Eulogist Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hei. Nick and (johnny) heter den nye og populære snusen her jeg bor iallfall. Og på boksen til Nick står det at den er sterk!! Da lurer jeg på om den er like sterk som SKruff sterk eller sterkere?? Eller om den er helt vanlig, siden jeg har ikke sett noen Nick and (jonny) som det står at den ikke er sterk på !! ^^ <3 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Tror ikke den er like sterk som skruf, men ikke så langt ifra. Men det er veldig god porsjonssnus. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hvor lenge varer egentli den svimlinga vi nybegjynnere har? har putta i meg to bokser iloepet av to uker naa, er fortsatt litt svimmel, 7386243[/snapback] Det kommer vel ganske ann på deg egentlig. Om du kaster den ut med en gang du kjenner at du blir svimmel tar det nok en stund før du blir vant til den, men om du lar den ligge litt ekstra, så skal du vel snart bli helt vandt med det. Om det er porsjonsnus så er det heller ikke lurt å svelge all safta med en gang. Det kommer også ann på deg, som jeg sa. Vanligvis tror jeg det tar rundt 2-3 bokser før du blir vandt til det. Edit: Kjøpte en ny boks i dag forresten. Ingen ting er som en fersk boks General 7386661[/snapback] lar den seffoelgeli ligge, hvorfor ikke svelge safta? Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det e jo svimlingå så e deilige (: Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Alt var brunt? Fresht... 7381873[/snapback] Skjedd meg også, men da var bare litt av trynet mitt brunt og puta Men får alltid dårlig ånde bare jeg sovner av i 5 min med snus i leppa, hvorfor? Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Er det forressten noen som har oversikt over hvor farlig snus faktisk er? Mener å ha hørt at det skal bli satt merkinger på snus boksene nå at det virkelig ER farlig.. Har også hørt at det er større fare for å få kret i bukspyttkjertelen, tannkjøttet osv... Regner med at det kun der kreft faren er forsterket? Beklager for en kjip post men ville likt å vite det før jeg blir skikkelig avhengig, har ikek snust på 2-3 dager nå og jeg har slett ikke noe behov for å ta meg en prell nå... Og om det faktisk viser seg at snus er farlig skal jeg vurdere sterkt og bare bryte av nå når jeg først ikke er avhengig.. Lenke til kommentar
Plakkulv Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Er det forressten noen som har oversikt over hvor farlig snus faktisk er?Mener å ha hørt at det skal bli satt merkinger på snus boksene nå at det virkelig ER farlig.. Har også hørt at det er større fare for å få kret i bukspyttkjertelen, tannkjøttet osv... Regner med at det kun der kreft faren er forsterket? Beklager for en kjip post men ville likt å vite det før jeg blir skikkelig avhengig, har ikek snust på 2-3 dager nå og jeg har slett ikke noe behov for å ta meg en prell nå... Og om det faktisk viser seg at snus er farlig skal jeg vurdere sterkt og bare bryte av nå når jeg først ikke er avhengig.. 7388368[/snapback] Her er litt fra en artikkel i DB: -visepresident i Den norske tannlegeforening, Gunnar Lyngstad ser ikke bort fra at snusen bidrar til å holde karius og baktus unna. -Helsedirektoratet skriver på sine nettsider om snus: «Nikotin gjør at blodårene trekker seg sammen. Det fører til økt puls og høyere blodtrykk. Det er rapportert økt risiko for hjerteinfarkt ved bruk av snus.» - Dette er feil. Røykere har heller lavere blodtrykk enn ikke-røykere. De effektene av nikotin som er beskrevet på nettsidene er akutte effekter og kroppen utvikler toleranse for disse effektene, sier overlege Tonstad. - Nå kan sukkersykeskremselet også stå i fare. En fersk undersøkelse fra Sverige viser at det ikke er noen sammenheng mellom snus og diabetes. -Forsker Karl Erik Lund ved Statens intstitutt for rusmiddelforskning forsøker å følge med på hva begge sidene i snuskrigen mener. Han tror ikke snus er særlig kreftfremkallende. - Snus inneholder mange av de samme stoffene som røyk. Derfor er dette et potensielt kreftfremkallende produkt, sier avdelingsdirektør Kari Huseby i direktoratet. Potensielt kreftfremkallende? - Ja, det inneholder nitrosaminer, sier Huseby. Dette potensielt kreftfremkallende stoffet finnes i ketsjup også. -- Mange sier at snus er mer nikotinavhengighets- skapende. Men å være avhengig av et stoff er ikke det samme som å ha en helseskade av det. Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ang. det med ketsjupen, man får i seg BETYDLIG mindre ketsjup en snus Men ellers var det jo virkelig en oppmuntrende artikkel Lenke til kommentar
Plakkulv Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ang. det med ketsjupen, man får i seg BETYDLIG mindre ketsjup en snus Men ellers var det jo virkelig en oppmuntrende artikkel 7388411[/snapback] Ja, men grunnnen til Nitrosaminer oppstyret er at det er forsket på amerikansk snus og ikke svensk, og amerikansk har (tror det var noe sånt) 1000% mer nitrosaminer. Det er faktisk ingen som har fått kreft av snus så vidt jeg vet. Men er jo ikke heldig for den generelle helsa da Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 "Generell helse" - hva tenker du på? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Tror ærlig talt ikke det er så farlig. Har lagt merke til endel "skremselspropaganda" om det hele i det siste, men så skrev jo også VG en artikkel om hvor mange ungdommer som snuser, et par uker tilbake. Tilfeldig at all "snus er farligere enn en tror" praten dukker opp et par noen dager etter? Næh... Endret 29. november 2006 av KompleX Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Deilig det var å putte oppi en prell nå. hakke snusa på 1 time nå og nå var det deilig med en prell. kjøpte meg ei limpe med röda idag og det var digg det. synes den var ganske bra men tror at neste limpe blir grovsnus Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Digg ass! Da slipper jeg å bekymre meg over kreft drit!! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Digg ass! Da slipper jeg å bekymre meg over kreft drit!! 7388575[/snapback] Så du har faktisk bekymret deg? Hvorfor? Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Fordi en nerde-kompis av meg snakka om at de skulle sette på advarsler på boksene nå om at det faktisk var en reel fare for kreft... Men nå når det er avkrefta er det cooool Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Vel, det er jo ikke avkrefta. Så vidt jeg vet øker faren for kreft i munnhulen ved bruk av snus, men er ikke noe å bekymre seg over. Det meste her i verden øker nok sjangsen for kreft. http://www.helsenytt.no/artikler/snus.htm Endret 29. november 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det e ikkje bevist at snus e kreftfarligt, men det e ikkje motbevist heller. Men, har lite tru på at det e så veldigt farlig. Har lagt merke te at eg får kvidare tenne når eg snuse Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det e ikkje bevist at snus e kreftfarligt, men det e ikkje motbevist heller. Men, har lite tru på at det e så veldigt farlig. Har lagt merke te at eg får kvidare tenne når eg snuse 7388897[/snapback] jeg får heller ikke gule tenner når jeg snuser kan ikke skjønne dette Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det e pga at snusen drepe bakteriar (: Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Absolutt alle? Eller bare enkelte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg