Gå til innhold

Snus-tråden v.3 - Annet prat toleres ikke.


hylo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lol "busta" av mamma for snus... hahaha    hva er farlig med snus?

 

har snusa litt men en gang var jeg uheldig og svelga en kjempe klump... aldri mer. nesten så jeg trekker meg unna når folk begynner å bake :p hehe.  btw  den peppermynte greia virket inntresang :p hehe.

6454190[/snapback]

 

kan nevne kreft i munnhulen, hjerte og karsykdommer og odelagt tannkjott.

ellers er snus ganske sa kos :)

Lenke til kommentar

Der ser dere når dere driver med ting dere ikke er gammel nok til.

Og i tillegg "skryte" av det på nettet.

"Å fy fader ass, nesten så muttern catcha meg på fersken ass. Fikk akkurat spytta ut den feite porsjonsposen ass".

 

Røkte i smug en stund jeg og, helt til pappa spurte meg enkelt og greit om jeg røkte. Men nå prøver jeg å gå fra det og tilbake på snus. Noe som går helt fint.

Lenke til kommentar
kan nevne kreft i munnhulen

6454213[/snapback]

 

Kilder?

6454227[/snapback]

 

leste det pA kreftforeningens sider for en stund siden, men de har fjernet den fra arkivet, sA fA ta til takke med: Aftenposten

"vi har sett en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen"
sier rådgiver Ida - Kristin Ørjasæter Elvsaas ved Kunnskapssenteret.

og:

post-64338-1152358213_thumb.png

Lenke til kommentar
kan nevne kreft i munnhulen

6454213[/snapback]

 

Kilder?

6454227[/snapback]

 

leste det pA kreftforeningens sider for en stund siden, men de har fjernet den fra arkivet, sA fA ta til takke med: Aftenposten

"vi har sett en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen"
sier rådgiver Ida - Kristin Ørjasæter Elvsaas ved Kunnskapssenteret.

og:

6454420[/snapback]

Og hvor mye øker det risikoen? Det er spørsmålet.

Lenke til kommentar
kan nevne kreft i munnhulen

6454213[/snapback]

 

Kilder?

6454227[/snapback]

 

leste det pA kreftforeningens sider for en stund siden, men de har fjernet den fra arkivet, sA fA ta til takke med: Aftenposten

"vi har sett en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen"
sier rådgiver Ida - Kristin Ørjasæter Elvsaas ved Kunnskapssenteret.

og:

6454420[/snapback]

Og hvor mye øker det risikoen? Det er spørsmålet.

6454828[/snapback]

 

Det kan jeg umulig forstå. "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig og er avhengighetsskapende" står det bakpå snusdåsa, hvis de har bevist at det er en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen ville de endret advarselen på dåsa. (?)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

 

Det kan jeg umulig forstå. "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig og er avhengighetsskapende" står det bakpå snusdåsa, hvis de har bevist at det er en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen ville de endret advarselen på dåsa. (?)

6455298[/snapback]

 

Det kommer av motstridende forskning, forskningsresultatene er ikke entydige og derfor kan man ikke skrive "er".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

 

Det kan jeg umulig forstå. "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig og er avhengighetsskapende" står det bakpå snusdåsa, hvis de har bevist at det er en svak risikoøkning for kreft i munnhule og bukspyttkjertelen ville de endret advarselen på dåsa. (?)

6455298[/snapback]

 

Det kommer av motstridende forskning, forskningsresultatene er ikke entydige og derfor kan man ikke skrive "er".

6455311[/snapback]

 

Nei, det kommer av at det aldri er dokumentert alvorlig sykdom eller død som følge av snusbruk.

Lenke til kommentar

 

Nei, det kommer av at det aldri er dokumentert alvorlig sykdom eller død som følge av snusbruk.

6455331[/snapback]

 

Noe forskning indikerer at kreftfaren kan øke, mens annen forskning gjør det ikke. Bryr meg egentlig lite om faren for munnhulekreft stiger med 0.01% all den tid snus er godt og trekker damer som fy ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fastlegen min hadde hatt en pasient som måtte operere bort halve ansiktet pga snusbruk og kreft, men han kom neppe med i statistikken. Nå er han så vidt jeg vet bare et navn på en stein.

Lenke til kommentar

 

Nei, det kommer av at det aldri er dokumentert alvorlig sykdom eller død som følge av snusbruk.

6455331[/snapback]

 

Noe forskning indikerer at kreftfaren kan øke, mens annen forskning gjør det ikke. Bryr meg egentlig lite om faren for munnhulekreft stiger med 0.01% all den tid snus er godt og trekker damer som fy ;)

6455342[/snapback]

 

Snus trekker damer? Den frastøter damer skal jeg si deg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...