Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del, når jeg sier at snusen renner, så mener jeg at det er selve snusen som renner.

 

Jeg har snuset i 2-3 år og regner med at jeg behersker baking nå. Skruf er bare ikke noe for meg.

6552356[/snapback]

Jeg har snust i litt over 2 måneder, og bakt i to uker. Kan ikke si jeg behersker baking spesielt enda, men snusen renner da ikke.

Lenke til kommentar

Snusen skal jo renne, det er jo ikke noe digg og bare ha en tørr snus i leppa. Anbeefaler folk og ikke bake for hardt eller ikke bake i det hele tatt.

 

Ettan er foresten av de snusene jeg liker best, den er bare deilig når den begynner å renne.

Lenke til kommentar
Jeg baker ikke tønne.

6552487[/snapback]

Hvordan baker du da? Slenger den sammen ved å presse den i fingerleddet jeg. Da blir den litt fucka utseendemessing, men så er det bare å forme den etter beste evne.

 

Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med baking av SKruf, synes den er helt okey sånn sett. General løs derimot, har samme tenensen som i porsjonssnus med "saft" som renner fra snusen. Dårlig.

Lenke til kommentar

Det her med snusbaking er individuelt som det meste annet innenfor snus, men det finnes jo noen teknikker som er verdt å merke seg. F.eks. tønna, patronen og mølja (bare ta å klæse snusen ubaka rett opp i leppa).

Men etterhvert utvikler man sine egne teknikker. Når det gjelder tønna er det jo ofte sånn at den blir litt bue innover mot midten og det er faktisk bare bedre om du får den enda litt mer bua, for da ligger den mye bedre i leppa om du har en forran.

 

Personlig pleide jeg å ta å ta en mølje med snus fra boksen, presse den lett og kjapt sammen i boksen, legge dne på tungen, bake den med tunga opp mot gangen og så legge den opp med tunga og plassere den pent der.

Nå, derimot har jeg reggis oppe! =) Så da blir det til en tønnebaking uten fingerstøtte på kortendene (liker det bedre, så de smuldrer opp litt).

Uansett har jeg har aldri fått til å lage en skikkelig tønne med flate kortender iløpet av mine 3 år med snusing.. :blush:

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra harrytur i svinesund, med 16 bokser snus (og 4 kilo godteri :p), som fadern spanderte!

 

Pga. at vi var sent ute (5 minutter før butikken stengte), og hadde limited med kontanter, så ble det desverre ikke det store snushandleorgiet jeg trodde det skulle bli. Men 10 bokser grovsnus løs, 5 bokser Skruf stärk løs, og 1 boks catch liquorice portion ble det. Hadde jeg visst at den var så god, så hadde jeg uten tvil ha handlet en stokk med catch-snusen. Den kosta bare 15 kr boksen på colorline båten og, noe jeg ikke visste før etter jeg hadde gått i land. Jaja, får be fadern sende en stokk oppover neste gang han har vært på harrytur igjen.

 

Men men. Nå har jeg snus for en god stund fremover!

 

-Erlend

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...