Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, nå er jeg nervøs. For to dager siden fikk jeg virkelig vondt i underleppa, inne på selve tannkjøttet. Så ut som en liten kvise rett under tanna. Nå, to dager senere har jeg fem slike, og den første "kvisa" jeg fikk pluss en til har blitt til sorte hull. Ja, er bare mørke hull rett og slett. Litt gråaktig, men ser ut som det bare mangler tannkjøtt inni hullet. Det ene blør jeg fra innimellom. Er ikke så store hull, på størrelse med vanlige kviser man får i ansiktet.

 

Snust i over tre måneder fast nå, så er egentlig ikke sikker på om det er snusens skyld. Men virker som det må være snusrelatert siden det skjer i munnen. Prisene legger jeg under overleppa, mens hullene kommer i tannkjøttet i nedre del av munnen.

 

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Denne artikkelen får snus til å virke veldig farlig :ermm:  Visste ikke at man kunne bli impotent av snus :roll:  Noen av dere som har fått skade på tennene etter snus da?

 

Men morsomme kommetarer nedover på sida :p

6702342[/snapback]

Velkommen til norsk skremselspolitikk!

 

Hvorfor har ikke ung.no en artikkel om at kaffe gir økt fare for hjerte og karesykdommer? Kaffe gir like høy risiko for disse som snus. Sådetså.

 

"Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det."

Det er ikke bevist. Kan like gjerne si "luft er ikke farlig, men det er jo mulig det er det". Dersom du ikke vet det, skal du ikke prøve å hinte om det. Det blir feil.

 

"Snus er den vanligste yttre årsaken til impotens hos yngre menn."

Og hvor vanlig er det at ytre årsaker skaper impotens hos unge menn? Det vil jeg gjerne vite.

 

Å overdrive farene ved slike ting er en idiotisk og farlig måte å prøve å begrense bruk på.

 

De som tjener penger på å promotere slike kampanjer burde skambankes.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen får snus til å virke veldig farlig :ermm:  Visste ikke at man kunne bli impotent av snus :roll:  Noen av dere som har fått skade på tennene etter snus da?

 

Men morsomme kommetarer nedover på sida :p

6702342[/snapback]

Velkommen til norsk skremselspolitikk!

 

Hvorfor har ikke ung.no en artikkel om at kaffe gir økt fare for hjerte og karesykdommer? Kaffe gir like høy risiko for disse som snus. Sådetså.

 

"Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det."

Det er ikke bevist. Kan like gjerne si "luft er ikke farlig, men det er jo mulig det er det". Dersom du ikke vet det, skal du ikke prøve å hinte om det. Det blir feil.

 

"Snus er den vanligste yttre årsaken til impotens hos yngre menn."

Og hvor vanlig er det at ytre årsaker skaper impotens hos unge menn? Det vil jeg gjerne vite.

 

Å overdrive farene ved slike ting er en idiotisk og farlig måte å prøve å begrense bruk på.

 

De som tjener penger på å promotere slike kampanjer burde skambankes.

6703586[/snapback]

 

 

Hehe tok ikke artikkelen så veldig troverdig da, bare googlet snus for morro skyld og fant dem siden. Siden jeg synes de overdrev så sykt så postet jeg den her for å se hva dere syns om slik ;)

 

Bare sitter å lurer her, vet dere hvor mange mg nikotin som trengs over hvor langt tidsrom før man blir fysisk avhengig av nikotin? Jeg bare synes slike ting er inntressant.

Endret av Fox9
Lenke til kommentar
LarsEL, fuck offs plz?

 

Jeg er ikke svak nok til å ty til snus og er heller ikke svak nok til å bli felt av poengløse argumenter fra 17 -åringer.

Hehe, hvis du ikke er "svak nok" til å ty til snus, hva gjør du i tråden da? Moren din er forresten sikkert stolt av deg.

 

Alle som har kommet inn å tråden og begynt å klage har gitt opp.

6698379[/snapback]

 

Var det ikke noen i tråden som sa at jeg tøffet meg? Ser ikke poenget i å tøffe meg for personer som dere som begynner å snuse og/eller røyke frivillig eller fordi dere kjedet dere.

Ut i fra deres svar er det tydelig at mange av dere ikke er spesielt skarpe og å prøve å vinne deres respekt ved å tøffe meg føles noe poengløst.

 

Dette er den siste posten jeg gidder å poste i denne tråden av den enkle grunn at jeg ikke gidder å argumentere mot en diger gjeng snørrunger som sitter og kaster usaklig dritt. Jeg kommer heller ikke til å lese deres svar; jeg vet hva som kommer og jeg vet at jeg ikke har noen sjanse til å vinne denne debatten, hvilket får meg til å tenke på ordtaket: "mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves".

 

 

Er det noen av dere som ønsker å si meg noe, får dere si det i private meldinger.

Lenke til kommentar
Bra at en liten 18-åring kommer inn i tråden og slenger dritt om alle snørrungene her inne. :)

6706044[/snapback]

 

Enig der. Tror nok det er et par inne i denne tråden som er over 18 år som vet bedre en den dusten der.

 

LarsEL: Det er likeså greit at du ikke henger her inne lenger, det er ingen som vil ha deg her, når du kun kommer med drittsnakk som du tydeligvis ikke vet et døyt om.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Ok, nå er jeg nervøs. For to dager siden fikk jeg virkelig vondt i underleppa, inne på selve tannkjøttet. Så ut som en liten kvise rett under tanna. Nå, to dager senere har jeg fem slike, og den første "kvisa" jeg fikk pluss en til har blitt til sorte hull. Ja, er bare mørke hull rett og slett. Litt gråaktig, men ser ut som det bare mangler tannkjøtt inni hullet. Det ene blør jeg fra innimellom. Er ikke så store hull, på størrelse med vanlige kviser man får i ansiktet.

 

Snust i over tre måneder fast nå, så er egentlig ikke sikker på om det er snusens skyld. Men virker som det må være snusrelatert siden det skjer i munnen. Prisene legger jeg under overleppa, mens hullene kommer i tannkjøttet i nedre del av munnen.

 

Noen som har vært borti lignende?

6703353[/snapback]

Munnsår. Ta ren alkohol (96 %), Myrra-Tinkthur eller liknende på en Q-tip og rens sårene (det svir noe jævlig, men tro meg, det hjelper). Så bytter du tannkrem til Zendium, det er den desidert beste når det kommer til forebygging av munnsår.

 

Munnsårene kan godt ha kommet pga. snusen, ettersom "saften" kan ha fått beskyttelseshinnen til å bli fjernet, og bakterier har dermed kommet inn.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget i å tøffe meg for personer som dere som begynner å snuse og/eller røyke frivillig eller fordi dere kjedet dere.
Once again, Fuck offs?

 

Ut i fra deres svar er det tydelig at mange av dere ikke er spesielt skarpe og å prøve å vinne deres respekt ved å tøffe meg føles noe poengløst.
Haha, wtf? Du er vel ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen selv, er du?

 

Dette er den siste posten jeg gidder å poste i denne tråden
Oh noes!

 

Jeg kommer heller ikke til å lese deres svar; jeg vet hva som kommer og jeg vet at jeg ikke har noen sjanse til å vinne denne debatten
Viljen er det i hvertfall ingenting å si på.

 

hvilket får meg til å tenke på ordtaket
Bestefar?? Er det deg?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...