Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Snus er tobakk, men skadene som innvirker på deg er ikke like godt dokumentert som på røyk. Man er ikke helt sikker på skadene det har, og dermed kan det kanskje være 'mindre' helseskadelig. Men en ting er sikkert. Jeg spør dere hvor strengen til leppen min er hen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snus er tobakk, men skadene som innvirker på deg er ikke like godt dokumentert som på røyk. Man er ikke helt sikker på skadene det har, og dermed kan det kanskje være 'mindre' helseskadelig. Men en ting er sikkert. Jeg spør dere hvor strengen til leppen min er hen.

5901648[/snapback]

 

Jo, mente egentlig røyk. Men røyk foråsaker vel masse dritt for lungene. Snus kan vel foråsake kreft i munnområde? Strengen din er vel i himmelen, sammen med min streng. :)

Lenke til kommentar
Har ingen anelse om hvorfor det er forbudt nei. Det bare er slik :p

5901838[/snapback]

Snus er et produkt som har eksistert i Sverige og til en viss grad Finland og Norge i rundt 150(?) år. Vanlig tobakk har eksistert i flere hundre år i hele Europa, og deler av Asia.

 

Det er ikke før de siste årene at Snus virkelig har fått noen massiv spredning utenfor Sverige, og EU ville være et ganske stort marked, dersom svenskene fikk selge snusen sin i andre EU-land. Det som blir problemet, er at EU ikke ønsker å tillate enda et avhengighetsskapende tobakkpreparat, selv om det muligens er en god del tryggere enn røyk.

 

It's politics.

Lenke til kommentar
Leppestrengen min er nesten inteteksisterende. En liten bit henger igjen, men det er ikke mye å skryte av.

5902918[/snapback]

viss du bytter på å ha snusen på siden istedenfor å ha den framme heile tida, men når du må begynne å ha snusen bak med jekslene er det på tide å gi seg! :!:

Endret av toen
Lenke til kommentar
Har ingen anelse om hvorfor det er forbudt nei. Det bare er slik :p

5901838[/snapback]

Snus er et produkt som har eksistert i Sverige og til en viss grad Finland og Norge i rundt 150(?) år. Vanlig tobakk har eksistert i flere hundre år i hele Europa, og deler av Asia.

 

Det er ikke før de siste årene at Snus virkelig har fått noen massiv spredning utenfor Sverige, og EU ville være et ganske stort marked, dersom svenskene fikk selge snusen sin i andre EU-land. Det som blir problemet, er at EU ikke ønsker å tillate enda et avhengighetsskapende tobakkpreparat, selv om det muligens er en god del tryggere enn røyk.

 

It's politics.

5902847[/snapback]

 

Så, hvis Norge blir medlem av EU. Vil det da kanskje bli ulovlig å selge snus her? Eller er det såpass mange avhengige her at det garantert blir solgt?

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at landene som har solgt det i en lang tid for lov a?

 

Men uansett, har begynt å merke at tannkjøttet rett over den ene fortanna har begynt å gå vekk. Er helt blått der, og mer og mer forsvinner.

 

Hva skal jeg gjøre? :(

5903263[/snapback]

 

Hmm, tannkjøttet mitt ble utrolig sårt, å da mener jeg jævlig sårt. Hvis jeg tok tungen på, så gjorde det jævlig vondt. Men så ble jeg mer nøye på å pusse tannkjøttet ordentlig, og etter masse blodtaping og skraping med tannkost ble tannkjøttet helt fint igjen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...