BWW Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Go'morn experts! Jeg har satt sammen min gamle maskin igjen, slik som den var før, i håp om å få solgt den. Men nå finner ikke BIOS HDD eller floppy'en? Jeg har prøvd å skifte ut det som er av kabler, bare i tilfelle, men ingen ting lyktes. Hvd.kortet er Epox Ep-Mvp3g. Er det noen der ute jeg kan lære litt av? Lenke til kommentar
Agger Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har du stillt på noen jumpere? Har du endret noen instillinger i BIOS? Lenke til kommentar
BWW Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Kan ikke si jeg husker, men det var itilfelle bare bus hastigheten. Jeg resatte BIOS'en nettopp. Lenke til kommentar
Agger Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Det at BIOS ikke finner hd, har som oftest noe med jumperne og gjøre. Sjekk at jumper instillingene på hardisken stemmer. Angående floppyen så må du skjekke at strømkabelen til floppyen er satt riktig vei, i bios kan du sette på boot up floppy seek. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Takk for støtten Agger, jeg får nok slite litt til..:smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Finner den ikke floppyen heller sier du ? Lenke til kommentar
BWW Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Nei, den booter opp men gir "disk failour" og viser til av ingen floppy eller harddisk ble funnet. Går jeg inn i autodeteckt i BIOS finner den den? Går jeg ut igjen så er jeg tilbake der jeg var? Lenke til kommentar
Agger Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Du sier at du får en disk failour i booten, det er da den leter etter OS på en av diskene, hvis feilmeldingen hadde vært "disk boot failour" så hadde det mest sannsynelig vært noe med galt jumper instillingene. Disk failour kan komme av at HD`n er korrupt. Har du prøvd å starte med en oppstarts diskett, be BIOS`en boote fra floppy, og da at du har skrudd på boot up floppy seek. Har du skjekket at jumper instillingene stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå