Mogge_ Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg har fått meg en c system pumpe og syns den bråker litt mer enn da jeg starta den for første gang...Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lyd isolere på en måte? Tar i mot alle tips.... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Lyden kan jo være vibrasjoner som forplanter seg i kabinettet..jeg satte min pumpe oppå noe isopor aktige greier da sluttet den å bråke så mye Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 jeg har satt den oppe på noe greier jeg og, men den bråker liksom...Hva slags pumpe har du? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 ett kjent problem. Trikset er å skru opp pumpen å bikke impelleren 0.5 - 1 mm ut. Saken er den at impelleren ligger i mot metallet og dermed lager lyd. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 okei..Har du noen guide for dette? Er det bare å vippe den litt ut ? eller skal jeg legge noe i mellom? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det er en guide her: http://www.modd.dk/modules.php?name=News&f...order=0&thold=0 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 linken virker ikke Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Nei, den gjorde visst ikke det! Men jeg har vært inne på den før, og da funka den i alle fall. Sikkert en eller annen server som er nede da. Men tipset til Stig-Arne beskriver jo i korte trekk hva det går ut på. Følger du det, så bør du være kvitt ulydene. Litt lyd gir pumpa fra seg uansett, i form av en litt høyfrekvent summing. Bak deksler og kabinettvegger bør den allikevel ikke være sjenerende hørbar. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 jeg har cm stacker og det er jo åpent i front pga hull i fronten...Så jeg syns den bråker...Men er den pumpe en av de mest stille pumpene? eller finnes det pumper som er mer stille? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hm, kan du beskrive bråket litt bedre? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 er during, høres ut som om den ikke har noe vann, men det har den...Men viftene mine overdøver den da jeg sitter og spiller og surfer...Men da jeg skal sove pleier jeg å skru viftene ned yil slik at de nesten bare surrer rundt og da kommer den lyden fra pumpa.... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Kansje luft i pumpa? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 er nokk det problemet som jeg beskrev. Jeg har hatt 3-4 pumper, og måtte gjort dette på 2 av dem. Og da har det hørt ut som om at pumpen ikke fikk vann. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 okei..så da er det bare å åpne den og dra ut den proppelen noen millimieter? Feste den med noe? Hadde vært fint med en liten guide... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 trenger ikke å feste den nei. Trenger ingen guide, er såre enkelt men kan ta en fremgangsmåte: Skru opp pumpen. Åpne den slik at motoren er fri. Er 3 deler, lokk over motoren og selve impellerhuset med nipplene. Dytt i motoren slik at impelleren kommer ut Finn ett passe flatjern, Stikk flatjernet under implelleren og bikk litt på det slik at impelleren kommer ut. Slipp så motoren så den kommer i normal stilling. Da skal impelleren være maks 1 mm unna metallet. Skru i hop, kryss trekk skruene. Se til at alle pakninger kommer skikkelig på plass Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Okei...takk for tipset..skal se om jeg får gjort det en dag da jeg god tid....Skal bytte noen bend i vannkjølinga så kan vell ta det samtidig med det.... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 foresten: Har du to pumper eller har du ei? Om du har ei, har du da den stående på braketten som skal brukes når man har 2 pumper? Det gjorde nemmlig jeg, og da fikk jeg noen voldsomme vibrasjoner i kabinettet. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 bruker bare en..Den står på noe isopor lignede greier jeg fikk av en rørlegger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå