Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Baker tønne..  :w00t:

Er  det eneste som duger..

6245128[/snapback]

Bake, hva er det? :roll:

Man skal jo bare kleme snusen i kanten på boksen og pakke på ;):)

6246889[/snapback]

Bruker jo selfølgelig ikke lang tid på bakingen.. :cool: Bare noen sekunder, så døtte den opp.. :) Liker bare at det er litt form på den før jeg legger den opp.. ;) Begynner ikke å renne og sånt med en gang da.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke skadevirkniger kan forekomme av snus? :p

6248508[/snapback]

 

-kreft i munnhulen.

-tannkjøttet trekker seg tilbake og tenna løsner.

-blodårene trekker seg sammen så du får dårligere utholdenhet

-økt sjangse for hjerte og karsykdommer.

-minsket muskelmasse som følge av for lite oksygenrikt blod til musklene.

-dårlig ånde.

 

ikke mer jeg kan komme på-.-

Lenke til kommentar
btw: Mange av dere som river av den lappen på undersiden av boksen? den som sier at det er skadelig? av promiss river jeg den av med en gang jeg får boksen..

6249130[/snapback]

Jeg river den ikke av, i frykt for at det skal bli lim og klister under der som man må pirke vekk.

6249153[/snapback]

 

Blir ikke det på röda vist du river riktig iværtfall

Lenke til kommentar
ahh.. ny boks röda lacket i min lomme, da er skoledagen i morgen reddet :)

 

btw: Mange av dere som river av den lappen på undersiden av boksen? den som sier at det er skadelig? av promiss river jeg den av med en gang jeg får boksen..

6249130[/snapback]

 

Greier ikke å rive den av, pappbokser vettu :p

 

var i sweden i dag å kjøpte

-10 skruf stark løs

-4 röda lacket løs

-1 roots coganc

Lenke til kommentar
ahh.. ny boks röda lacket i min lomme, da er skoledagen i morgen reddet :)

 

btw: Mange av dere som river av den lappen på undersiden av boksen? den som sier at det er skadelig? av promiss river jeg den av med en gang jeg får boksen..

6249130[/snapback]

 

Hva er poenget med å rive av den? Det er jo skadelig, man vet bare ikke hvor skadelig. Pleier ikke plukke så mye på boksene mine, de får holde seg slik de er fra butikken :p

Lenke til kommentar
ahh.. ny boks röda lacket i min lomme, da er skoledagen i morgen reddet :)

 

btw: Mange av dere som river av den lappen på undersiden av boksen? den som sier at det er skadelig? av promiss river jeg den av med en gang jeg får boksen..

6249130[/snapback]

 

Greier ikke å rive den av, pappbokser vettu :p

 

var i sweden i dag å kjøpte

-10 skruf stark løs

-4 röda lacket løs

-1 roots coganc

6249468[/snapback]

 

 

Og hvor mye betalte du for den pakken?

Lenke til kommentar
ahh.. ny boks röda lacket i min lomme, da er skoledagen i morgen reddet :)

 

btw: Mange av dere som river av den lappen på undersiden av boksen? den som sier at det er skadelig? av promiss river jeg den av med en gang jeg får boksen..

6249130[/snapback]

 

Jeg tar den av! Liker ikke å ha den der av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar

Min første snus opplevelse var på en nattevakt på min bensinstasjonjobb. Fikk en pris General fra min kvinnelige kollege. Ung og uerfaren (med alle typer giftstoffer alkohol og nikotin) som jeg var måtte jeg prøve. Svei som f*** uten noen særlig effekt i begynnelsen, men da jeg reiste meg opp kom effekten, ble svimmel som bare det. Vond i magen ble jeg også. Jeg er en rimelig stor kar, så det skal litt mer enn en snus til for å ta knekken på meg, men jeg ble rimelig dårlig. Det store spørsmålet inni hodet mitt den gangen var hvor lenge skal jeg ha denne greia inni?

 

Jeg spør da samtidig, hvor lenge har dere snusen inni munden?

 

Allikvel følelsen av å snuse var en god følelse, så etter hvert dristet jeg meg til å kjøpe min egen snus. Begynte i det stille med en pris etter middag, en boks kunne fort vare i to uker. Begynnte med General Portion. En dag dristet jeg meg til å kjøpe en boks Skruf Portion, denne smakte og luktet da enda verre en General som jeg ikke likte lukten av. Ente faktsik med at jeg kaste boksen, halfull av snus.

 

Etter ett par måneders pause ble jeg introdusert for White Portion konseptet, snusegleden var tilbake, disse lunktet og smakte ikke så vondt. En dag kjøpte jeg "feil" snus og endte opp med vanlig general portion, altså ikke white, måtte selvsagt snuse opp den boksen, men da jeg igjen kjøpte en white portion så innså jeg at det var noe tull. I folhold til vanlig portion så var white portion en stiv hard tørr klump i munnen. Så da var løypa lagt for vanlig portion snus, veksler mellom Skruff og General. Jeg mener at Skruff er den mest behagelige, General renner alt for mye.

 

Jeg sverger til posesnus, rett og slett fordi det er mindre søl, lettere å få på plass, lettere å få ut, å lettere å skule (snuse på jobb eller i sosiale sammenkomster uten å få alt for mange kommentarer på det). Liket å legge snusen litt ut på den høyre siden i overleppa.

 

 

Min filosofi er at snus er noe jeg synes er godt, derfor snuser jeg. Men jeg ønsker ikke å være avhengig av det. Med jevne mellomromm tar jeg derfor pause fra snusinga en uke eller to, i den tro at dette gjør at jeg ikke blir så avhengig. Nå har jeg snust mye, og da mener jeg mye, i en måned (grunnet russetid og kjedelig eksamenslesing), står derfor ovenfor dilemmaet om jeg nå skal ta en pause en uke eller to, eller om jeg skal kjøre på. Vanlig vis ville jeg tatt en pause, men fotball VM står for døren. Ingen ting høres bedre ut en å kunne ligge på sofaen å se fotball med snus under leppa.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...