Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Heisann Filip :)

General Porsjon misliker jeg sterkt, den renner mye og smaker dårlig. Du kan jo prøve Göteborgs Rapé, det var den snusen jeg begynte med, smaker godt å renner lite. Angående nikotin så er det ikke store forskjellen. Jeg var også skeptisk til løs-snus men nå har jeg begynt med det, etterhvert tar bakinga bare 10-15 sekund så det er ikkeno stress, dessuten er den jo så mye bedre at det er verdt "strevet". Off: Hvem andre du er med er et som snuser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der med at du trenger flere snus, men bare en sig - om dagen, får jeg ikke til å gå opp helt. Så vidt jeg vet er det da mye mer nikotin i snus enn i røyk?

6290609[/snapback]

Du får i deg like mye nikotin av å snuse i 5 minutter som du ville fått ved å røyke sammenhengende i én time. :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke snus ulovlig i stort sett alle land i EU? Og Europa generelt, sett bortifra Skandinavia, eller Sverige/Norge/Danmark iallefall.

6289526[/snapback]

innførsel til eget forbruk er vel ulovlig i singapore, malaysia (?) og noen land i midtøsten om jeg ikke tar feil ? finner ikke noe info på det dessverre.

Selv bestiller jeg snus når jeg oppholder meg lengre perioder i utlandet, det samme gjør kompisene mine som jobber i utlandet. tar du det dyrere alternative, får du tårnet i løpet av 2 dager. Jeg bruker standard post og får pakka i postkassa i løpet av 4 dager

Meget bra service fra denne butikken:

http://www.northerner.com/html/snus.html

Lenke til kommentar
Det der med at du trenger flere snus, men bare en sig - om dagen, får jeg ikke til å gå opp helt. Så vidt jeg vet er det da mye mer nikotin i snus enn i røyk?

6290609[/snapback]

Du får i deg like mye nikotin av å snuse i 5 minutter som du ville fått ved å røyke sammenhengende i én time. :roll:

6290822[/snapback]

Jepp, men nikotinen fra røyk kommer på en bråere måte. Du merker den mye bedre enn ved snus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det der med at du trenger flere snus, men bare en sig - om dagen, får jeg ikke til å gå opp helt. Så vidt jeg vet er det da mye mer nikotin i snus enn i røyk?

6290609[/snapback]

Du får i deg like mye nikotin av å snuse i 5 minutter som du ville fått ved å røyke sammenhengende i én time. :roll:

6290822[/snapback]

Jepp, men nikotinen fra røyk kommer på en bråere måte. Du merker den mye bedre enn ved snus.

6292047[/snapback]

 

Kommer selvsagt helt an på hva man er vant til.

Lenke til kommentar
Det der med at du trenger flere snus, men bare en sig - om dagen, får jeg ikke til å gå opp helt. Så vidt jeg vet er det da mye mer nikotin i snus enn i røyk?

6290609[/snapback]

Ja, men alikevel føler dekker en røyk om dagen røyksuget mitt. Vet ikke hvorfor.

 

Men får man kjøpt Göteborg Rape snus i norske butikker/kiosker, eller må det bestilles eller kjøpes fra utland?

 

Impetus: Ingen fra Lambertseter :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Er ikke snus ulovlig i stort sett alle land i EU? Og Europa generelt, sett bortifra Skandinavia, eller Sverige/Norge/Danmark iallefall.

6289526[/snapback]

innførsel til eget forbruk er vel ulovlig i singapore, malaysia (?) og noen land i midtøsten om jeg ikke tar feil ? finner ikke noe info på det dessverre.

Selv bestiller jeg snus når jeg oppholder meg lengre perioder i utlandet, det samme gjør kompisene mine som jobber i utlandet. tar du det dyrere alternative, får du tårnet i løpet av 2 dager. Jeg bruker standard post og får pakka i postkassa i løpet av 4 dager

Meget bra service fra denne butikken:

http://www.northerner.com/html/snus.html

6291156[/snapback]

 

Jeg tenker jeg skal bestille litt derfra nå, men hva skriver jeg inn på adresse greiene for at det skal bli riktig? og hva er C/O for noe når jeg skal skrive inn? En annen ting er, det er slik at ordre under 200 kr slipper moms og toll? Men hvis ordren er på 22 dollar og frakten er på 25 dollar, blir den regnet med i ordren, slik at man må betale moms uansett?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Det der med at du trenger flere snus, men bare en sig - om dagen, får jeg ikke til å gå opp helt. Så vidt jeg vet er det da mye mer nikotin i snus enn i røyk?

6290609[/snapback]

Du får i deg like mye nikotin av å snuse i 5 minutter som du ville fått ved å røyke sammenhengende i én time. :roll:

6290822[/snapback]

 

 

Hvor har du hørt det hen? Noen som har testet dette vitenskapelig?

 

Å snuse i 5 minutter er nok ikke like farlig som å røyke en time i strekk.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Jeg tenker jeg skal bestille litt derfra nå, men hva skriver jeg inn på adresse greiene for at det skal bli riktig? og hva er C/O for noe når jeg skal skrive inn? En annen ting er, det er slik at ordre under 200 kr slipper moms og toll? Men hvis ordren er på 22 dollar og frakten er på 25 dollar, blir den regnet med i ordren, slik at man må betale moms uansett?

6293478[/snapback]

C/O skipper du bare. ( http://en.wikipedia.org/wiki/C/o )

200kr grensa skal ikke gjelde postutgiftene, men lovligheten av dette i norge har jeg ikke peiling på. Har kun bestilt når jeg har bodd i andre eu land. I england, tyskland osv er det ingen problem.

Lenke til kommentar
Jeg tenker jeg skal bestille litt derfra nå, men hva skriver jeg inn på adresse greiene for at det skal bli riktig? og hva er C/O for noe når jeg skal skrive inn? En annen ting er, det er slik at ordre under 200 kr slipper moms og toll? Men hvis ordren er på 22 dollar og frakten er på 25 dollar, blir den regnet med i ordren, slik at man må betale moms uansett?

6293478[/snapback]

C/O skipper du bare. ( http://en.wikipedia.org/wiki/C/o )

200kr grensa skal ikke gjelde postutgiftene, men lovligheten av dette i norge har jeg ikke peiling på. Har kun bestilt når jeg har bodd i andre eu land. I england, tyskland osv er det ingen problem.

6293833[/snapback]

 

Det er like lovlig i Norge som der, men hvis de finner ut hvor mange bokser (at det er over kvoten) må varene deklareres og betales toll for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...