leppa bristet den. Jeg ga faen, skylte ut det som falt ned i munnen med vann, og var egentlig veldig missfornøyd. Kameraten min så på meg med et flir, da han allerede hadde sitti med en Gjøteborgs Ràpe pris i munnen i 5minutter. Stor skuffelse det her, for bakeegenskapene suger. Jeg skal være litt snill, da det er mulig å bake den, så jeg gir den 2/6 i bakeegenskaper, da den renner lite når den først er under leppa.

 

Smak

Smaken derimot var ingen skuffelse. Den smakte faktisk godt. Peppermyntesmaken overkjørte snussmaken kraftig. Den smakte tobakk også, men ikke plagsomt mye. Akkurat som jeg håpet på. 6/6 i smak.

 

Styrke

Det var en stund siden sist jeg hadde hatt snus under leppa, så jeg fikk et fint lite nikotinsjokk da jeg plasserte den inn. Positiv overraskelse. Hadde ikke forventet å merke stort, da smakstilsatt snus ikke pleier å gi stor effekt. Vil tro styrken er litt over vanlig general bakesnus, altså helt okey. 4+/5- i styrke

 

Konklusjon

Da jeg endelig fikk plassert den under leppa, har jeg ingen klager på denne snusen. Smaker godt og renner lite. Men da den er såpass dårlig å bake, blir det vanskelig å gi den noen karakter, da resten av kriteriene får såpass god karakter. Jeg regnet ut karakteren ved å legge sammen de jeg har gitt hittil og delt på antall, slik at vi får gjennomsnittet.

Det blir derfor 4.6. Jeg synes dette ble litt vel høyt, da bakeegenskaper betyr ganske mye, og gir den heller en 4-.

 

Anbefales om dere har tålmodighet nok til å fikle lenge med prisen før den puttes under leppa.

Lenke til kommentar
Petterøes er da ikke så vanskelig å bake? Husker jeg bakte en i fylla, gikk fint det. God snus, forøvrig...

6344470[/snapback]

Lagde en anmeldese av snusen jeg. Kan være jeg har vært uheldig og fått en litt gammel boks som ikke har konsistensen i bruk, får kjøpe en til og sjekke. Men slik den jeg har er, var den vanskelig å bake skikkelig. Men ellers er jeg veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Ja mulig det... Flott annmeldelse forresten  :fun:

6344560[/snapback]

Takk :)

 

Registrert:

Sender pm til hylo og ber han legge den på førstesiden. Så tenkte jeg at jeg skulle begynne å anmelde de snusene jeg tester i framtida, så da får vi jo noen flere :)

6344701[/snapback]

SÅnn.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...