Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

For å si det sånn, jeg tror mer på en avis enn på selskapet som produserer snusen. Hvis det kommer ut at de har utrolig mye nikotin i snusen sin, så vil det kanskje føre til dårlig PR. Da folk ikke tør å snuse den, siden det er såpass mye nikotin i den som gjør at de blir mye fortere avhengig. Men nå vet jo alle at det er mer nikotin i Skruf(?). Mens en avis oppgave er å opplyse. Så når VG nevner at Skruf inneholder omtrent 40% mer nikotin enn General, så tror jeg heller på det.

 

Jeg tenker og på egne erfaringer. Jeg kjenner mye mer av en Skruf enn av General. Og Skruf og N&J syns jeg er omtrent like sterke. Så kan ikke forstå at Skruf sier at snusen dems inneholder omtrent like mye nikotin som i General. Er det et eller annet i Skruf som gjør at nikotinet tas opp kjappere i kroppen da eller? Men da er det rart at de ikke vil si hvor mye nikotin det er i den.

 

Kanskje det hele er en eneste stor konspirasjon. Skruf er egentlig et underselskap av CIA, som prøver å hjernevaske alle snusere til å kjempe i Irak :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan vi tenke det fra snusbransjen sitt ståsted. Er det positivt eller negativt å ha ett høyt nikotin innhold i vanlige produkter? Hvis det er positivt, burde vel Skruf sagt ifra i mailen at de lå langt over, hvis dette er situasjonen. Hvis det er negativt er det jo en fin måte å svare ett lite korrekt, men heller ikke feil svar.

 

Hva tror dere? Er jo en viss fare for å bli hengt ut blant "vanlige" folk? De som ikke snuser, journalister og lignende? Vi som snuser vil selvsagt ha en snus med effekt, smak og gode bakeegenskaper..

 

Diskuter :p

Lenke til kommentar
*Snippetippelipp*

7828022[/snapback]

Hvis Skruf ikke var redd for å gå ut med hvor mye nikotin det er i Skruf Løs, så ville de sagt det rett ut i mailen. Istedet prøver de holde seg på kanten, og ikke avsløre for mye. Dette kan tyde på to ting:

1: De er redde for at folk skal finne ut at det er veldig mye nikotin i Skruf.

2: De er redde for at folk ikke skal kjøpe det mer når de finner ut at det er like mye nikotin i den som i General.

 

Jeg heller mot alternativ 1. Da jeg merkbart kjenner mer når jeg tar en Skruf enn en General. Men dette kan og ha noe med, som jeg sa i forrige innlegg, at Skruf har noe i seg som gjør at nikotinet taes opp kjappere enn andre snus. Jeg vet ikke.

 

Men det jeg vet er at i følge artikkelen i VG så stemmer regnestykket mitt.

Lenke til kommentar

Ang. toll og BuySnus:

 

Jeg bestillte snus fra nettet, fem ruller.

Jeg fikk en mail der det stod hvor mye penger og til hvilken konto jeg skulle sende dem.

Tok med mailen til Posten og fikk en spesiell giro som skulle fakses. Jeg fikk en kopi av den faksen med meg hjem. (VIKTIG!)

 

Noen dager senere fikk jeg en mail fra BuySnus om at penga var inne, og snusen sendt. Under en uke etter får jeg snailmail fra Posten om at pakken er i Oslo.

 

Siden jeg valgte billigste sendemåte med svenska Postvesenet, har ikke pakken alle papirene i orden. Er vel gambling på at den ikke skal bli tatt, tror jeg.

 

Tok med brevet og kvitteringen fra forrige uke med meg tilbake til postkontoret, og de fakset alt tilbake til Oslo. Jeg betalte ingenting der og da, og postdamen kunne ikke svare på om jeg måtte betale noe senere. Iflg. brevet kan det være snakk om noen hundrelapper, men det var veldig vagt og uklart.

 

Nå venter jeg på å få hentelapp i postkassa any day...

 

Jeg vil holde dere oppdatert. Ser bra ut så langt.

 

www.buysnus.com

Lenke til kommentar

Jeg har erfart at, selvom offroad er veldig god, har den en negativ side. Og jeg som trodde den var den perfekte: Den går hull i så sinnsykt lett.

 

- Jeg la en liten pose offroad i lomma for fraskprøven. den sprakkm og lomma var full av pulver og kuler.

- En gang gikk det hull imens jeg la den under leppa. Det gikk forsovet greit da :)

- I selve boksen gikk en av dem hull og boksen var full av pulver.

- Sprakk også engang en venn av meg holt den å hånda. han moste ikke.

 

Men dette gjør ikke at jeg ikke har den som favoritt fortsatt :w00t:

 

EDIT: leif

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
For å si det sånn, jeg tror mer på en avis enn på selskapet som produserer snusen. Hvis det kommer ut at de har utrolig mye nikotin i snusen sin, så vil det kanskje føre til dårlig PR. Da folk ikke tør å snuse den, siden det er såpass mye nikotin i den som gjør at de blir mye fortere avhengig. Men nå vet jo alle at det er mer nikotin i Skruf(?).  Mens en avis oppgave er å opplyse. Så når VG nevner at Skruf inneholder omtrent 40% mer nikotin enn General, så tror jeg heller på det.

 

Husk at det er VG du snakker om. En tabloidavis. Man kan ikke helt stole på dem heller - oppgaven dems er å fange vår oppmerksomhet, noe de ikke gjør på en nøytral måte, alltid.

 

Forresten, jeg har ingen formening om Skruf er sterkere enn General, jeg ville bare opplyse om at VG ikke nødvendigvis må ha rett bare fordi de er en (tabloid)avis. ;)

Lenke til kommentar
Glad for at jeg ikke bor så veldig langt fra svenske grensen. Men det hjelper lite siden prisene har stiget så sykt. Får ta en tur med båten, der koster det rundt 160kr tårnet for general løs <3

7829313[/snapback]

 

Et tårn med Skruf Stärk kosta meg 270 kr på Statoil rett over grensa ved Charlottenberg forrige fredag, har da ikke vært så grusom prisstigning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...