Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1spørsmål. noen som vet om det er mulig å kjøpe prismaster i norge? evt. hvem type butikker?

lyst til å teste det :) får ikke helt til cowboy klypa :p blir så mye søl jeg ikke får orntlig oppi :blush:

deformert tønne, som er så løs at det bare er så vidt den ikke detter fra hverandre når man setter den oppi :love:

Lenke til kommentar

Hei jeg har tenkt på det med å slutte med snus, jeg er snart 16 år og har snust siden mars.

 

Grunner til at jeg snuser:

Jeg stammer ikke lengre når jeg snuser, fordi snus gjør meg rolig.

Jeg gjør det bedre på skolen fordi snus gjør meg rolig

Det forbrenner

Hverdagen blir mye enklere fordi jeg har noe å glede meg til, etter skolen

Det er en spenning i det, fordi jeg holder det hemmeligt for foreldrene mine, en spenning som jeg liker

Den dreper bakterier i munnen som gjør at jeg har ikke hatt noe hull dette året

Jeg spiser mindre snop

Snusen forbrenner

 

 

Ulemmper med snus:

Dyrt(selvom jeg har penger til det)

Det er ikke bevist at man kan få kreft av det, men nikotinen gjør at kreften utvikler seg raskere hvis man har fått kreft

Ødleger tannkjøtet etter en stund(men man kan bare bytte steder i munnen å ha snusen slik at det gror igjen)

 

 

Konklusjon: for meg er snusen et middel som gjør hverdagen lettere, i å med at jeg ikke stammer, og gjør det bedre på skolen. Selvom det er litt farlig så mener jeg at det ikke er farlig nok for meg til å slutte, fordi de gode grunnene med snus er bedre en de farlige grunnene.

 

Jeg bruker både løs å pose snus.

 

Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg skal fortsette skal jeg da gå over til bare pose hvis det er mindre farlig? Og hvis jeg skal slutte må jeg ha en god grunn, fordi jeg liker livet mye bedre når jeg ikke stammer, og det med at jeg ikke er så hyper hele tiden.

 

Tusen takk!

 

 

Vil bare ha seriøse svar! Og grunner!

 

Ikke noe: Bare snus du eller andre små komentarer, helst noen skikkelige svar

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei jeg har tenkt på det med å slutte med snus, jeg er snart 16 år og har snust siden mars.

 

Grunner til at jeg snuser:

Jeg stammer ikke lengre når jeg snuser, fordi snus gjør meg rolig.

Jeg gjør det bedre på skolen fordi snus gjør meg rolig

Det forbrenner

Hverdagen blir mye enklere fordi jeg har noe å glede meg til, etter skolen

Det er en spenning i det, fordi jeg holder det hemmeligt for foreldrene mine, en spenning som jeg liker

Den dreper bakterier i munnen som gjør at jeg har ikke hatt noe hull dette året

Jeg spiser mindre snop

Snusen forbrenner

 

 

Ulemmper med snus:

Dyrt(selvom jeg har penger til det)

Det er ikke bevist at man kan få kreft av det, men nikotinen gjør at kreften utvikler seg raskere hvis man har fått kreft

Ødleger tannkjøtet etter en stund(men man kan bare bytte steder i munnen å ha snusen slik at det gror igjen)

 

 

Konklusjon: for meg er snusen et middel som gjør hverdagen lettere, i å med at jeg ikke stammer, og gjør det bedre på skolen. Selvom det er litt farlig så mener jeg at det ikke er farlig nok for meg til å slutte, fordi de gode grunnene med snus er bedre en de farlige grunnene.

 

Jeg bruker både løs å pose snus.

 

Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg skal fortsette skal jeg da gå over til bare pose hvis det er mindre farlig? Og hvis jeg skal slutte må jeg ha en god grunn, fordi jeg liker livet mye bedre når jeg ikke stammer, og det med at jeg ikke er så hyper hele tiden.

 

Tusen takk!

 

 

Vil bare ha seriøse svar! Og grunner!

 

Ikke noe: Bare snus du eller andre små komentarer, helst noen skikkelige svar

7626986[/snapback]

vel.. det hele er vel egentlig opp til deg.. men jeg ville anbefalt deg å ta deg litt tid, og tenke over hva du synes er det viktigste for deg, som du skriver selv, at du synes livet blir enklere, eller det du skriver om det negative(helse skader, økonomi).. tenk på dette en stund, til du finner ut hva DU mener er best for DEG :)

 

edit: forsåvidt er det ingen forskjell i skade-omfanget på løs vs porsjon så vidt jeg vet

Endret av ZeS
Lenke til kommentar

ja9boy:

 

Det er jo ditt valg om du slutter. derfor synes jeg du burde lytte til deg selv. Jeg vurderer å slutte av og til jeg også, men fortsetter alltid fordi jeg liker rusen.

 

Det som er drit med det er at jenter ikke liker det :p

 

Jeg liker ikke å tenke på at tannkjøttet kan trekke seg oppover så jeg holder øye med tannkjøtttet, ser jeg at det skjer forandringer, så kommer jeg til å slutte..

 

Selv bruker jeg bare pose, fordi det ikke er så grisete, i tillegg så tærer det ikke like mye på tannkjøttet (ifølge tannlegen) og jeg får ikke noe særlig snusleppe.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei jeg har tenkt på det med å slutte med snus, jeg er snart 16 år og har snust siden mars.

 

Grunner til at jeg snuser:

Jeg stammer ikke lengre når jeg snuser, fordi snus gjør meg rolig.

Jeg gjør det bedre på skolen fordi snus gjør meg rolig

Det forbrenner

Hverdagen blir mye enklere fordi jeg har noe å glede meg til, etter skolen

Det er en spenning i det, fordi jeg holder det hemmeligt for foreldrene mine, en spenning som jeg liker

Den dreper bakterier i munnen som gjør at jeg har ikke hatt noe hull dette året

Jeg spiser mindre snop

Snusen forbrenner

 

 

Ulemmper med snus:

Dyrt(selvom jeg har penger til det)

Det er ikke bevist at man kan få kreft av det, men nikotinen gjør at kreften utvikler seg raskere hvis man har fått kreft

Ødleger tannkjøtet etter en stund(men man kan bare bytte steder i munnen å ha snusen slik at det gror igjen)

 

 

Konklusjon: for meg er snusen et middel som gjør hverdagen lettere, i å med at jeg ikke stammer, og gjør det bedre på skolen. Selvom det er litt farlig så mener jeg at det ikke er farlig nok for meg til å slutte, fordi de gode grunnene med snus er bedre en de farlige grunnene.

 

Jeg bruker både løs å pose snus.

 

Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg skal fortsette skal jeg da gå over til bare pose hvis det er mindre farlig? Og hvis jeg skal slutte må jeg ha en god grunn, fordi jeg liker livet mye bedre når jeg ikke stammer, og det med at jeg ikke er så hyper hele tiden.

 

Tusen takk!

 

 

Vil bare ha seriøse svar! Og grunner!

 

Ikke noe: Bare snus du eller andre små komentarer, helst noen skikkelige svar

7626986[/snapback]

vel.. det hele er vel egentlig opp til deg.. men jeg ville anbefalt deg å ta deg litt tid, og tenke over hva du synes er det viktigste for deg, som du skriver selv, at du synes livet blir enklere, eller det du skriver om det negative(helse skader, økonomi).. tenk på dette en stund, til du finner ut hva DU mener er best for DEG :)

 

edit: forsåvidt er det ingen forskjell i skade-omfanget på løs vs porsjon så vidt jeg vet

7627066[/snapback]

 

Okei jeg skal gjøre det. Føler det er greit å snakke ut om det og høre andres meninger.

Men takker for et bra svar :thumbup:

Lenke til kommentar
1spørsmål. noen som vet om det er mulig å kjøpe prismaster i norge? evt. hvem type butikker?

lyst til å teste det :) får ikke helt til cowboy klypa :p blir så mye søl jeg ikke får orntlig oppi  :blush:

deformert tønne, som er så løs at det bare er så vidt den ikke detter fra hverandre når man setter den oppi  :love:

7626622[/snapback]

 

Prismaster er ikke å anbefale, hvertfall ikke i plastikk. Hvis du blar deg litt tilbake i denne tråden se du litt bilder og sånt av forskjellige prismakere.

 

Lær deg å bak istedenfor.

Lenke til kommentar
1spørsmål. noen som vet om det er mulig å kjøpe prismaster i norge? evt. hvem type butikker?

lyst til å teste det :) får ikke helt til cowboy klypa :p blir så mye søl jeg ikke får orntlig oppi  :blush:

deformert tønne, som er så løs at det bare er så vidt den ikke detter fra hverandre når man setter den oppi  :love:

7626622[/snapback]

 

Prismaster er ikke å anbefale, hvertfall ikke i plastikk. Hvis du blar deg litt tilbake i denne tråden se du litt bilder og sånt av forskjellige prismakere.

 

Lær deg å bak istedenfor.

7627131[/snapback]

well, jeg har lyst til å teste :p mine penger, jeg bestemmer :p + jeg slutta å bake for ca 1 år sida :p baker delvis fortsatt. vel egentlig ikke, bare klemmer det svakt til en deformert klump som akkurat er hard nok til å legge på tunga og dytte oppi... går i cowboy på fylla(selv om jeg svelger ca halve da :p men jaja full nok så merkes det ikke om man svelger en halv pris :p)

 

ps! om jeg virkelig vil bake, så lager jeg den beste tønna du noen gang har sett ;) perfekt symetrisk og uten sprekker ;) men så var det det at du mister noe av effekten når du baker da..

Lenke til kommentar
*snip*

7626986[/snapback]

 

Som flere har sagt tidligere i tråden så er det vel ditt eget valg. Du burde tenke selv på hva du vil, og ikke hva vi mener om det. Det er din bukspyttskjertel, og ditt tannkjøtt som blir total-herpa (:p).

 

Men om du klarer å slutte, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal slutte. Du sparer mye penger samt. slipper helseskadene du kan få.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...