Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med å bestille snus i fra Sverige via f.eks. www.snusbutiken.se? Hvis jeg bestiller 5 bokser (som er under 200,- kr grensen, og under maks tillatte vekt med tobakk som er lov å innføre tollfritt) slipper jeg å betale noe toll, mva. o.l.?

Og hvordan er det hvis jeg bestiller 10 bokser, og de blir stoppet i tollen? Må jeg da betale mva. eller er det noen ekstra avgifter?.

Edit: Fant ut av det. Hvis man bestiller snus må man tydeligvis betale en avgift som tilsvarer prisen i Norge.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Denne uka gikk jeg over fra porsjonssnus til bakesnus. Jeg angrer ikke et sekund! Det er mye mer behagelig med en nybakt prell under leppa kontra porsjonssnus. Hittil har jeg bare teste ut General, men ser ingen grunn til å prøve noe annet, ettersom jeg er strålende fornøyd med den. Baketeknikken lærte jeg meg i løpet av et par dager med litt prøving og feiling.

Nå er det allikevel et par ting jeg lurer på. Hvordan oppbevarer man bakesnus på best mulig måte? Jeg og kameratene mine skal mest sannsynlig på en Sverigetur snart, og da er det en selvfølge at jeg kjøper med et par tårn med hjem. Er det da best å putte disse i fryseren eller kjøleskapet? Har hørt om noen som benytter seg av første alternativ, men synes det høres merkelig ut.

Hva kan jeg gjøre for å holde en nyåpnet snus mest mulig fuktig og fin frem mot den dagen den er tom? En kamerat av meg, som er hardbarka snuser, mente at det ikke var noe vits i å sette den inn i kjøleskapet når jeg allerede hadde åpnet den. Da ville den bli tørr etterhvert allikevel sa han. Det er jo selvfølgelig vrient å få satt den kjølig på skolen, men jeg tenker mest på når jeg er hjemme.

Til sist vil jeg bare si at det er helt genialt at det er en egen tråd for snus her. Artig å lese de anmeldelsene på første side. Håper ikke jeg stilte for mange dumme spørsmål, og at dere er villige til å gi meg noen svar. Ha en fortsatt god kveld. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke snuser mye, så bør du ta den i fryseren. Men da må du huske på at du bør legge den i kjøleskapet igjen etter du har tatt den opp der ifra, hvis ikke forsvinner fuktigheten fortere. Men snuser du derimot mye, så holder det nok å ha den i kjøleskapet. En kamerat av meg har åpne bokser i kjøleskapet han, og de blir ikke merkbart mye tørrere på den tiden han bruker på å snuse den opp. Men det er dog løs snus da, vet ikke om det er forskjell på det og pose jeg.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...