3raz3r Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Var på statoil istad og så Tiedemanns blå i kjøleskapet. Kjøpte en boks av dette for å smake på den. Lukten var faktisk ikke så værst, men smaken, jeg syns det smakte vin av den. og jeg er ikke no særlig fan av vin. men så lenge jeg ikke "sutter" så mye på den så merker jeg ikke smaken. Ikke var den veldig sterk heller syns jeg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hva er aldersgrensen for å kjøpe snus? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 aldersgrensen er 18 (selvfølgelig) Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) En i klassen som sa man må være 18 for og kjøpe, men 16 for og bruke Vet ikek hvor sann den påstenden er men Endret 6. november 2006 av Stian Kolrud Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Den påstanden er faktisk sann. Men tviler på om noen bryr seg om man er under 16. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skal få med en rull med skruf porsjon i morgen gleder meg så sinnsykt, har ikke hatt skruf på lenge :!: Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Den påstanden er faktisk sann. Men tviler på om noen bryr seg om man er under 16. 7229872[/snapback] Jeg er 15 Go General! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er vell egentlig bare regler mot å kjøpe snus, røyk og alkohol. Det skal ikke være noen aldersgrene på å bruke det ettersom man ikke skal kunne handle det. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jo. Er du under 18 år og blir tatt mens du drikker alkohol e.l. blir det 1500 kr i bot. Røyk og snus vet jeg ingeting om. Men tilfellet jeg nevner kommer fra egen erfaring. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Tror ikke man får noe bot for å snuse/røyke når man er mindreårig. Jeg har pratet med politiet ved flere anledninger med snus, og de har ikke sagt noe en gang. Så tror det er null stress, mulig jeg har vært heldig å truffet på noen hyggelige politidudes da Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jo. Er du under 18 år og blir tatt mens du drikker alkohol e.l. blir det 1500 kr i bot. Røyk og snus vet jeg ingeting om. Men tilfellet jeg nevner kommer fra egen erfaring. 7230933[/snapback] Vi hadde en politimann på skolen ifjord som pratet om dette. Da ble vi fortalt at det er den som skaffer disse sakene til dere hvis dere er under 18år som kan bli straffet, ikke den under 18 som får varene. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Javel, sa han at dere under 18 år som faktisk har alkoholen ikke blir straffet? Eller er det bare noe du antar fordi han bare nevnte at han over 18 blir straffet? Sa han noe om at dere får lov til å drikke alkohol hvis dere har det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Han sa at de kunne kontakte foreldre men ikke gi noen straff. Lenke til kommentar
jaco Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hehe, når det gjelder det her med å kjøpe alkohol, tobakk til mindreårige, det er nesten inn for tiden. Syns det rett å slett er litt skummelt. Nå er det normalt at faktisk 13åringer drikker i helgene, fester vilt. Røyker, snuser og alt det der. Var faktisk ikke sånn når jeg var 13 :o hehe, selv om jeg bare er 20! hehe Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hehe, når det gjelder det her med å kjøpe alkohol, tobakk til mindreårige, det er nesten inn for tiden. Syns det rett å slett er litt skummelt. Nå er det normalt at faktisk 13åringer drikker i helgene, fester vilt. Røyker, snuser og alt det der. Var faktisk ikke sånn når jeg var 13 :o hehe, selv om jeg bare er 20! hehe 7231291[/snapback] jeg var/er sånn. Er bare 16. ( røyker ikke, og har sluttet å snjuse da) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hehe, når det gjelder det her med å kjøpe alkohol, tobakk til mindreårige, det er nesten inn for tiden. Syns det rett å slett er litt skummelt. Nå er det normalt at faktisk 13åringer drikker i helgene, fester vilt. Røyker, snuser og alt det der. Var faktisk ikke sånn når jeg var 13 :o hehe, selv om jeg bare er 20! hehe 7231291[/snapback] Gjorde det ikke selv, men her er det ganske normalt at 13-åringer drikker. Men takket være vårt formyndersamfunn begynner de med hjemmebrent. Røyking begynner alt i 10-årsalderen, det er jo ikke noe nytt. Lenke til kommentar
jaco Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hehe, er ikke noe galt i det altså, var ikke det jeg mente. Forstår det selv for å si det sånn! Jeg forstår også ganske godt hvorfor vi har denne aldersgrensen. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Det er heller ikke vanskelig og få tak i tobakk selv når man er under grensa. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har fått kjøpt snus siden 8. klasse, og jeg må fremdeles vise legg for å kjøpe alkohol, så det kan ikke ha vært fordi jeg så ut som om jeg var over 18 i 8. klasse. Var selvfølgelig spesielle kiosker/butikker jeg måtte gå i, men alt i alt; null problem. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Alle steder har en butikk hvor de selger til minreårige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg