Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Röda er på 2. plass hos meg etter Rallarsnusen, rallar er enda mer leierete... Röda har definitivt ikke best smak, men den er grei, men det som avgjør er konsistensen og fuktigheten, den er helt genial etter min leppe. Röda er det nest eldste snusmerket, så det er også litt veteran :p

Lenke til kommentar

Jeg kommer muligens sent med i diskusjonen, men ser her en diskusjon hvorvid röda (lacket, I presume?) er verdt pengene... Som en flittig snuser av röda og den gode gamle generalen, avbrutt av Ettan og kanskje en boks Göteborgs Rapè om jeg føler meg litt villmenn, vil jeg ta meg friheten til en kjapp sammenligning...

 

(og om dere er uenig i kriterier, bedømmelse og karakter, så er det sånn her dem vineksperten gjør i VG, tenk :p)

Jeg sammenligner kun løs snus, da jeg personlig ikke har stort til overs for hamsterbleier (posesnus)...

 

GENERAL:

Konsistens: Perfekt... Myk nok til å bake en god pres av, kornete nok til å kjenne at du har under leppa

Smak: Den tradisjonelle gode snussmaken. Overlegen!

Baking: Fra fersk til doven er denne snusen mulig å lage en respektabel pres av. Word!

Holdbarhet: vel, hvordan skal man bedømme dette... den er fersk og fin i lårvarm lomme i de 2-3 dagene jeg bruker på å snuse den opp...

Leppefaktor: Kan befinne seg under leppa i en evighet uten problemer...

Kommentar: Den sikre vinneren... man kjøper ikke en uerfaren major når man kan kjøpe en fersk general ;)

 

RÖDA LACKET:

Konsistens: Faktisk som nevnt over, mye lik modelleire etter et par baketak. Er derimot veldig fast!

Smak: Har en mer markant og sterke smak enn generalen. Absolutt ikke å forakte, men fortsattt slått av den gamle ringreven!

Baking: Er jo usannsynlig lett å bake. Faktisk så lett at man mister litt av sjarmen når man har klemt sammen en pres på to tak...

Holdbarhet: Blir merkverdig fort tørr, og med tørrheten følger bakeproblemer og slitasje på leppeoverflaten...

Leppefaktor: God i en time, før leppa etterhvert føles som om Jahn Teigen har styrt sprøyta hos tannlegen som skulle gi deg lokalbedøvelse i visdomsjekslene...

Kommentar: God for å gi generalen en velfortjent pause...

 

VINNER:

Generalen... jeg er lei for det, men jeg er en særs "klassisk" snuser...

 

(NB: Sammenligningen er kun basert på undertegnedes meninger og erfaringer...)

 

Håper dette kunne hjelpe noen... om dette er tatt opp før, beklager jeg at jeg ikke har bladd gjennom hele tråden, men tidspunktet og vekten av øyelokkene tillot det ikke, og som dedikert snuser var det vanskelig å ikke gi et bidrag til en genial tråd! Takk til trådstarter :)

Lenke til kommentar

Jeg har testet de fleste løs-snuser man får kjøpt i Norge nå, men jeg mangler fortsatt petterøes og røda. Skal kjøpe ny boks på tirsdag, så da kjøper jeg en av dem.

 

Skruf er favoritten per dags dato, liker smaken, effekten og at den renner lite hvis man baker skikkkelig. Er uenig i hva Hylo sa; fjortisser bruker Skruf, og at de liker effekten så de slipper å bake like store priser. Jeg baker prisen noget stor om morgenen, så den holder de første timene på dagen.

 

Er ikke noe feil med Generalen, liker den bare ikke så spesielt godt. Selfølgelig takker jeg ja når noen spør om jeg vil ha en pris, men hvis jeg skal kjøpe går det i Skruf.

 

BTW, bruker dere å svelge det som renner, eller spytter dere det ut? Tar som regel å svelger alt jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er kun festsnuser da, så er kanskje ikke kjenner som noen her menneh. Skruf packer en kick, men smaken er så som så synes jeg, har stort sett slutta å kjøpe den etter at jeg oppdaga Petterøes Blå(peppermynte). Den er jo simply schjenial. For de av oss som ikke digger snus-smaken så fælt dekker den over alt av dette, og er både lett å bake og sterk nok :)

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Jeg er kun festsnuser da, så er kanskje ikke kjenner som noen her menneh. Skruf packer en kick, men smaken er så som så synes jeg, har stort sett slutta å kjøpe den etter at jeg oppdaga Petterøes Blå(peppermynte). Den er jo simply schjenial. For de av oss som ikke digger snus-smaken så fælt dekker den over alt av dette, og er både lett å bake og sterk nok :)

6237942[/snapback]

 

Petterøs snusen må være den snusen med dårligst kvalitet. Den er tørr, drit å bake og smaker peppermynte som har gått ut på dato!

 

Dette er da min mening.

Lenke til kommentar

Jeg baker på samme måte som det Impetus, hvis jeg ikke har vondt i pekefingern så blir det lange fingern. Men vanligvis så presser jeg bare snusen i kanten i boksen og pakker den i leppa :love:

 

Huff all posesnus finnes det nesten ikke effekt i og det er nesten doblet så dyrt!

Lenke til kommentar
Jeg er kun festsnuser da, så er kanskje ikke kjenner som noen her menneh. Skruf packer en kick, men smaken er så som så synes jeg, har stort sett slutta å kjøpe den etter at jeg oppdaga Petterøes Blå(peppermynte). Den er jo simply schjenial. For de av oss som ikke digger snus-smaken så fælt dekker den over alt av dette, og er både lett å bake og sterk nok :)

6237942[/snapback]

 

Petterøs snusen må være den snusen med dårligst kvalitet. Den er tørr, drit å bake og smaker peppermynte som har gått ut på dato!

 

Dette er da min mening.

6238137[/snapback]

 

 

enig, petterøes smaker tannkrem, er tørr, og forferdelig å pakke.

 

Generalen syns jeg er akkuratt litt for parfymert, men den funker.

Jeg kjøper også skruf når jeg først skal kjøpe :p

 

 

Jeg spytter det meste av snus-saft, som jeg sjelden får når jeg snuser skruf løs-

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar

Skruf-saften er bare digg, fikk en General-boks av en kompis nå.

Snus + Cola 2 minutter etter du våkner opp er digg! :)

 

Edit:

 

Årets sommarsnus: Göteborgs Rapé med smak av lingon

 

Det populära snusvarumärket Göteborgs Rapé får tillskott i form av Rapé No 2, ett snus med smak av färska örter, enbär och lingon.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...