orginal Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Fikk tak i nytt og mulig strømkrevende skjermkort i dag. Monterte det (samt to zalman fanmate om det skulle ha noen betydning), og vips ville den ikke starte opp. Den kommer til det punktet i oppstarten en skal velge OS, og akkurat idet en velger, stopper alt opp. Jeg prøvde å ta ut både cd'romer og en av harddiskene samt et par vifter, og PC'en starta opp normalt. Satte så i viftene og CD'romen og PC'en starta normalt. Prøvde tilslutt å sette i harddisken igjen, men da stoppa det opp. Etter det lot jeg begge harddiskene stå i, men utelot CD'rom og vifter. Heller ikke nå ville den starte opp helt. Kan for liten PSU forårsake dette? Specs: AMD 64 3200+ Power Color X850XT PE AOpen eller Fourton Source (fulgte med et Aopen H600B) 350W 1gb ram 2 stk hdd 3 stk kab. vifter 2 stk CD / DVD rom Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Ja, det kan være for lite kapasitet på 12V. Det skal stå på PSU hvor mye strøm den kan levere. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Ifølge det jeg klarer å forstå utav det som står opplyst utapå PSU'en, leverer den 18A på 12Ven. Kan det stemme? Er det isåfall mye, eller kan det være for lite? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Det er ikke spesiellt mye, du har jo et kraftig grafikk kort. Se f.eks denne, har 33 A (18 + 15). http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc420102df.htm Lenke til kommentar
orginal Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Hmm.. Gidder ikke å bruke 7-800 kr på ny PSU iallfall. Er det mulig å bruke to stk? F.eks ha en PSU (En gammel Fortron Source 200W) som kun driver skjermkortet, og den jeg har nå som driver resten. Går dette på en enkel måte? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hmm.. Gidder ikke å bruke 7-800 kr på ny PSU iallfall. Er det mulig å bruke to stk? F.eks ha en PSU (En gammel Fortron Source 200W) som kun driver skjermkortet, og den jeg har nå som driver resten. Går dette på en enkel måte? 5358262[/snapback] Det er mulig å bruke 2 stk. PSUer i èn PC, men for å få den som ikke er koblet til hovedkortet til å starte, må du følge den lille oppskriften øverst her: http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html MEN! Uten at jeg har prøvd dette selv i praksis så har jeg hørt at det er et faremoment. Det du tenker på, å bruke PSU #2 til å gå strøm til kun skjermkortet er IKKE lurt. Etter hva jeg har lest her på forumet kan du fort komme til å sitte med en del defekte komponenter da. Skjermkortet får da strøm fra både PSU #1 (via hovedkortet) og direkte via PSU #2, og sånn må det ikke være. Komponenter må ikke få strøm fra to kilder samtidig. Det du derimot kan gjøre, er å bruke PSU #2 til å drive harddisker og/eller cd/dvd-enheter. Det skal gå helt fint. Dette har vært diskutert en del ganger her, så du finner sikkert mer om dette hvis du søker litt. Mvh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå