Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.

hylo

Anbefalte innlegg

de er brukt opp alerede var paa lan i 5 dager brukte alle

7089838[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på.

Du har med andre ord snuset døgnet rundt i 5 dager? (5 bokser à 24 poser = 5 dager à 24 timer).

7095418[/snapback]

Det er mulig at han bruker flere porsjoner om gangen. Det gjør alltid jeg når jeg snuser prosjon. Til tider 3 også. Så at det er mulig å snuse så mye har jeg ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, så har jeg snusen under leppa en stund, jeg tar den ikke ut etter 5min. Kan være der lenge til tider også. Pleier som regel å bake de ganske store selv.

Men når det gjelder porsjon, så bruker jeg opptil flere poser om gangen, 2 til 3 noen ganger. Sjeldent jeg bruker porsjon nå, bare i jobb sammenheng.

Lenke til kommentar
Noen her som har smakt Kodiac? Er noe ala' gamle hawken, ikke hawk viking snus.

Ganske god smak på den.

7098518[/snapback]

Hawken det var tider, liker ikke så godt viking nå da...

likte beste den god gamle løs Hawken Wintergreen :love:

Selv om man ikke kjenner nikkotinen i den så smaker den iallfall utrolig godt!

Tror den ble ulovlig i norge pga glassbiter i den, for å kutte opp leppen slik man fikk mer nikkotin i blodet :hmm:

correct me if im wrong

Lenke til kommentar
Hva mener dere er den beste posesnusen på markedet?

Mvh Erling

7097753[/snapback]

Den beste posesnusen på markedet er general onyx fordi:

Knall god smak og lukt

Fine påser, pakker og posene liger pent oppi pakken

Sterkere en vanlig snus, og ikke for sterk, akkurat passe

Minus:

Koster ca 5 kr mer en andre typer, det er verdt å betale litt mer for en bedre snus

Lenke til kommentar
Hva mener dere er den beste posesnusen på markedet?

Mvh Erling

7097753[/snapback]

Den beste posesnusen på markedet er general onyx fordi:

Knall god smak og lukt

Fine påser, pakker og posene liger pent oppi pakken

Sterkere en vanlig snus, og ikke for sterk, akkurat passe

Minus:

Koster ca 5 kr mer en andre typer, det er verdt å betale litt mer for en bedre snus

7098601[/snapback]

Er enig i den der du!

Enda et pluss er at boksen ser jo HEFTIG ut!

Lenke til kommentar
Ja 12 i en boks for 60 spenn er bare sykt. Vil nok tro at det er mer nikotin i maxi enn i vanlig general og onyx.

7100613[/snapback]

Det er like mye snus i Onyx som i alle andre standardsize-porsjoner. Nemlig 24 poser á 1g = 24g. Maxiporsjon er dobbelt så store, altså 2g. 12 poser á 2g = 24g.

Likevel mindre enn løs som er 50g. 40g i Kardus' tilfelle.

Når du fordobler mengden snus er det åpenbart at potensialet for nikotinopptak øker, og du derfor får i deg mer nikotin. Jeg vil tro du klarer å utnytte hele porsjonen med en maxi-porsjon.

Det vil du dog skjelden med en normal pris. For store priser vil etterlate en ganske stor del inne i prisen, der nikotinen ikke kommer ut. Dersom du presser den over hele leppa er saken annerledes, men om du baker vil ikke alt for store priser gi noen veldig økonomisk effektøkning.

Derfor: bak moderat store priser, husk overflateområde.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Ja 12 i en boks for 60 spenn er bare sykt. Vil nok tro at det er mer nikotin i maxi enn i vanlig general og onyx.

7100613[/snapback]

Det er like mye snus i Onyx som i alle andre standardsize-porsjoner. Nemlig 24 poser á 1g = 24g. Maxiporsjon er dobbelt så store, altså 2g. 12 poser á 2g = 24g.

Likevel mindre enn løs som er 50g. 40g i Kardus' tilfelle.

Når du fordobler mengden snus er det åpenbart at potensialet for nikotinopptak øker, og du derfor får i deg mer nikotin. Jeg vil tro du klarer å utnytte hele porsjonen med en maxi-porsjon.

Det vil du dog skjelden med en normal pris. For store priser vil etterlate en ganske stor del inne i prisen, der nikotinen ikke kommer ut. Dersom du presser den over hele leppa er saken annerledes, men om du baker vil ikke alt for store priser gi noen veldig økonomisk effektøkning.

Derfor: bak moderat store priser, husk overflateområde.

7100790[/snapback]

nyttig og vite :thumbup:

min måte er å bare ta løs snus fra boksen og ikke pakke den i det hele tatt.

Bare trøkke den opp i leppa og klemme på den slik den sprer seg på tannkjøttet over de 4 tennene som er fremmerst munnen..

da klemmer du ikke ut saften og nikotinen går ikke tapt når du baker mye...

den går direkte i blodet og får mye mer effekt!

men den renner som faen men det må man være mann nokk til og tåle!

Lenke til kommentar
er det mindre snus i onyx enn i en vanlig boks?

Håper for all del at det er mer enn general maxi. 12 porsjon i en boks er latterlig.

btw. Smakte hawk viking snus her om dagen, smakte rett og slett piss.

Tannkrem smak på en snus, er bare merkelig.

7100535[/snapback]

Jah, 24g

Lenke til kommentar
Aha, er vel sikkert letter i sandnessjøen en i bodø da. (Er vel kanskje fordi jeg nettopp flyttet til Bodø da)

Wee... kommer egentlig fra sandnessjøen jeg også :)

Hvilken "long cut" snus liker du best?

7101572[/snapback]

Long cut? Tenker du på grovkornet? Da må jeg si Grovsnus. Skruf liker jeg også. Og General.

Men OT, lenge siden du bodde i Sandnessjøen? Hva heter du? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...