Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt hva som skjer med snus som har gått ut på dato, bortsett fra at den kanskje blir litt mer tørr. Det er ikke mye som slipper inn i en forseglet boks, og i motsetning til mat er det ingenting i snus som råtner/mugner...

7141007[/snapback]

Nja, spørs.. Husker jeg fikk en boks RL som var over en måned ut på dato.. var knusktørr og tok vel nesten en time før den begynte å renne :p

Lenke til kommentar
Det er mer nikotin i onyx, 11mg, mens det er 8 ellno i skurf hvis jeg husker riktig, men jeg personlig syntes skruf føles sterkere, sikkert på grunn av mer salt ellno..

7141292[/snapback]

Er allerede lei av Onyx :hrm: Skruf og vanlig general er mye bedre. Må kanskje venne meg til den, men kjenner jo nesten ikke en skjit.

Endret av Plakkulv
Lenke til kommentar

et lite het tips! prøv og putt oppi ekstra salt oppi snusen! sparker en del bedre da! men løser seg opp littegrann også da! har også hørt at det skal være digg og blande med hokkypulver :p har dog aldri prøvd det! men salt funker fett!

Lenke til kommentar

den lokale tobakkbutikken her har kun en eier som står i kassen, han drive mye svart..! han legger halvpartena av pengene i konvolutter, slik at han slipper og betale skatt :D Snusboksene som har gått ut av dato, tusjer han over datoen... Men så lenge han selger til meg er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
et lite het tips! prøv og putt oppi ekstra salt oppi snusen! sparker en del bedre da! men løser seg opp littegrann også da! har også hørt at det skal være digg og blande med hokkypulver :p har dog aldri prøvd det! men salt funker fett!

7144020[/snapback]

Hockypulver i prisen er noe drit, hvertfall hvis du skal pakke saken, blir så jævlig klissete og grisete.

Lenke til kommentar

Jeg likte Denne artikkelen ;)

En liten oppsummering:

-visepresident i Den norske tannlegeforening, Gunnar Lyngstad ser ikke bort fra at snusen bidrar til å holde karius og baktus unna.

-Helsedirektoratet skriver på sine nettsider om snus:

«Nikotin gjør at blodårene trekker seg sammen. Det fører til økt puls og høyere blodtrykk. Det er rapportert økt risiko for hjerteinfarkt ved bruk av snus.»

- Dette er feil. Røykere har heller lavere blodtrykk enn ikke-røykere. De effektene av nikotin som er beskrevet på nettsidene er akutte effekter og kroppen utvikler toleranse for disse effektene, sier overlege Tonstad.

- Nå kan sukkersykeskremselet også stå i fare. En fersk undersøkelse fra Sverige viser at det ikke er noen sammenheng mellom snus og diabetes.

-Forsker Karl Erik Lund ved Statens intstitutt for rusmiddelforskning forsøker å følge med på hva begge sidene i snuskrigen mener. Han tror ikke snus er særlig kreftfremkallende.

- Snus inneholder mange av de samme stoffene som røyk. Derfor er dette et potensielt kreftfremkallende produkt, sier avdelingsdirektør Kari Huseby i direktoratet.

Potensielt kreftfremkallende?

- Ja, det inneholder nitrosaminer, sier Huseby.

Dette potensielt kreftfremkallende stoffet finnes i ketsjup også.

-- Mange sier at snus er mer nikotinavhengighets-

skapende. Men å være avhengig av et stoff er ikke det samme som å ha en helseskade av det.

:D

EDIT: Onyx har absolut ingen effekt på meg. Ikke engang to priser. En Skruf derimot gir meg bra effekt. Har bestemt meg for å begynne med Bakesnus nå, aldri prøvd det før. :blush: Men er ikke så rart når ingen av vennene mine snuser, så må nesten kjøpe egen boks med bake for å prøve. (har bare snust tre bokser da)...

Endret av Plakkulv
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...