haakie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Nikotin er vel et ganske farlig stoff vel? Snus inneholder også arsenikk og div andre kreftfremkallende stoffer, men hva inneholder vel ikke røyk? 7240877[/snapback] Nikotinen er ikke så farlig, et generellt menneske tåler nikotin så lenge det ikke er i større doser. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Nikotin er vel et ganske farlig stoff vel? Snus inneholder også arsenikk og div andre kreftfremkallende stoffer, men hva inneholder vel ikke røyk? 7240877[/snapback] Nikotinen er ikke så farlig, et generellt menneske tåler nikotin så lenge det ikke er i større doser. 7240997[/snapback] Vel, for mye av det meste er jo egentlig farlig da. Kan jo dø hvis man drikker for mye vann feks Lenke til kommentar
haakie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ja, men det var ikke poenget Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ja, men det var ikke poenget 7241111[/snapback] Det er jo faktisk hele poenget. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja, men det var ikke poenget 7241111[/snapback] Det er jo faktisk hele poenget. 7241168[/snapback] Nei, han sporer litt av når han begynner og snakke om vann kontra nikotin. e Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tar du ikke poenget? Poenget er at vann er farlig i store nok doser. Nikotin er også farlig i store nok doser. Veldig veldig store doser. Nikotinet i tobakken er ikke farlig ved normalt og overdrevent forbruk. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nikotin er egentlig et utrolig farlig stoff. Du må lese mer hvis du mener at det er ganske ufarlig. Mengdene man får ved røyking og snusing er minimale, og sammenligner man med andre stoffer er nettop nikotin uffattelig giftig og dødelig. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 1 / 3 på 15 år snuser iflg. TV2-nyhetene. Viste ikke at det var såpass mange i den alderen. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Snus er jo blitt mote. Så det der overrasker meg overhodet ikke. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nikotin er egentlig et utrolig farlig stoff. Du må lese mer hvis du mener at det er ganske ufarlig.Mengdene man får ved røyking og snusing er minimale, og sammenligner man med andre stoffer er nettop nikotin uffattelig giftig og dødelig. 7242135[/snapback] Tusen takk for leksjonen i toksikologi, men om du leste litt videre ville du finne ut at en må utsette overleppa for ganske massive konsentrasjoner tobakk om en vil oppnå noe i nærheten av en farlig dose. Dersom du sprøyter nikotin rett i blodet vil meget små doser være farlige. Men om du leser det jeg skriver, "Nikotin er også farlig i store nok doser [...]", men fakta er, hvordan du enn vender på det, at nikotinen du tar inn når du snuser ikke har noen skadevirkninger som vil kunne begrunne bruken av ordet "farlig". Klart, får du i deg store nok doser melk, vil det også være giftig. Tar du ikke poenget? 1 / 3 på 15 år snuser iflg. TV2-nyhetene. Viste ikke at det var såpass mange i den alderen. 7242144[/snapback] Dersom det går ut over andelen som røyker, er det udelt positivt. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tar du ikke poenget? Poenget er at vann er farlig i store nok doser. Nikotin er også farlig i store nok doser. Veldig veldig store doser. Nikotinet i tobakken er ikke farlig ved normalt og overdrevent forbruk. 7242002[/snapback] Jo, med tok det nå. Han formulerte det ganske godt også, jeg må følge bedre med Idag tvingte jeg min kamerat til og kjøpe kardus, slik at jeg kunne smake litt, jeg elsker den! Jeg skulle få kjøpe boksen når den var halvfull -haakie Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Vi burde nesten starte en kardustråd Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hva? Tuller dere? Det er den mest crappy snusen jeg har prøvd noen gang. Den er jo så grov at det er umulig å bake. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 For aller, aller, aller siste gang: Kardus skal ikke bakes, men legges løs under leppen og bakes med tunga. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Prøvde nylig denne Kardus, og må si meg mektig imponert. Smaker godt og trenger heller ikke(!) å bakes. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Rofl, tilfeldig at fattern pracka på meg dagens Dagbladet, der hovedsideoppslaget var at 1/3 15-åringer snuser, haha. Dumme gammern Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) høm første post kunne trengt en oppdatering holder på og slutte/trappe ned røykingen og da er snus et fint substetut , men siden jeg sist så på hva som fantes av snus er det kommet "litt" mere , før var det 2 typer general snus , pose og løs , nå var det jo jammen 4-5 stykker om ikke flere . jeg trenger en god oversikt over alle disse produktene og hva som er forskellig finnes det en snus side ?? EDIT: jeg fant http://www.swedishsnus.com , greit opp listing av tiljenglige svenske snus merker Endret 8. november 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 høm første post kunne trengt en oppdatering holder på og slutte/trappe ned røykingen og da er snus et fint substetut , men siden jeg sist så på hva som fantes av snus er det kommet "litt" mere , før var det 2 typer general snus , pose og løs , nå var det jo jammen 4-5 stykker om ikke flere . jeg trenger en god oversikt over alle disse produktene og hva som er forskellig finnes det en snus side ?? 7245424[/snapback] lag snus-tråd v.4 da vel... men da må det være noen som er aktiv med å oppdatere som styrer lissm.. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 høm første post kunne trengt en oppdatering holder på og slutte/trappe ned røykingen og da er snus et fint substetut , men siden jeg sist så på hva som fantes av snus er det kommet "litt" mere , før var det 2 typer general snus , pose og løs , nå var det jo jammen 4-5 stykker om ikke flere . jeg trenger en god oversikt over alle disse produktene og hva som er forskellig finnes det en snus side ?? 7245424[/snapback] lag snus-tråd v.4 da vel... men da må det være noen som er aktiv med å oppdatere som styrer lissm.. 7245588[/snapback] Lurer faktisk på om jeg skal lage et egen forum på serveren til snusere. Det hadde jo vært en idè? Kunne vi laget en "Test/erfaringer" tråd, nye merker, ja osv osv.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg kan moderere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg