Sensurert Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tror jeg er blitt psykisk avhengig elns, vanskelig å la boksen ligge :!: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tror jeg er blitt psykisk avhengig elns, vanskelig å la boksen ligge :!: 5731694[/snapback] hehe.. blir sånn ja Spesielt når man er ute lamme venner.. for da skal alle bomme ^^, og det kjipe er at jeg er skyldig så sykt mye til kompisene mine, så alle skal liksom ha tilbake Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 typisk de fra skolen din å snuse (jentene) edit: gamle skolen 5729388[/snapback] Meget mulig Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Siden jeg ikke har sett noe snakk om en snus jeg nettopp har kommet over, nemlig Strongcut her tar jeg sjansen på å slenge sammen en kjapp anmeldelse. Tamtididam. Cheezcake anmelder Strongcut Fikk høre mye kjabb om en snus fra våre naboer i øst og snyltet meg, etter mye om og men, til en boks for testingens skyld. Går gjennom prosessen i kronologisk rekkefølge med tilhørende konklusjon og terningkast. Lukt Duften som møter deg minner veldig om en mellomting mellom Gustavus og General. Krydret og god, ikke for dominerende. Bakeegenskaper og konsistens Snusen er veldig grei å ha med å gjøre og den gjør seg godt mellom fingrene. Den har ikke plastelinakonsistensen vi kjenner fra Röda Läcket og ikke så mye fuktighet som Skruf. Minner om General og Grov Snus i konsistensen, men bakes lettere enn begge. Smak Smaken er så som så. I det store og det hele ble jeg egentlig ganske skuffet. Minner om General i starten, før det åpenbarer seg en emmenhet som dekker alt som er godt fra denne. Styrke/Nikotininnhold Stor tommel opp. Sterk som Arnold. Det klingende slagordet "Snuset med extra styrka" lever opp til det det lover. Konklusjon En ganske så fin snus. Pluss for styrke, konsistens og lukt, men må tåle et saftig minus for smaken. En kjekk snus for de som liker Generalen, men higer etter noe sterkere. At den kun er å få tak i i Sverige er også et lite trekk. Terningkast: Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Spennende... finnes Strongcut i porsjon? har testet både general og skruf i porsjon, og de er litt sterkere, men syns fortsatt eukalyptus-catch smaker bedre. Er det noe galt med meg? Venter en hel drøss med "Ja, din tulling"-svar her Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Siden jeg ikke har sett noe snakk om en snus jeg nettopp har kommet over, nemlig Strongcut her tar jeg sjansen på å slenge sammen en kjapp anmeldelse. Tamtididam. 5752903[/snapback] Flott test! Venter en hel drøss med "Ja, din tulling"-svar her 5752934[/snapback] Neida. Vi skal være snille Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hmm. Slenger meg på cheezkake jeg da, og anmelder en annen sterk snus fra vår söta bror. Nemlig: Skruf Stark Løs Skruf er et av de nyere merkene med snus i fra sverige. På hjemmesiden sin ser det ut til at de prøver å markedsføre Skruf som en noe mer trendy snus enn andre merker gjør. Skruf tviholder fortsatt på plastboksene sine, som har sine fordeler og ulemper. Fordelen med plastboks er at den er mer robust og tåler bedre pils-jekking enn papp-boksene. Plastikkboksene er også litt finere og gir et mer eksklusivt preg. Førsteinntrykk Det første jeg legger merke til når jeg åpner boksen er at det lukter litt rart. Lukter Skruf, men en litt sterkere lukt, kanskje litt sur. Den er tålelig grei å bake, ikke for løs og ikke for bløt. Det ser også ut til at tobakken brukt i den sterke typen er annerledes enn den brukt i vanlig skruf. Lukt, smak og bake forhold Lukten er som nevnt over som vanlig skruf. Lukten bærer ikke noe spesielt tobakkspreg, heller ei gjør smaken. Det lukter kanskje litt surt av den. Smaken er fortsatt like ekkel som skruf alltid har vært Det smaker dritt rett og slett. Man får ikke lyst til å hverken legge den opp, ta den ut, eller forme den med tunga. Så vondt synes jeg den smaker. Men så trass som jeg er når det gjelder snus, slenger jeg inn en tyggis så går det bra. Den er veldig grei å bake, bortsett fra at den er en anelse grov og det smuler litt. Det ser ut som snusen er laget av tynne strå egentlig. Når det gjelder kicket så er det ingenting å klage på. Denne sparker! For en som bruker så mye nikotin som meg så er dette som å ta sin første snus igjen (hvis jeg snuser lite et par dager). Hvis jeg tar to nikotinfrie dager, og så smeller opp en Skruf Stark løs, så blir jeg VIRKELIG svimmel, og det er HERLIG En annen positiv ting jeg bemerker meg med skruf'en er at man kan ha den i leppa ganske lenge uten at den blir blaut. Den holder minimum 40 min hvis man ikke sleiker for mye på den. Konklusjon Dette er definitivt en snus for viderekommende snusere. Hvis du er førsteganssnuser eller snus-noob (posesnuser) burde du være varsom med denne. Du kan få deg en skikkelig smell! Men for oss "gamle travere" for å kalle det det er dette en grei affære. Jeg savner litt mer tobaks aroma og litt finere konsistens. Så ville denne enkelthen vært genial. Smaken er så som så, men med tanke på effekten man får igjen veier dette opp. Grunnlaget for karakteren blir: 6 for utseende og kvalitetsfølelse 4 på smak, lukt og baking 6 på styrke Tilsammen gir dette karakteren: 5 Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sign me up! Fra eukalyptus-posjons-catch til Skruf stärk lös burde bli bra. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Når jeg tenker meg om, kunne jo trådstarter, hvis han fortsatt er aktiv, lagt ut noen av disse testene i første post? Jeg slenger opp en til: Röda Lacket Løs & Porsjon Röda Lacket er det nest eldste snusmerket i sverige, etter Ettan som var det første. Röda ble lansert alerede i 1850! Den har en egen meget spesiell aroma som tiltrekker mange, spesielt yngre snusere. Etter å ha vært et nisje merke med få, men trofaste brukere i mange år begynnte det plutselig å ta seg opp. Röda fikk nytt design og en hvit porsjonssnus ble samtidig lansert (for ca. et halvt år siden). Dette ga Röda en ny giv. Førsteinntrykk Den løse Lacketen kommer i pappboks som de fleste løse snuser gjør i norge nå om dagen. Fordelen med pappboks fremfor plastboks er at armoaen og konsistensen blir bedre. Vet ikke hvorfor, det bare er sånn. Röda porsjon gav meg et dårlig førsteinntrykk. Boksen så forsåvidt fin ut, men den luktet dritt og smakte dritt. Den løse dermiot er et annet kapittel, den er veldig god på smak, lukt og digg å bake. Smak, lukt og bake forhold Hvit Porsjon: Porsjonssnus er ferdig bakt, så det trenger man ikke si noe mer på. De ser ut som all annen white portion snus ser ut, men Röda har en ulempe. Den lukter forferdelig vondt og smaker deretter. Den lukter en blanding av dårlig whiskey, sprit og neglelakk. Den smaker også det samme. Helt forferdelig vondt. Ikke mer å si om den saken. Løs: Denne virker som om skulle kommet fra et annet merke enn sin bror, hvit porsjon. Denne lukter herlig, smaker herlig og er herlig å bake. Konsistensen er ganske bra. Den er veldig bløt, noe som nedsetter "holdbarheten" når man har den i leppa, men til gjengjeld har man fortsatt rene hender etter å ha bakt. Den er utrolig lettbakt og er fin å forme i leppa. Nedturen kommer etter 15-20 min, da begynner den å bli forferdelig bløt og renner litt. Etter 30 min må man bare ta den ut og kaste den, og da er den som regel så bløt at det sitter igjen rester i leppa. Udigg. Det er veldig vanskelig å definere smaken, annet enn at som skruf, så er det lite tobaks aroma. Den har en helt egen smak som ingen andre snuser er lik. Når vi snakker om effekt gidder jeg ikke nevne porsjonssnusen en gang. Er du ute etter effekt fra Röda Lacket hvit porsjon kan du likesågodt putte en tyggis i leppa. Det finnes ikke effekt. Det samme gjelder den løse også egentlig. Jeg har aldri, i noe tilfelle merket noen effekt av å ha Röda i leppa. Ingen verdens ting. Konklusjon Hvit Porsjon: Karakter: 1 - en helt ubrukelig snus Den løse kan vi summere opp slik: Vi kan kalle det en nybegynner snus. Den smaker godt, lukter godt, man blir ikke skitten på fingerne og den er veldig enkel å bake. Det spørs litt hva man er ute etter. Er man ute etter kosesnus er dette en veldig bra snus. Er man ute etter effekt og holdbarhet burde man prøve noe annet. 5 for utseende og kvalitetsfølelse 6 for smak, lukt og bakeforhold 2 for effekt Tilsammen gir dette karakteren: 4+ Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Prøvde Prince Portion istad. Var grei nok. Men foretrekker nok General forsatt ja. ATi-Radeon: Endret 14. mars 2006 av Volcov Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) smakte prince snusen i dag, egentlig som alle andre portion. Begynte å renne litt fortere bare. Endret 14. mars 2006 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 *snip* 5753244[/snapback] Kan jeg vel. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Da var det gjort. Takk til Feh og Cheezcake (og Satrucci, selvfølgelig). Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg ser og leser (leser tilogmed tråden bak frem) og se hva jeg finner. Bare ca litt over 1 år.Tja, blir selv 16 den 9. mars. Nå må jeg bare finne ut hvor jeg la den der generalboksen min 5651997[/snapback] Anyway. Gratulerer med dagen Klikka_bZerk Fyller selv 20 om 7 dager =D Og snusen har nå tatt meg og. 5724384[/snapback] Takker, ble full fest den dagen i badstuen i sverige (etter stengetid vi var vel en 10-15 stk. der da. snus og alkohol. En heftig kombinasjon. Ble en pølse med röda lacket på meg i sverige kostet meg vel sånn ca 250kr på statoil. ca det samme som 4 bokser her i norge nå kan du faktisk pule lovlig. Gratulerer med dagen igjen. 5724440[/snapback] Takker igjen Da blir det porsjons-skruff på meg neste sverige tur. Og til deg som lurte på pris, så vet jeg det koster 220,- for et tårn med porsjonscatch. Så det er vel ikke så veldig mye dyrere for de andre variantene. Det er digg å bo bare en halvtime fra svinesund ^^ 5725291[/snapback] Sånn ca veiledende pris på en pølse er 250 kr. hvor lenge har dere prisen oppi leppa da? har den i maks 2 timer jeg, etter d blir den bare ut 5725833[/snapback] vanligvis bruker jeg en pris i ca. 1 time. Kanskje opp til 2 også da. Har den normalt i 1time tenker jeg.. Sover jo med snus også da, men det er only porsjon da 5726582[/snapback] Sovna med lös snus for noen dager siden, var visst noen brune flekker på puta gitt, tror det var for jeg var så trøtt og det som gikk på tv var så kjedelig. Pluss a jeg hadde stått opp kl 9 og lagt meg kl 2 på natta hver dag i nesten en uke gså. hvor lenge har dere prisen oppi leppa da? har den i maks 2 timer jeg, etter d blir den bare ut 5725833[/snapback] Rekorden er 6 timer (en hel arbeidsøkt i siloen) med General Løs. Ellers mellom en halvtime og to timer. lei alt general maset, skruf er best 5726111[/snapback] Både General og Skruf er gode. Men av prinsipp er jeg gått over til Skruf fordi jeg missliker Match og Generals prinsipp "Papp er finfint xD".. 5727380[/snapback] Tja, har vel også hatt en pris i i ca 6 timer en gang også. Var vel den siste jeg hadde i boksen min. ganske enig der, liker skruf bedere en general. solgte alle general boksene mine etter jeg kom fra sverige jeg, fikk dobbel pris for dem jeg. Yeey, enda en som liker skruf. Har kommet frem til at: Løs General (og sikkert all annen løs snus) + Tannregulering = GRIS! går helt fint så lenge den er der den ska være.. men når den skal ut.. og sitter hallveis fast i reggisen.. bare griseri nei.. tror jeg må ha posjon til jeg får av denne togskinnen btw: ballet min første pris i dag *stolt* ble litt sånn rar, men ok 5729643[/snapback] Haha, kjenner meg igjen der. Trikset er ha prisen i leppa i maks 30-45 min elns, altså for den blir "bløt" Men det er nesten en "kunst" å ha prisen i uten at den faller ned. dette har vel med erfaring å gjøre. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 5753244[/snapback] De boksene er så fine, har en slik selv, må netsen ta vare på den.. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Hva har skjedd med den gode, gamle traveren våres? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hargh, smallt nettopp inn en Skruf Stärk, steike som den slår! Kjenner det blir litt for pusete med General 24/7. Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Hargh, smallt nettopp inn en Skruf Stärk, steike som den slår! Kjenner det blir litt for pusete med General 24/7. 5761604[/snapback] Selges den i norge nå eller? Lenge siden jeg har vært på butikken Men enig med deg, det blir fort litt pusete med gen 24/7. ^^ Må vell få testa noe annet, har snusa general i litt over 1 år nå å har ikke fått prøvd noen annen snus, eneste jeg kan huske er at jeg prøvde en halv boks med tørr Ettan. Endret 16. mars 2006 av KillerX Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Klikka_bZerk: Jeg liker forresten Röda Läcket godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg