Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Hva er den sterkeste jeg finner i Norge, da?

Rart at jeg ikke blir svimmel, har bare snust 5 ganger på 3 uker, og er allerede tolerant.

Like greit, for jeg snuser mest når jeg kjører bil :-P

Fatter ikke hvorfor. Kanskje jeg tror jeg er tøff?

Smaker spy og lukter verre. Kjenner nada når jeg tar snusen.

Blir verken rolig eller svimmel. Tror i hvert fall ikke det. Men så sitter jeg jo i en bil og trenger bare å dreie på rattet. Hvis jeg reiser meg opp, så kanskje..?

Noen ganger gjør det vont å ha den der. Føles som om snusen har skarpe kanter. Og jeg skulle liksom bli bedøvet?

Det største plusset er vel egentlig det at smaken forsvinner så snart jeg spøtter'n ut.

Noen ganger jeg snuser brekker jeg meg nesten, og må drikke vann.

Men det skjer ikke når jeg setter den inn. Det skjer når jeg har hatt den der en stund, kombinert med et stort inntak av ostepop og eplecider.

Mye spam her, beklager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er den sterkeste jeg finner i Norge, da?

Rart at jeg ikke blir svimmel, har bare snust 5 ganger på 3 uker, og er allerede tolerant.

Like greit, for jeg snuser mest når jeg kjører bil :-P

Fatter ikke hvorfor. Kanskje jeg tror jeg er tøff?

Smaker spy og lukter verre. Kjenner nada når jeg tar snusen.

Blir verken rolig eller svimmel. Tror i hvert fall ikke det. Men så sitter jeg jo i en bil og trenger bare å dreie på rattet. Hvis jeg reiser meg opp, så kanskje..?

Noen ganger gjør det vont å ha den der. Føles som om snusen har skarpe kanter.  Og jeg skulle liksom bli bedøvet?

Det største plusset er vel egentlig det at smaken forsvinner så snart jeg spøtter'n ut.

Noen ganger jeg snuser brekker jeg meg nesten, og må drikke vann.

Men det skjer ikke når jeg setter den inn. Det skjer når jeg har hatt den der en stund, kombinert med et stort inntak av ostepop og eplecider.

Mye spam her, beklager.

7444024[/snapback]

prøv å kjøp en boks general, så tar du en cowboyklype (altså du tar snus uten å bake den og smører den under leppa) kjenner du ikke det såer det ingen vits for deg å snuse:P

Lenke til kommentar
Og hvorfor sier alle at Skruf Løs er sterkere? Er det ikke nøyaktig det samme, bare pakket inn i teposer, da?

Er det kanskje teposen som hindrer nikotinen i å komme i kontakt med leppa?

7442944[/snapback]

Skruf løs og Skruf Portion er like sterke. Skruf Stark Løs er 10% sterkere enn normal Skruf, mens Skruf Stark Portion er 30% sterkere.

Dessuten er porstion en mye mer effektiv metode å overføre snus til leppen grunnet overlfateområde vs. volum.

prøv å kjøp en boks general, så tar du en cowboyklype (altså du tar snus uten å bake den og smører den under leppa) kjenner du ikke det såer det ingen vits for deg å snuse:P

7444044[/snapback]

Jeg kjenner ingenting av General, jeg, er det noe galt med meg doktor?

Lenke til kommentar

haha nei det er ikke noe galt med deg, men du har sikkert snust litt lengre enn han andre karen her.. han har bare prøvd å snuse noen få ganger...

så viss han ikke kjenner noe etter en cowboy general, så kan han teste skruf stark portion, kjenner han heller ikke noe da, da er det jo lite vits å snuse:P

Kansje han ikke tar opp nikotinen i blodet?

vet ikke jeg, det er en venn av meg som ikke kjenner noe av snus heller, han har prøvd stort sett det meste av snus som selgest her i norge pluss skruf stark portion og løs, han har ikke kjent noen effekt..

Lenke til kommentar
Hvordan kan Portion være MER effektiv? Det er jo en pose mellom gjørma og kjøttet...

7444132[/snapback]

Det tror jeg kan ha seg med at, portion snusen er ikke baket på noen måte... men løs snusen blir klemt sammen i en boks, har ikke peiling, kaster bare et forslag ut i luften..

edit: simon aldra kan sikkert svare på det.

Endret av axzter
Lenke til kommentar
Skruf løs og Skruf Portion er like sterke. Skruf Stark Løs er 10% sterkere enn normal Skruf, mens Skruf Stark Portion er 30% sterkere.

Dessuten er porstion en mye mer effektiv metode å overføre snus til leppen grunnet overlfateområde vs. volum.

7444068[/snapback]

For meg er det mest logisk at bake er mest effektivt. Du kan jo ikke akkuratt legge perfekt mengde så langt du vil under leppa med portion! Jeg trenger mer enn de 2-3 grammene i hver pose!

General løs i snart 3 år! :love:

Hvordan kan Portion være MER effektiv? Det er jo en pose mellom gjørma og kjøttet...

7444132[/snapback]

- Snuser du i det hele tatt?

- Liker du snus i det hele tatt?

- Når ble du "frelst"? :p

- Syns du prater mye negativt om snus. Hvis du leser litt her, tror jeg ikke du finner så mange snusere som prater negativt om snus...!

Lenke til kommentar
Er det Nick (and Johnny) eller (Nick and) Johnny?

Mener å ha sett begge deler, og lurer på hva skilnaden er.

Hvorfor blir man svimmel av å bytte merke? Det er jo samme stoffene i dem alle, eller?

7443370[/snapback]

Nick (and Johnny)=Portionversjonen

(Nick and) Johnny=Lösversjonen

Litt harry navn, men det får så være. Snusen er god imo

7443662[/snapback]

Og boksen er kjempekul :)

Lenke til kommentar
så viss han ikke kjenner noe etter en cowboy general, så kan han teste skruf stark portion, kjenner han heller ikke noe da, da er det jo lite vits å snuse:P

7444111[/snapback]

Jeg kjenner ingenting av Skruf Stark Porsjon, er det da noe galt med meg?

7444132[/snapback]

Fordi du i en normal pris har mye snus inne i prisen som ikke blir utnyttet. Omentrent ingenting går til spille i en porsjon.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør ingen forskjell på poenget ditt, har jeg heller aldri sagt.

Og jeg kan vel få lov å snuse, men allikevel hate det uten at du skal blande deg? Har du snust i 6 år er det faktisk ikke så lett å slutte. Tror du ikke jeg har prøvd? Tror du jeg sitter her og hater snus mens jeg stapper det i meg og smiler? Nei!

Og det er ikke akkurat snusen jeg hater, jeg hater at jeg ikke klarer meg uten litt svart drit som ser ut som jord, jeg hater at jeg bruker så alt for mye penger på det osv...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Du hadde ikke trengt å nevnt det, hvis ikke jeg skulle blandet meg! Og hvertfall ikke quotet meg...er det da rart jeg blander meg? :hmm:

Hvis du ikke hater snusen, hvorfor sier du det da?

Hvis du virkelig vil slutte, er ikke det noe problem! Alle kan...

Du kan f.eks bytte ut snusen med tyggegummi, som du kan tygge eller putte under leppa! Det har hjulpet meg før hvertfall!

Godteri hjelper også, men er ikke så veldig sunt akkuratt.

Greit nok du aldri har sagt at det gjør noe forskjell på poenget mitt, men skjønner da ikke hvorfor du skulle skrive det i det hele tatt...

Lenke til kommentar
nei man får ikke kjøpt skruf stärk her i norge

7442632[/snapback]

Neida, sikkert derfor jeg ikke har fått kjøpe det i Norge :roll:

Sjapper som spesialiserer seg og chippersjapper har ofte både Skruf Stärk og Tränebær.

edit: Vil man kunne plassere 2-3 bokser over hverandre i en slik en:

Koppholder

for å holde snusen kjølig, og alikevel ha muligheten til å få boksene ut av kjøleren også?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er nyfrelst, og er 1/3 ferdig med min første grønne Skruf-dåse.

Jeg vet som tidligere sagt ikke hvorfor jeg holder på med det...

Når jeg bruker ord som gjørme, så er det fordi det ligner på gjørme. Jeg ønsker ikke å provosere de som setter pris på "gjørma".

Forklaringen om overflateareal kjøper jeg.

Det er jo kun der snusen er i kontakt med kjøttet at nikotin overføres. Legger du inn en pris på størrelse med et eple, vil jo snusen i midten aldri kunne gi deg nikotin. To små er bedre enn en liten.

PS. Hva skjer hvis man svelger?

Og hva skyldes den rare, tørre følelsen i halsen når snus-sausen renner?

Hva hjelper mot halsbrannen? Personlig prøver jeg å ha vann klart for hånden når jeg snuser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...