Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Men hva er det med å gjemme snus for foreldra, blir ikke bedre om man blir 18 dagen etter....

7766544[/snapback]

Vel, når man ikke får lov til å snuse så er det jo greit å gjemme det. Ihvertfall når man ikke er 18. Når man er 18 er man myndig! Man kan kjøpe øl, røyk og snus. Og man er sin egen sjef omtrent. De kan være like sure for at du gjør det, men du har lov. Og det er ditt valg. Er du under 18 og de finner det ut kan det gå ut over masse. Ukelønn, lommepenger til feks kino, få lov til å dra på fester. Rett og slett mye de kan nekte deg da. Men som sagt, når du er 18 er du myndig og kan bestemme selv.

 

 

Bare fordi da er det "lovlig" å kjøpe

"lovlig"? Det er jo faktisk helt 100% lovlig å kjøpe tobakk når man er fylt 18. Og dette må foreldrene respektere.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, når man ikke får lov til å snuse så er det jo greit å gjemme det. Ihvertfall når man ikke er 18. Når man er 18 er man myndig! Man kan kjøpe øl, røyk og snus. Og man er sin egen sjef omtrent. De kan være like sure for at du gjør det, men du har lov. Og det er ditt valg. Er du under 18 og de finner det ut kan det gå ut over masse. Ukelønn, lommepenger til feks kino, få lov til å dra på fester. Rett og slett mye de kan nekte deg da. Men som sagt, når du er 18 er du myndig og kan bestemme selv.

7766585[/snapback]

Hvis du fortsatt bor hjemme, kan de true med å kaste deg ut :!:

Lenke til kommentar
Men hva er det med å gjemme snus for foreldra, blir ikke bedre om man blir 18 dagen etter....

7766544[/snapback]

Vel, når man ikke får lov til å snuse så er det jo greit å gjemme det. Ihvertfall når man ikke er 18. Når man er 18 er man myndig! Man kan kjøpe øl, røyk og snus. Og man er sin egen sjef omtrent. De kan være like sure for at du gjør det, men du har lov. Og det er ditt valg. Er du under 18 og de finner det ut kan det gå ut over masse. Ukelønn, lommepenger til feks kino, få lov til å dra på fester. Rett og slett mye de kan nekte deg da. Men som sagt, når du er 18 er du myndig og kan bestemme selv.

 

Ehm.. du er 17 og et halvt - og du tror det blir store forskjellen når du blir 18? Det blir vel akkurat det samme. Hvis du lever med dem må du vel fortsatt følge dems regler, og jeg tviler på at hovedgrunnen til at du ikke får lov til å snuse er p.ga aldersgrensa.

 

Det kan jo strengt talt fortsatt gå utover ukelønna di.

 

No offence. Men jeg tror bare at det kommer til å bli en drastisk endring med foreldrene dine når du er 18, men det er kanskje bare sånn jeg oppfatter mine foreldre.

Lenke til kommentar

Du er ikke din egen sjef når du er 18, så lenge du bor hos foreldrene dine. Og tro meg, ting blir ikke anderledes om du pr idag må skjule det..

 

Jeg har røyket fra jeg var 16, skjult det hele tiden, men selvsagt er jo ikke foreldre dumme, og har fått mye pes pga det, spes av pappa.. Mamma røyker selv, så hun kan ikke si noe. men jeg får ikke lov til å røyke hjemme når de er hjemme, og jeg er snart 22. Mamma sier det bare hadde blitt rart. Det ble jo fort et større problem da jeg flyttet for meg selv, men nå har jeg så og si lagt fra meg røyken, til pappa sin glede. Så hver gang pappa er i utlandet handler han snus til meg, for at jeg ikke skal begynne å røyke igjen. Så det er jo greit. :]

 

edit: vet ikke om jeg mistet poenget jeg.. men det får så være..

Endret av sekt
Lenke til kommentar
Kjøpt enda en ny boks med skruf løs. Har noen smakt på lucky strike? Den lukter godteri og er utrolig kos å bruke.. Portion selfølgelig.

7767245[/snapback]

 

Lucky strike er den beste porsjonen. Men at den lukter godteri? den var ny :p

7767253[/snapback]

 

Den lukter jo litt godteri da :]

Synd at ikke alle butikker som har den..

Lenke til kommentar

Jeg har jo blitt tatt før da. Læreren min ringte hjem fordi jeg hadde det i tomen. Det er så sykt hvordan skolen blir kontrolert.

Jeg sa at det var første og sista gangen, men de ble litt usikkre.

Lenke til kommentar
Lucky strike er den beste porsjonen. Men at den lukter godteri? den var ny :p

7767253[/snapback]

Hvilken Lucky Strike da?

Vanlig eller White?

 

Vurderer å prøve den ut, lei general og skruf som andrealternativ til all moccaen jeg hiver i kjeften :p

7767591[/snapback]

 

Vanlig! Prøv Nick (and Johnny) og Onyx også. Veldig gode porsjoner det å :)

Lenke til kommentar
*snip*

Vurderer å prøve den ut, lei general og skruf som andrealternativ til all moccaen jeg hiver i kjeften :p

7767591[/snapback]

hvordan er det mulig å gå lei general?! :dontgetit::ohmy: general er jo den beste snusen ever <3 hender seg jeg kjøper en boks skruf eller N&J en gang i blant men faller alltid tilbake til generalen :love:

Lenke til kommentar

Veldig lett i grunn.

Har vært av og på den siden jeg ble lurt til å spise en halv boks på en klassetur til Östersund i 99.

Om jeg nå har den i meg, er det stort sett Onyx, men den og Skruf er så "kjedelige" :p

 

Så det går stort sett i Mocca, og en og annen gang Diplomat.

 

Savner Hawkens da, søskenbarnet mitt narra det i meg da jeg var kid. Sa det var snop. Stemte sånn delvis rett :p

Lenke til kommentar
Jeg har jo blitt tatt før da. Læreren min ringte hjem fordi jeg hadde det i tomen. Det er så sykt hvordan skolen blir kontrolert.

Jeg sa at det var første og sista gangen, men de ble litt usikkre.

7767453[/snapback]

Jeg syns det er bra at skolen ringer hjem, jeg! Jeg ville ikke hatt en snusende tretten-åring til sønn (hvis jeg kan velge, selvfølgelig). Da han blir 18 er det er annen sak.

 

Det er ikke lov, enkelt og greit!

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Tror aldri skolen ringte hjem om de tok oss i å snuse og røyke, de bare sa at det ikke var lov og at vi måtte spytte ut snusen og stumpe røyken fordi det ikke var bra for oss.

Samtidig som de sto der og var storforbrukere av det selv.

Gjett om det fikk oss til å slutte :p

 

Så begynte det noe somaliere på skolen, og lærerne fikk nok å gjøre med å kjefte de opp for hasjbruk :p

 

Og alle gav faen i at noen tiendeklasser sto på hjørnet og røyka og snuset og gav dem til forbipasserende barneskolekids :p

 

Ah, those were the days.

Regulering + løs snus = Herk etter en time med samme prisen :p

Lenke til kommentar
Lucky strike er den beste porsjonen. Men at den lukter godteri? den var ny :p

7767253[/snapback]

Hvilken Lucky Strike da?

Vanlig eller White?

 

Vurderer å prøve den ut, lei general og skruf som andrealternativ til all moccaen jeg hiver i kjeften :p

7767591[/snapback]

 

Vanlig! Prøv Nick (and Johnny) og Onyx også. Veldig gode porsjoner det å :)

7767639[/snapback]

 

Og faen ikke prøv nick and johnny.. Etter å ha hatt den i 10 min eller noe - ble jeg kvalm. Ikke sånn at jeg er en moped snuser, men den er alt for sterk, og smaken er ikke god!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...