Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på bleiesnuser som skikkelige snusere altså!:)

7649537[/snapback]

Det er din mening. Jeg syns det er greit med en pose når jeg er på skolen, eller når jeg generelt har lyst på pose. Ikke noe problem å ta det, og syns de som snuser kun det er like fullt snusere som de som snuser løs. Foretrekker løs fremfor pose selv.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Begynner å bli ganske lei fjortiser som spammer ned tråden med:

 

Skruf stärk :dribble::thumbup:

Steike, jeg snuser nå :ohmy::hmm::D

osv

 

Om dere ikke har noe fornuftig å komme med, så la være. Dette er trossalt en tråd beregnet for diskusjon rundt snus, og det er ikke et chat rom.

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Begynner å bli ganske lei fjortiser som spammer ned tråden med:

 

Skruf stärk :dribble:  :thumbup:

Steike, jeg snuser nå :ohmy:  :hmm:  :D

osv

 

Om dere ikke har noe fornuftig å komme med, så la være. Dette er trossalt en tråd beregnet for diskusjon rundt snus, og det er ikke et chat rom.

7655505[/snapback]

 

er helt enig med deg om det der

Lenke til kommentar

For å gjøre tråden seriøs igjen får jeg ta en repost av vitenskapelige fakta om hva Nikoting gjør i hjernen:

 

Her er mer facts om Nikotin som kanskje ikke alle har hørt om:

 

nicotine3.jpg

 

 

Hva nikotin gjør med hjernen:

Nikotin aktiverer Neuroner i hjernen som fører til bedre konsentrasjon, får deg til å føle deg bedre, bedre reaksjonstid, aktivierer noen stoffer i hjernen som brukes som belønning feks når du spiser etter å ha vært veldig sulten, som igjen fører til at hjernen vil ha mer nikotin. Slipper ut Glutamate som er en neurotransmitter som brukes for å forsterke minne og læreevner, som får hjernen til å ville ha mer Nikotin.

 

Nikotin frigjør endorphin som er en slags painkiller ( smertestillende) som ser ut som en enkel form av Morfin som gjør at man glemmer smerter midlertidig. Den øker også testoseron og veksthormonene bittegrann.

 

Så nikotin er ikke bare skadelig ;)

--------------------------------------------------------------

Her er mer fakta på engelsk.

 

Nicotine may also increase your basal metabolic rate slightly. This means that you burn more calories than you usually would when you are just sitting around.

 

Over the long haul, nicotine can increase the level of the "bad" cholesterol, LDL, that damages your arteries. This makes it more likely that you could have a heart attack or a stroke.

 

Nicotine doesn't stick around your body for too long. It has a half-life of about 60 minutes, meaning that six hours after a cigarette, only about 0.031 mg of the 1 mg of nicotine you inhaled remains in your body.

 

How does your body get rid of nicotine? Here's the process:

 

* About 80 percent of nicotine is broken down to cotinine by enzymes in your liver.

 

* Nicotine is also metabolized in your lungs to cotinine and nicotine oxide.

 

* Cotinine and other metabolites are excreted in your urine. Cotinine has a 24-hour half-life, so you can test whether or not someone has been smoking in the past day or two by screening his or her urine for cotinine.

 

* The remaining nicotine is filtered from the blood by your kidneys and excreted in the urine.

 

Leste forresten på nett der en sa at snusen dempet allergiplagene hans, og en lege kunne tenke seg at det var noen mekansimer som gjorde dette ,mulig, selv om det ikke har blitt forsket på.

 

 

Jeg er så lei av Anti-nikotin propaganda! Jeg er for informering, ikke propaganda og feilinformering ;)

Endret av Plakkulv
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Bra innlegg plakkulv! Visste det som sto der fra før, men sikkert mange som ikke har fått det med seg :)

Bra at du prøver å få tråden på spor igjen med bra innlegg ;)

Lenke til kommentar
Bra innlegg plakkulv! Visste det som sto der fra før, men sikkert mange som ikke har fått det med seg :)

Bra at du prøver å få tråden på spor igjen med bra innlegg ;)

7656577[/snapback]

 

hehe takk :) Er ikke vits å ha en slik tråd som chattetråd.

 

 

En ting jeg lurer på: Siden snus ikke inhaleres så oksideres ikke noenting nikotin ut gjennom lungene (?) da blir det jo bare levra og nyrene som renser nikotinen, betyr ikke det at nikotin fra snus ligger lenger i kroppen en nikotin fra sigaretter?

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av Anti-nikotin propaganda! Jeg er for informering, ikke propaganda og feilinformering ;)

7656545[/snapback]

 

Ditto!

 

Takk for factsa.

 

Bleiesnus på byn,skole,buss,kino++ og Bakesnus hjemme foran pcn/tvn. Det er sånn det går hos meg, jeg syntes bake er best. Men ser ikke akkurat best ut på byn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...