Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting. Jeg får så lite effekt av skruf for tiden. Vis jeg bruker en boks med General, som jeg nesten ikke får noen effekt av, og går tilbake til Skruf igjen, vil jeg få litt mer effekt da, siden kroppen er vant til mindre nikotin da?

7211424[/snapback]

Prøv Nick (and Johnny), Skruf Stark eller bare ta en 2 priser samtidig?

Burde få bedre effekt da.

7211465[/snapback]

Ja, men bruker jeg feks N&J så blir jeg jo vant med så store mengder etterhvert at jeg ikke kjenner annet snus, så vil vente litt med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dødelig dose med nikotin er 40-60mg (husker ikke helt hvor jeg leste det). Så hvis jeg tar meg 6 poser med nick n Johny og putter opp i kjeften, dør jeg da? Da har jeg jo fått i meg mer enn 60mg med nikotin.

7214349[/snapback]

Vel, jeg ville ikke tro det. da du ikke tar opp all nikotinen med en gang, så tror nok det skal gå bra. men kan nok gå på en ganske god smell ;)

Lenke til kommentar
Dødelig dose med nikotin er 40-60mg (husker ikke helt hvor jeg leste det). Så hvis jeg tar meg 6 poser med nick n Johny og putter opp i kjeften, dør jeg da? Da har jeg jo fått i meg mer enn 60mg med nikotin.

7214349[/snapback]

Vel, jeg ville ikke tro det. da du ikke tar opp all nikotinen med en gang, så tror nok det skal gå bra. men kan nok gå på en ganske god smell ;)

7214417[/snapback]

Greit, la oss si tolv poser da :p Nikotinen bruker jo ikke kortere tid på å gå ut av kroppen enn inn. Så da burde man vel i prinsipp dø?

Darkz: You wished ;)

Lenke til kommentar

Jeg tapte et veddemål en gang, og som taper måtte jeg ha 10 pris i samtidig. Ble litt småsvimmel, men det største problemet var egentlig plassmangel, og at det rente så jævlig, ikke nikotinsjokk. Så jeg tviler på man dør av det...

ps. jeg lever fremdeles

Lenke til kommentar

7214349[/snapback]

Om du får nikotinen ut av snusen, og sprøyter dette i blodet..

..vil du kunne dø, ja.

Fun fact: Nikotin er i likhet med Curare en fin gift å drepe noen med. Å påvise giften er umulig etter en eller to timer. Dersom du får sprøytet giften inn et sted det ikke oppdages, vil det lett kunne tolkes som et hjerteattack.

Advarsel: Mord er ulovlig i kongeriket Norge, og de fleste andre siviliserte land.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting. Jeg får så lite effekt av skruf for tiden. Vis jeg bruker en boks med General, som jeg nesten ikke får noen effekt av, og går tilbake til Skruf igjen, vil jeg få litt mer effekt da, siden kroppen er vant til mindre nikotin da?

7211424[/snapback]

jeg tar avogtil ukentlige pauser fra snus for å få effekten og nytelsen inn i bildet igjen. det vil jeg anbefale til deg også.

Lenke til kommentar

7211424[/snapback]

jeg tar avogtil ukentlige pauser fra snus for å få effekten og nytelsen inn i bildet igjen. det vil jeg anbefale til deg også.

7216008[/snapback]

Takk for tips :) Nå fikk jeg bittegrann effekt av skruf, har ikke snust siden i går formiddag :cool:

Lenke til kommentar

Her er mer facts om Nikotin som kanskje ikke alle har hørt om:

nicotine3.jpg

Hva nikotin gjør med hjernen:

Nikotin aktiverer Neuroner i hjernen som fører til bedre konsentrasjon, får deg til å føle deg bedre, bedre reaksjonstid, aktivierer noen stoffer i hjernen som brukes som belønning feks når du spiser etter å ha vært veldig sulten, som igjen fører til at hjernen vil ha mer nikotin. Slipper ut Glutamate som er en neurotransmitter som brukes for å forsterke minne og læreevner, som får hjernen til å ville ha mer Nikotin.

Nikotin frigjør endorphin som er en slags painkiller ( smertestillende) som ser ut som en enkel form av Morfin som gjør at man glemmer smerter midlertidig.

Så nikotin er ikke bare skadelig ;)

--------------------------------------------------------------

Her er mer fakta på engelsk.

Nicotine may also increase your basal metabolic rate slightly. This means that you burn more calories than you usually would when you are just sitting around.

Over the long haul, nicotine can increase the level of the "bad" cholesterol, LDL, that damages your arteries. This makes it more likely that you could have a heart attack or a stroke.

Nicotine doesn't stick around your body for too long. It has a half-life of about 60 minutes, meaning that six hours after a cigarette, only about 0.031 mg of the 1 mg of nicotine you inhaled remains in your body.

How does your body get rid of nicotine? Here's the process:

* About 80 percent of nicotine is broken down to cotinine by enzymes in your liver.

* Nicotine is also metabolized in your lungs to cotinine and nicotine oxide.

* Cotinine and other metabolites are excreted in your urine. Cotinine has a 24-hour half-life, so you can test whether or not someone has been smoking in the past day or two by screening his or her urine for cotinine.

* The remaining nicotine is filtered from the blood by your kidneys and excreted in the urine.

Leste forresten på nett der en sa at snusen dempet allergiplagene hans, og en lege kunne tenke seg at det var noen mekansimer som gjorde dette ,mulig, selv om det ikke har blitt forsket på.

Endret av Plakkulv
Lenke til kommentar

7214349[/snapback]

Hvis det er sant sliter dissa litt.

post-77785-1162658272_thumb.jpg

Endret av Espen56
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...