kresh Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Heihei, jeg har et problem! Har gått til innkjøp av en pakkeløsning fra komplett.no. Som alle innkjøp jeg foretar, skjer det alltid noe. Jeg hater at ting ikke virker som de skal, noe som også skjedde i dette tilfellet. Pakken er som følger: *AMD athlon64 3200+ cpu *512mb 3200ddr ram *MSI k8n neo2-fx hk Herlighetene ble montert i et par år gammelt kabinett av type Aopen, med 350W psu. Etter noen minutter med skruing og kopling, så var vi klare for å starte systemet. "Trykk". Ingen respons. Ingen vifter starter. Etter et par timer for å bli kvitt irritasjonen, begynner jeg å feilsøke, prøver med en litt eldre ram av typen 512 2100ddr, som skal være kompatibelt med hk. Ingenting. Prøver med en annen "power switch". Ingenting. Kortslutter psu - den er ok. Siden jeg ikke har en annen s939 cpu får jeg ikke sjekket om den kan være feilen. Så gjør jeg en tabbe. Ringer komplett.no support og prater med en på tlf. Forklarer alt. Han mener det er hk som er feilen, og jeg sender inn hk. Det tar 10 dager før jeg får hk tilbake, med beskjed om at hk er ok. Blargh. Alt er absolutt dødt, bortsett ifra at powerLED lyser(blinker svakt) når jeg kopler det til hk, og slår på strøm. En jeg kjenner hadde samme problemet, og løste det ved å kjøpe en kraftigere psu(400w). Men det står at anbefalt er 300w+. Kan da ikke være psu? Eller? Noen som har peil? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg anbefaler at du bytter ut strømforsyningen til en 400-450W. Du kan eventuellt låne en med noen du kjenner (for å prøve). Lenke til kommentar
haakie Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Prøv og ta ut hardisker, cd-stasjoner, skjermkort, vifter, lys osv for og se om det er strømforsyninga. Lenke til kommentar
kresh Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Prøv og ta ut hardisker, cd-stasjoner, skjermkort, vifter, lys osv for og se om det er strømforsyninga. 5330681[/snapback] Har kun testet med; psu, hovedkort, ram og cpu. Syns det er rart at 350w ikke kan dra dette. Lenke til kommentar
ventus Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Jeg har det nevnte hovedkortet med en AMD 3500 Winchester, 2x512MB RAM, 1 10000rpm SATAdisk. 2x7200rpm IDEdisker,floppydrive, DVDbrenner, ekstra nettverkskort og Radeon 9600PRO skjermkort. Den står i nettverk med en annen PC her i huset og er tilkoblet printer og scanner.Kraften leveres av en Fortron/Source PSU på 300W. Jeg har aldri opplevd ustabilitet i systemet, så jeg vil jo tro at en 350W PSU skulle gi mer enn nok. Prøvde en periode med 4x512Mb RAM og det gikk også uten problemer. En annen ting er at noen billig-PSUer ikke holder det de lover av ytelse, men magefølelsen min sier meg at problemet ligger et annet sted. Endret 24. desember 2005 av ventus Lenke til kommentar
kresh Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Ja, det er det jeg tror også. Men hvor? Hovedkortet er ok, ram er ok. Har også jumpstartet psu. Og den virker jo. Skal teste med en annen psu til uka, får håpe det er løsningen på problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå