Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

UT for å SNUSE?

 

Synes det burde være lov så lenge du bruker porsjon...

7809103[/snapback]

Ja, det fikk vi beskjed om at vi måtte! Ikke lov til å snuse på skolens område. Men jeg kommer jo så klart til å snuse på skolen uansett. Kanskje jeg kjøper porsjon for å ha på skolen!

 

Bør jo ikke være forskjell på løs og porsjon da. Jeg syns det burde vært lov, så lenge ingen kaster noe på golvet, taktet eller lignende.

7809136[/snapback]

Det å kaste på gulvet, taket eller lignende er akkurat det folk gjør. Jeg sier ikke at det er derfor de har laget de reglene, men de tenker nok på det også.

Men uansett; Etter 2 år med antisnus-lærere lærte jeg fort at posesnus var ganske så greit ;) Heldigvis hadde ikke læreren på siste året noe imot det. Nå er jeg borte fra den skolesnuseregelen, og det er digg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er en del som kaster snusen sin i taket og sånt, og jeg må innrømme at jeg faktisk er en del av de som gjør det noen ganger. Så jeg har nok vært med på å ødelegge litt for meg selv. Men det er som oftest posesnuserne som gjør det, og jeg er jo ikke en del av de. Og er ikke min klasse som er værst en gang, ennå vi er den klassen med flest snusere. MEn det er jo ingen unnskyldning i seg selv.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Her på Nordstrand får vi 2 "prikker" for å snuse på skolens område. Til kontrast så er det 10 anmerkninger for å få nedsatt, og 1 prikk for glemming/forsent.

 

Andre skoler som har det så strengt?

7809682[/snapback]

Vi har det nok strengere. 7-8 anmerkninger for å få nedsatt. Og hvis man snuser og blir tatt en gang så får man anmerkning + advarsel med hjem eller noe. Og neste gang man blir tatt så er det nedsatt i orden og oppførsel med en gang. I hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
snusing gir bedre konsentrasjon og avslappende.

7809034[/snapback]

Ja, jeg sa det til læreren, at jeg jobber bedre med snus. Men det var ikke han som hadde lagd reglene sa han. Det er blitt sånn nå at vi må snuse der røykerne står. Hvem er det som gidder å stå 40-60 min ute i kulda og snuse da? :nei:

7809076[/snapback]

 

på elektro linja som jeg går på har vi lov til å snuse ingen lærere sier noe på det.

mens på resten av skolen får de ikke lov:P

røyking skjer rett utenfor døra på skolen

Lenke til kommentar
Her på Nordstrand får vi 2 "prikker" for å snuse på skolens område. Til kontrast så er det 10 anmerkninger for å få nedsatt, og 1 prikk for glemming/forsent.

 

Andre skoler som har det så strengt?

7809682[/snapback]

Går du på ungdomskolen ? der fikk vi iallefall bare brev angående snusing/røyking

 

Men på vgs så bryr de seg egentlig ikke så mye, bare ber deg fjerne snusen eller går ut av rommet.. Men det er kun vis de plager læreren

Endret av Wunder_baumen
Lenke til kommentar

I morgen skal vi til søta bror, og i den anledning har jeg noen få ting jeg lurer på.

 

Prisen på snus har jo, såvidt jeg har fostått, økt litt i vårt kjære naboland. Det jeg lurer på er hvor mye ét tårn med løs snus koster og hvor mye ét tårn med porsjon koster. Noen som vet det? Har lett litt på nettet, men funnet forskjellige svar, så tenkte dette var rette plassen å spørre. :)

Lenke til kommentar
I morgen skal vi til søta bror, og i den anledning har jeg noen få ting jeg lurer på.

 

Prisen på snus har jo, såvidt jeg har fostått, økt litt i vårt kjære naboland. Det jeg lurer på er hvor mye ét tårn med løs snus koster og hvor mye ét tårn med porsjon koster. Noen som vet det? Har lett litt på nettet, men funnet forskjellige svar, så tenkte dette var rette plassen å spørre. :)

7810587[/snapback]

Jeg ville tippe at siden en boks med løs ligger på ca 35 kr der nå, at et tårn ligger på mellom 300 og 350 kr. Men kommer jo an på merket og førpris. Porsjon har jeg ikke peiling på, men avgiftene har gått opp 100% ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7656545

 

Hvis lærerene deres sier at snus ikke er bra for noe, print ut den og vis den til de. Da er det mulig dere for lov å snuse i timene.

7810689[/snapback]

Da sier de nok bare noe som "ææh, det er ikke lov å snuse". De vet de har tapt diskusjonen, men vil ikke innrømme at de har feil!

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
I morgen skal vi til søta bror, og i den anledning har jeg noen få ting jeg lurer på.

 

Prisen på snus har jo, såvidt jeg har fostått, økt litt i vårt kjære naboland. Det jeg lurer på er hvor mye ét tårn med løs snus koster og hvor mye ét tårn med porsjon koster. Noen som vet det? Har lett litt på nettet, men funnet forskjellige svar, så tenkte dette var rette plassen å spørre. :)

7810587[/snapback]

 

 

ca 330 kr for et tårn med løs og ca 290 kr for et tårn med portion.

Lenke til kommentar
Porsjon er ikke så mye tess,

7811845[/snapback]

Porsjon er tess i enkelte situasjoner. Som feks sånn det har blitt på skolen min nå, for å ikke bli busta med snus. Eller hvis man er hjemme og ikke får lov til å snuse, eller det rett og slett ikke passer seg å dra frem en boks som plager folk med lukt.

Lenke til kommentar
Porsjon er ikke så mye tess,

7811845[/snapback]

Porsjon er tess i enkelte situasjoner. Som feks sånn det har blitt på skolen min nå, for å ikke bli busta med snus. Eller hvis man er hjemme og ikke får lov til å snuse, eller det rett og slett ikke passer seg å dra frem en boks som plager folk med lukt.

7811874[/snapback]

Ja er nettop det jeg mener, er enklest og lurest på skoler osv. Men bake er uansett best og snuse selvom porsjon er enklest :)

Endret av Wunder_baumen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...