Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som  ikke går ann å fikse etter skaden er gjort.

7529768[/snapback]

Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett.

 

Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe

7530827[/snapback]

Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting?

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som  ikke går ann å fikse etter skaden er gjort.

7529768[/snapback]

Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning.

7530719[/snapback]

En bivirkning ER en skade av noe du bruker. Det at tannkjøttet trekker seg tilbake er en skade i seg selv. Åltså - du skader tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett.

 

Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe

7530827[/snapback]

Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting?

7530852[/snapback]

Myter om snus:

" i våre dager får man jo kreft av alt mulig.."

Feil: Nei, man får ikke det! De viktigste årsakene til kreft er tobakksbruk, feil kosthold, soling og overdrevent alkoholforbruk.

 

Kilde nedenfor.

 

Tenkte jeg skulle få gi alle dere snusere litt ålreit lesestoff en koselig mandagskveld:

Kos dere

Grunnet at "Kos dere" ble publisert i 2004, så skal dere få noe litt ferskere stoff.

Lenke til kommentar
Det er bevist skadelig jo. Det er fakta at tannkjøttet ditt trekker seg tilbake, noe som  ikke går ann å fikse etter skaden er gjort.

7529768[/snapback]

Jasså? Så du tar skade av at tannkjøttet trekker seg tilbake du altså? Sist jeg sjekket er det ingen som har havnet på legevakta eller fått medisiner mot noe slikt. Det er ingen skade, det er en bivirkning.

7530719[/snapback]

En bivirkning ER en skade av noe du bruker. Det at tannkjøttet trekker seg tilbake er en skade i seg selv. Åltså - du skader tannkjøttet.

7531410[/snapback]

 

Takk ArmenMinAU.

 

Nyhus, du tror vel ikke at snus er skadefritt? I så fall er du eksremt optimistisk. 2500 kjemiske stoffer kan umulig være bra for deg. (I følge ung.no er veldig mange av disse er ganske sikkert kreftfremkallende.)

Endret av Stish
Lenke til kommentar
Jeg har aldri selv fått med meg at noen har blitt skadet av noen slag pga bruk av snus. Men jeg vet godt at snus ikke er bra, bruker det uansett.

 

Kan ikke tenke på hva som er farlig og ikke farlig lenger, for snart er absolutt alt farlig hehe

7530827[/snapback]

Så sant, så sant. Potetgull får man kreft av, sånne blå kjærligheter får man kreft av. Har man mobilen i lomma blir man steril. osv osv. Så hva kan vel snus gjøre som det ikke er fare for å få når man inntar andre ting?

7530852[/snapback]

Myter om snus:

" i våre dager får man jo kreft av alt mulig.."

Feil: Nei, man får ikke det! De viktigste årsakene til kreft er tobakksbruk, feil kosthold, soling og overdrevent alkoholforbruk.

 

Kilde nedenfor.

 

Tenkte jeg skulle få gi alle dere snusere litt ålreit lesestoff en koselig mandagskveld:

Kos dere

Grunnet at "Kos dere" ble publisert i 2004, så skal dere få noe litt ferskere stoff.

7531507[/snapback]

Hah, den skal du ha. Jeg bøyer meg i støvet :p

Lenke til kommentar

Jeg jobber på bensinstasjon, og i dag kom en mann og ba om en boks General. Jeg sa spøkefullt at Skruf er MYYYYE bedre, og han kjøpte Skruf.

 

Hihi. Jeg mener at Skruf er bedre, men det er morsomt at han tok rådet mitt.

 

Jeg er ny med snus, og kjøper ulikt merke hver gang:

 

Prøvd til nå:

General løs

Skruf Portion

Skruf Portion Tranebær

Catch Portion Liqorice

Catch Portion Eucalyptus

Lucky Strike

 

Liker ikke så godt de smaksatte snusgreiene. Det skal jo smake tobakk. Ville jeg ha fruktsmak, kjøper jeg snop.

Greit, de smaker bedre. Men det er en psykologisk greie som sier meg at dette er ikke EKTE saker. Det er derfor den første boksen jeg kjøpte var General Løs,

 

Har etterhvert innsett at Portion er veien å gå, pga at bakingen er så grisete. Nå kjører jeg bil med snus, og har ofte en tepose i truten mens jeg jobber også. Er ikke sikker på om kundene skjønner det eller ikke. Jeg har den ikke under barten, men helt på siden, liksom. Bare jeg ikke smiler for mye, så går det bra.

 

Jeg synes Skruf "river" mer enn Lucky. Lucky kjennes mildere.

Lenke til kommentar

Sånn hint til dere som sier snus ikke er farlig. Nikotinen lagrer seg i blodårer og blodkamrene i hjertet, ligger der.

 

Det er ikke større sjans for å få hjerteinfarkt, men hvis du får det så er det _mye_ mindre sansynelighet for å våkne igjenn..

 

Ja jeg snuser ;) (sitter med skruf strerk løs i leppa atm)

Lenke til kommentar

Vi har prosjekt på skolen så jeg snuser ekstremt da, og i natt sovnet jeg med snus på den ene siden og da jeg våknet hadde tannkjøtet på den ene framtanna trokke seg sykt tebake, og når jeg bare tar på tannkjøtet svir det noe i helvete(det er helt ømt) så jeg kan kun snuse på den ene siden nå. Noen som har et tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gro tilbake eller noe som hjelper?

 

Nb jeg klarer meg maks to timer uten snus

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...