{Zevz} Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hei Jeg lurer på om noen kan komme med noen gode anbefalinger i forbindelse av valg av ny harddisk basert MP3 spiller. Jeg har selv levd nå et liv med jazpiper 256mb flashbasert MP3 spiller i 3 år og den lever så vidt det er. Jeg er en musikk entusiast som bruker mye tid på å høre på musikk. Min nåværende jazpiper 256mb MP3 spiller er ikke mye til tess lydmessig eller brukervennlig. Jeg bruker derfor PCen koblet til Hifi anlegg som musikkilde. Det funker utmerket det så lenge jeg er hjemme. Men det er til liten trøst siden jeg sjeldent er hjemme grunnet skolen , jobben , kjæresten etc. Det eneste jazpiperen min duger til dags dato er joggeturer i dårlig vær. Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en MP3 spiller som er handy og ha med seg på buss,tog,skolen,jobben etc . Størrelsen på MP3 spilleren er jeg usikker på hva jeg trenger og ikke trenger. Har nå et MP3 bibliotek på 110Gigabyte på PCen. Minimumskravene: -5G kapasitet ? -God batterilevetid -God lyd -Pris som ikke er for avskrekkende (maks 4000kr) -Tyngden har lite å si så lenge størrelsen ikke avskrekkende -Mulighet for å sette opp album lister Har gjort litt reseach selv og funnet de MP3 spillerne her: Iriver 20 G iAudio X5 20G Ipod 30/60G Jeg er meget takknemlig for svar og anbefalinger av dere! Siden jeg selv sitter i valgets kval med alt for mange MP3 spillere å velge mellom på dagens marked. God jul mvh Ø Rundgren Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Siden du skal jogge, burde du gå for en flash-basert mp3 spiller.. lesehodet kan ripe opp platene inni harddisken, og du får en niftig ubrukelig mp3 spiller. Hvis du jogger kan den bli ødelagt. Hopper og sånt også. EDI: ipod nano er jo god, 4GB. Med godt headsett så får du god lyd. (Thomas II: Ikke alle er like heldig med jogging med mp3 spilleren, hvis man ikke jogger som en pensjonist.) Tåler mye med itubes, vært veldig aktiv med den Eneste er EQ, men siden du er opphengt på god musikk, så kan det kanskje være litt fattig for deg. Og ripe-faktoren trekker også ned. Min har nesten ikke riper, men så har jeg brukt iTubes hele tiden. (Untatt noen hælvettes klåfingra jenter med lange negler , det merkes på baksiden) Men jeg liker de pre-EQ. Men så har je galdri hatt behovet for og stille på det selv Endret 25. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Takk for svar Kanskje jeg skrev litt rotete , men det jeg mente var at : "Det eneste jazpiperen MP3 spilleren min duger til dags dato er joggeturer i dårlig vær" Jeg søker en harddiskbasert MP3 spiller som IKKE skal brukes til jogging siden det har jeg jo allerede Flere som kan komme med anbefalinger? Veldig takknemlig! Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Flere som kan komme med anbefalinger? Veldig takknemlig!?!?!?!? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Du burde ta en titt på Creative Zen Sleek (kanskje Photo utgaven ) eller iAudio X5, begge disse spillerne er med 20 gb. Og har meget pent design... Lyden er også mye bedre en på Ipod (syntes jeg). På creativen har du også egendefinert EQ, det har ikke Ipod. Jeg vet ikke om X5 har denne funksjonen, men det kan sikkert noen som har den svare på. Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har nå fått lånt iAudio X5 20G et døgn av en venn og synes denne er en utrolig god MP3 spiller. Lydmessig er den helt perfekt, egendefinert EQ gjør at du får lyd som virkelig er en fryd å høre på. Har en følese at dette er den beste MP3 spilleren nå til dags. IPod G5 var bare plastikk lyd i forhold. Men hvordan er Iriver og Creative ? Er det like god lyd i dem? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Legger til sony sine hd spillere, noe du burde få sjekket ut. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ser ut som du er veldig opptatt av lydkvalitet, og da tror jeg du vil bli veldig godt fornøyd med iAUDIO X5. Har bare fått positive tilbakemeldinger på den. Du har sikkert vært inne på forumet til iaudio entusiatene? www.iaudiophile.net En test som en bruker her på forumet har skrevet er også verdt å få med seg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=497620&hl= Mvh Einar www.vostok.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå