Hod Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvordan kan jeg se klart tvnorge og lignende "parabol kanaler" i audi`n utenfor døra mi mens jeg ikke kan få inn parabol på veggen pga for bratt fjell? Går tv signalene i bilen på gps sattelitter eller bakkenettet? Mvh Hod Lenke til kommentar
Hod Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 jasså, hvordan fungerer dette da? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Vanelige analoge signaler som i gamledager med vanelig antenne. Lenke til kommentar
Hod Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Hmm. er ikke sikker du forstår problemstillingen. Bilen tar inn parabol. Vi får det ikke, ifølge de som var her å prøvde. Mao, kan Det gå på gps/bakkestasjoner evt at bilen har en jævli stor signalforsterker? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Beklager.Har du parabol i bilen som du må sette ut hver gang du stopper slik som lastebiler å campingvogner gjør det?Hvis ikke er det vanelige bakkesignaler slik som det er montert i alle nyere biler. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det finnes parabol til biler også, også uten å måtte montere antenna for hver gang. Hvilken audi har du, og er du sikker på at det er parabol? Dersom du må ha eget programkort til bilen har du parabol, ellers har du garantert ikke. Dersom det er parabol er det ofte en antenne som sitter i taket i bilen som justerer seg selv etter beste signal til enhver tid. Ellers er det antenne og det er som mange sier, analoge bakkesignaler. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 så på pimp my ride på mtve. der monterte dem parobol på bilen, var en slags stor hvit flat skive dem monterte oppå taket. dem kunne kjøre og se på tv samtidig hadde internett også trur jeg. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dette kommer til norge også når det digitale nettet blir bygd ut,men foreløpig er de ikke enig i systemet enda.Tror det blir MPEG-4.Parabol mot sattelitt kan ikke kjøres med. Lenke til kommentar
Hod Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Audien er en 2002 A6 og eieren påstår at det er parabol og at den bruker hele taket på bilen som reflektor. Uansett bilen har ingen synelige antenner på taket ner som en liten sort "tapp" bak på taket, som imidlertid kan være alt mulig rart. tven er samme skjermen som brukes til radio, navigasjon også tv da. Når man kommer over et hvisst antall kilometer i timen slår skjermen seg av, av sikkerhetsmessige årsaker men man hører fortsatt lyden og selv på de stedene det er verst selv uten mobilforhold funker tven som oftest. Tviler på at det kan være analoge bakkesignaler for da ville vi også kunne ta det inn på tven hjemme i stua. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Tv tuneren til den bilen går på bakkesignaler.Det stemmer at hvor det er signaler til bilen er det også signaler til en reise-tv med antenne på.Bildesperren fra hjulhastigeten (ABS sensorene) kan fjernes. Lenke til kommentar
Hod Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Da trenger jeg forklaring på en ting hvordan kan man ta inn tv-norge på et sted hvor det ikke er sendt på bakkesignaler slik som det er i byene? tv-norge er bare en av flere kanaler man kan se på i audi'n Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Det kan jeg ikke svare på.Jeg trodde Audien kun kom med analogt eller digitalt bakenett men det er mulig jeg tar feil.Trodde ikke TV-Norge kjørte digital eller mobiltv.Hvor bor du ca? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Feilpostet, flyttes til "Bil og motor > Bil > Stereo/multimedia" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå