Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snip

7150092[/snapback]

Endelig ble mytene avbekreftet.

Bak suger i begynnelsen men de fleste går over til det etter en stund.

Snusa Rapé portion, general løs og funnet min favoritt: Grovsnus.

General smaker sitronte elns :S

Endret av Impetus.
Lenke til kommentar
Selger de Skruf Tranbär her i kalde Norge?

7151509[/snapback]

Huff, det var en kjipa-snus..ble dårlig av både smaken og lukten. Holder meg til general onyx og skruf sterk/vanlig porsjon når det gjelder porsjon, general i løs form ellers.

7151913[/snapback]

Den er jo konge! Tranbär altså. Men bare en boks innimellom :p For mye så blir man lei. Elsker den :love:

Lenke til kommentar
Drit i å snus, gå heller å puss tennene!

7138678[/snapback]

Trur du e på feil plass...

7156569[/snapback]

Jeg tror du tar ting ut av sammenheng.

Men hvis du virkelig mener man skal snuse når man blør i kjeften nettopp pga snus, så fint for deg. Jeg mener det ikke.

Lenke til kommentar

Har kjøpt min først bokt. Catch Licorice. Den er ganske god, men jeg lurer på om det fortsatt går ann å få snusleppe av å snus på midten, og om den gror igjen.

Lenke til kommentar
Har kjøpt min først bokt. Catch Licorice. Den er ganske god, men jeg lurer på om det fortsatt går ann å få snusleppe av å snus på midten, og om den gror igjen.

7159584[/snapback]

Ja, får man snuser kun for og få snusleppe, og man pusser kun tennene for og få god ånde, hvem brys seg om tennene? Håper du ser poenget mitt.

Lenke til kommentar
Årets kommentar. Du har ikke tenkt på at det er saltkrystallene som kutter opp tannkjøttet? Eller er jeg blind for ironi i kveld?

7159188[/snapback]

Ja, og det finnes i snus or not?

Der sa du det selv. Det kutter opp tannkjøttet.

7160662[/snapback]

Så siden det kutter opp tannkjøttet, er det da kreftfremkallende?

Lenke til kommentar
Årets kommentar. Du har ikke tenkt på at det er saltkrystallene som kutter opp tannkjøttet? Eller er jeg blind for ironi i kveld?

7159188[/snapback]

Ja, og det finnes i snus or not?

Der sa du det selv. Det kutter opp tannkjøttet.

7160662[/snapback]

Så siden det kutter opp tannkjøttet, er det da kreftfremkallende?

7161599[/snapback]

Det er for det første ikke bra for tannkjøttet å bli kuttet opp hele tiden.

For det andre vil jeg tro at å kutte opp tannkjøttet på den måten hele tiden å peise innpå med nikotin og annet burde forårsake kreft.

For det tredje kan jeg finne et titalls undersøkelser på google som tilsier at det er flere av de som snuser som får kreft i munnhulen, enn de som ikke snuser.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Ja snus inneholder nitrosaminer som er kreftfremkallende, men det er masse matvarer som også inneholder dette. Det har aldri blitt bevist at snus har forårsaket kreft, aldri. Folk har brukt snus utrolig lenge nå, jeg vet ikke hvor lenge, men siden det ikke har bevist at det ikke kan gi kreft, så sier det noe.

Snus er sannsynligvis ikke særlig kreftfremkallende, men det er ikke risikofritt, sier Karl Erik Lund ved Statens institutt for rusmiddelforskning

Det var i 2000 EU-kommisjonen bestemte at helseadvarselen på snusdåsene ikke lenger kan inneholde ordet «kreftfremkallende».

Det var ikke vitenskapelig støtte for påstanden. To svenske undersøkelser om sammenhengen mellom kreft i munnhulen og snusbruk brakte ikke de resultatene helsebyråkratene håpet på: Ingen sammenheng kan påvises.

Men nå sier ikke jeg at snus ikke kan føre til kreft, men vi vet såppass lite om det at det blir dumt å si at man vil få kreft av snus som et fakta.

Men å holde seg skeptisk til at snus ikke vil fremkalle kreft er nok lurt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...