Gjest Slettet+1374861 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg har nylig gått til innkjøp av en 94 Golf 3. Den har 6 høytalere. Jeg vil ikke vi hele bagasjerommet til sub, helst minst mulig. Jeg vil ha sub så jeg hører det, men det er ikke VM i å bli hørt på utsiden (selvfølgelig har bass en tendens til å go gjennom ting, men det er ikke ett mål å bli hørt). Lurte i første omgang på om det fins noen brukbare aktive, siden jeg ikke er noen god kassebygger, og helst vil ha minst mulig tukling med forsterker osv. Kommer ikke på noe mer i farten, men håper kanskje noen kan utdype, evt bringe frem mer 'kreative spørsmål' i meg. God jul! Lenke til kommentar
krokodille Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det er ikke vanskelig å bygge i glassfiber, står mye rundt på forumet her og andre steder om det... jeg har gjort det selv, tok litt tid da, men var ikke vanskelig... Tok veldig liten plass og ble fint!! Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Om det er slike "bassrør" du tenker på, så gå bort fra tanken. Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er bassrør en såpass dårlig løsning? Jeg har samme interesser, bruke liten plass. Evt bruke hattehylla, men blir frarådet det også. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg har den her i min bil og er storfornøyd med den. Kosta 2990,- hos Bilradiospesialisten i Trondheim. Endret 19. mai 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Er bassrør en såpass dårlig løsning? Jeg har samme interesser, bruke liten plass. Evt bruke hattehylla, men blir frarådet det også. 6137165[/snapback] Bassrør er bare rør for å si det sånn. Gjør dere selv en tjeneste og ligg unna Å sette en sub i hatehylla er jo en genial løsning om en skal spare plass, samt at det rent lydmessig kan gi meget bra resultater. I en Golf er det jo bare (ok, ikke bare da men ) å erstatte hattehylla med en MDF - plate hvor du lager kasse i glassfiber eller ytterligere MDF. Tenker en gjennomført og får tak i et element som ikke stikker for dypt og ikke trenger allverdens volum kan en komme meget heldig ut av det Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Så det kan funke bra i hattehylla? Jeg har nemlig blitt frarådet det tidligere fordi man ikke klarer å få det tett nok (uten kasse) Blir høttalerne mine bak (hver side av hattehylla) overflødige da, drukner i bass? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Et par dynabel dy9410 oppned i hatthylla, med kasser under, blir bra... De skal ha meget små kasser, så det bør bli enkelt i hatthylla Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Opp ned? Er det sånn man gjør det? Newbie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå