Deadringer Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som ikke går ann å fikse etter skaden er gjort. 7529768[/snapback] Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning. Lenke til kommentar
jaco Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett. Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett. Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe 7530827[/snapback] Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting? Endret 18. desember 2006 av 3raz3r Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som ikke går ann å fikse etter skaden er gjort. 7529768[/snapback] Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning. 7530719[/snapback] En bivirkning ER en skade av noe du bruker. Det at tannkjøttet trekker seg tilbake er en skade i seg selv. Åltså - du skader tannkjøttet. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett. Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe 7530827[/snapback] Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting? 7530852[/snapback] Myter om snus: " i våre dager får man jo kreft av alt mulig.." Feil: Nei, man får ikke det! De viktigste årsakene til kreft er tobakksbruk, feil kosthold, soling og overdrevent alkoholforbruk. Kilde nedenfor. Tenkte jeg skulle få gi alle dere snusere litt ålreit lesestoff en koselig mandagskveld: Kos dere Grunnet at "Kos dere" ble publisert i 2004, så skal dere få noe litt ferskere stoff. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som ikke går ann å fikse etter skaden er gjort. 7529768[/snapback] Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning. 7530719[/snapback] En bivirkning ER en skade av noe du bruker. Det at tannkjøttet trekker seg tilbake er en skade i seg selv. Åltså - du skader tannkjøttet. 7531410[/snapback] Takk ArmenMinAU. Nyhus, du tror vel ikke at snus er skadefritt? I så fall er du eksremt optimistisk. 2500 kjemiske stoffer kan umulig være bra for deg. (I følge ung.no er veldig mange av disse er ganske sikkert kreftfremkallende.) Endret 18. desember 2006 av Stish Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett. Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe 7530827[/snapback] Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting? 7530852[/snapback] Myter om snus: " i våre dager får man jo kreft av alt mulig.." Feil: Nei, man får ikke det! De viktigste årsakene til kreft er tobakksbruk, feil kosthold, soling og overdrevent alkoholforbruk. Kilde nedenfor. Tenkte jeg skulle få gi alle dere snusere litt ålreit lesestoff en koselig mandagskveld: Kos dere Grunnet at "Kos dere" ble publisert i 2004, så skal dere få noe litt ferskere stoff. 7531507[/snapback] Hah, den skal du ha. Jeg bøyer meg i støvet Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Huff nå har jeg skikkelig rynkete leppe Byttet til andre side av strengen til å snuse på. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Ung.no driver jo IKKE skremselspropaganda heller da Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Ahh.. skikkelig sår under leppa nå.. Er digg med en skruf stark fra fryseren da.. Svir bra.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Får nesten ikke sår lengre jeg...hmm Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Får ikke nye sår, men de gror bare aldri.. Hatt lenge dog.. Edit: Skriveleif.. Endret 18. desember 2006 av Mr_Razer Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Har bare hatt det ett par ganger jeg, og da har det grodd etter ett par dager. Men er deilig når det svir. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg jobber på bensinstasjon, og i dag kom en mann og ba om en boks General. Jeg sa spøkefullt at Skruf er MYYYYE bedre, og han kjøpte Skruf. Hihi. Jeg mener at Skruf er bedre, men det er morsomt at han tok rådet mitt. Jeg er ny med snus, og kjøper ulikt merke hver gang: Prøvd til nå: General løs Skruf Portion Skruf Portion Tranebær Catch Portion Liqorice Catch Portion Eucalyptus Lucky Strike Liker ikke så godt de smaksatte snusgreiene. Det skal jo smake tobakk. Ville jeg ha fruktsmak, kjøper jeg snop. Greit, de smaker bedre. Men det er en psykologisk greie som sier meg at dette er ikke EKTE saker. Det er derfor den første boksen jeg kjøpte var General Løs, Har etterhvert innsett at Portion er veien å gå, pga at bakingen er så grisete. Nå kjører jeg bil med snus, og har ofte en tepose i truten mens jeg jobber også. Er ikke sikker på om kundene skjønner det eller ikke. Jeg har den ikke under barten, men helt på siden, liksom. Bare jeg ikke smiler for mye, så går det bra. Jeg synes Skruf "river" mer enn Lucky. Lucky kjennes mildere. Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Sånn hint til dere som sier snus ikke er farlig. Nikotinen lagrer seg i blodårer og blodkamrene i hjertet, ligger der. Det er ikke større sjans for å få hjerteinfarkt, men hvis du får det så er det _mye_ mindre sansynelighet for å våkne igjenn.. Ja jeg snuser (sitter med skruf strerk løs i leppa atm) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Å snuse er et valg man tar, enten man liker at det er farlig, som jeg regner med det er, eller ikke. Uansett, snuser du, får du ta konsekvensene uten å whine så jævelig om det! Dette var ikke ment til noen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Enig med Hylo! Ta helse diskusjonen i helse forumet! Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Whiner ikke jeg, men bare ser at folk ikke er helt opplyste om hvor farlig snus _kan_ være. Jeg snuser jo selv så Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Dette var ikke ment til noen. 7533113[/snapback] Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Vi har prosjekt på skolen så jeg snuser ekstremt da, og i natt sovnet jeg med snus på den ene siden og da jeg våknet hadde tannkjøtet på den ene framtanna trokke seg sykt tebake, og når jeg bare tar på tannkjøtet svir det noe i helvete(det er helt ømt) så jeg kan kun snuse på den ene siden nå. Noen som har et tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gro tilbake eller noe som hjelper? Nb jeg klarer meg maks to timer uten snus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg