Gå til innhold

7800 GTX og P43.0 GHz

klenoth

Anbefalte innlegg

Har tenkt og gå til anskaffelse av et nytt skjermkort. Tenkte på et 7800 GT men har mere lyst på et 7800 GTX. Jeg lurer derfor på om det er noe vits med tanke på om prosessoren blir en flaskehals og om det er verdt 1000 lappen i forskjell på prisen på kortene.

Jeg kommer ikke til å spille med oppløsning på mere enn 1366 x 768 på tven min.

Jeg har følgende maskinvare

HK: Aopen i945Ga-PHS

Minne: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC4300 533MHz

CPU: Intel Pentium 4 630 3 GHz Prescott EM64T

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det kun være marginale forskjeller som utgjør ytelseforskjellen eller er det heilt bak mål å gå for det "beste"

Har hatt en uvane med å kjøpe det beste kortet på markedet like før det kommer noe nyere og bedre like etterpå med påfølgende aggresjon pga. ytelsetap.:-)

Finnes det noen tester som viser dette i praksis så har det vært greit og fått et lite innblikk i dette, eller en link.

Det er vel også litt forskjell på en EMT 64 prescott prosessor med 2Mb cache og en vanlig 3GHz pentium3 med 1 Mb.

Lenke til kommentar

Men det vifteløse koster jo nesten det samme som et GTX da. Og i et støydempet og tett kabinett tror jeg vifteløst er dumt.

Problemet mitt er at jeg har hørt fra mange at GTX har et lavere støynivå enn GT, men det er ingen som kan si dette for sikkert. :hmm:

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Jeg kan si dette sikkert. Jeg har lest noen av artiklene her på HW.no og de skriver at GT bråker mer en GTX. Men de skriver også at når Windows har blitt lasta (etter du slår den på) og skjermkort driverene med viftekontroll slår inn roer det seg betraktlig.

Ble litt rotete, men håper du skjønte noe av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...