Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Jeg kommer aldri til å bli avhengig jeg.... Jeg har snust i ca et halvt år nå, men en boks på en uke og så hender det at jeg går en uke uten osv. Blir jeg avhengig blir jeg sjokkert! Men har gitt opp fordi visse personer har sagt jeg må slutte, så har en halv boks med Gøteborgs Rape liggans. :p Jessjess, skal ikek snuse før jeg har fått kjøpt meg ny PC, så jeg slipper unødvendige utgifter, så får jeg se hva det blir til etter det :p

7339355[/snapback]

kan du slutte så slutt, djeeses. du må være fullstendig dum

7339724[/snapback]

Han er fullstendig seriøst dritdum, ja. Men hva med deg, haakie? Du kan da slutte du også? :)

7339910[/snapback]

Jeg blir ikke provosert av han snuser, men at han sier at han ikke gidder og snuse før han har nok penger til PC.. Og etterpå se hva det blir til. Provosert til skyene her i stolen.

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir ikke provosert av han snuser, men at han sier at han ikke gidder og snuse før han har nok penger til PC.. Og etterpå se hva det blir til. Provosert til skyene her i stolen.

7340187[/snapback]

hmm... er Taperwannabeomglolsluttålektøffshitkidogbrenn ordet du leter etter :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på slutte lenge, men hver gang jeg kjøper et par bokser til å ha i helgen så må eg bare kjøpe en til etter at alle er tome, vett ikke hvorfor, men føler det blir så kjedeligt uten det. Ingen ting å glede seg til, vis man ikke har snus, og enda kjekkere er det nå når jeg får kjøpt snus selv uten falsk legg :D

Lenke til kommentar

7340187[/snapback]

hmm... er Taperwannabeomglolsluttålektøffshitkidogbrenn ordet du leter etter :)

7343958[/snapback]

Ja.. Endelig en som forstår :)

Lenke til kommentar
Hmm er ikke snus en svensk tradisjon/oppfinnelse?  :hmm:

Oppfinnelse er det nok ikke, men tradisjon, ja:

Snus came out of snuff which was first used in the year 1560 by the queen of France Katarina de Medici as a cure for headache. Jean Nicot, French ambassador in Lissabon, told her to take tobacco and make it into a powder(dry) and sniff it up her nose. It apparently worked and soon became very popular in the higher society of France. This snuff quickly spread through Europe and the Swedish high society began using it around the year 1640. When Napoleon fell however, the snuff fell out of fashion and people began smoking cigars instead. Around 1790-1800 Swedish farmers began putting the snuff under their lips instead of sniffing it and they produced it themselves. The snus got more and more popular and brands began to pop up. "Ettan" was the most popular and the biggest brand in 1822. Between 1846 and 1930 a lot of swedish people emigrated to America and so the snus was also seen there and became sort of a trademark for Sweden and Swedish people. (Kilde: WikiPedia).

Helt til slutt: Snus blir i hovedsak distribuert i Sverige og Norge.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
har hørt at hvis man samler 500 bokser med general og sender de inn til general, så får man en gullboks eller noe sånt. noen som har hørt noe om dette?

7346607[/snapback]

Det er bare bullshit

7346689[/snapback]

nix, en kompis samlet 100 bokser, sendte inn, og fikk en sølvboks :)

han driver å samler til 500 bokser nå :)

Lenke til kommentar
har hørt at hvis man samler 500 bokser med general og sender de inn til general, så får man en gullboks eller noe sånt. noen som har hørt noe om dette?

7346607[/snapback]

Det er bare bullshit

7346689[/snapback]

7346769[/snapback]

Hvordan gullboks? En vanlig snusboks som bare er sånn begullet eller hva det heter, eller en skikkelig boks av gull som de Icetool-boksene?

Lenke til kommentar
Hmm er ikke snus en svensk tradisjon/oppfinnelse?  :hmm:

Oppfinnelse er det nok ikke, men tradisjon, ja:

Snus came out of snuff which was first used in the year 1560 by the queen of France Katarina de Medici as a cure for headache. Jean Nicot, French ambassador in Lissabon, told her to take tobacco and make it into a powder(dry) and sniff it up her nose. It apparently worked and soon became very popular in the higher society of France. This snuff quickly spread through Europe and the Swedish high society began using it around the year 1640. When Napoleon fell however, the snuff fell out of fashion and people began smoking cigars instead. Around 1790-1800 Swedish farmers began putting the snuff under their lips instead of sniffing it and they produced it themselves. The snus got more and more popular and brands began to pop up. "Ettan" was the most popular and the biggest brand in 1822. Between 1846 and 1930 a lot of swedish people emigrated to America and so the snus was also seen there and became sort of a trademark for Sweden and Swedish people. (Kilde: WikiPedia).

Helt til slutt: Snus blir i hovedsak distribuert i Sverige og Norge.

7346042[/snapback]

Alt dette viste faktisk jeg fra før, husker at jeg skrev akkurat dette i et ANT prosjekt.

Mange som mener at det ikke stemmer at snus kommer fra snuff.

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

7346607[/snapback]

Det er bare bullshit

7346689[/snapback]

7346769[/snapback]

Hvordan gullboks? En vanlig snusboks som bare er sånn begullet eller hva det heter, eller en skikkelig boks av gull som de Icetool-boksene?

7346897[/snapback]

Fulle bokser man sender inn?

Lenke til kommentar

7346607[/snapback]

En kompis som sendte mail til General for en mnd. siden, og lurte på det samme spørsmålet. Svaret han fikk var ganske overraskende; Det var en liten ting de hadde gjort for 20 år siden, men det var bare i en liten stund. :hmm:

Lenke til kommentar
var det jeg også har fått beskjed om etter en mail! eller fikk beskjed om at man hvertfall ikke fikk det da! så åssen "kompis" har fått boksene får gud vite! men kan kjøpe sølvbokser på svinesund da!

7347285[/snapback]

Har egentlig ikke anelse, er bare det han har sagt til meg :)

er en sølvboks som man har snusboksen inni, også med sølvlokk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...