Gå til innhold

For gammel ?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-06 09:33, Nikodemus skrev:


Når blir man for gammel til å spille på datamaskinen ?

Kanskje på tide og forberede seg til den dagen kommer og man ikke kan spille mer. F.eks. få en annen hobby, begynne å trene, være sosial eller andre fornuftige ting.


 

Tja du kan kombinere. Dessuten digger jeg å spille, kan ikke tenke meg å slutte : ). Sosialt er det også, bare tenk på lan partys, nett treff etc. Trenger ikke alltid å sitte face 2 face for å være sosial. Data spill for meg har kommet for å bli. Jeg studerer/spiller data. Jobber/spiller data. Blir gammel/spiller data. Til "punktum" som Arne Ness ville ha sakt det : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 25 år og har spilt data siden jeg var gammel nok til å skrive navnet mitt. Har sikkert "gått gjennom" langt over 200 spill i min tid. Fra Spectrum og Atari1200, c64, amiga, nes, super-nes, megadrive, n64, playstation 1 & 2, til PC. Kjøpte min første PC i '95 tror jeg (dx4 100mz med 2mb cirrus logic skjermkort og 8 megs ram - kosta rundt 25.000 spenn). Har sikkert brukt flere hundre tusen kroner pga. spill-iver'n (okay da, avhengigheten). Spill er uten tvil hobby #1!

 

Trene kan jeg gjøre i arbeidstiden (heldig som jeg er). Er ofte ute å tar meg en fest, og har masse kompiser i nærmiljøet (ikke alle er like hissige på spilling som meg, men alle holder på). Må ofte ta meg "pauser" i spillinga pga besøk =)

 

Kommer helt enkelt aldri til å holde opp spilling, selv om jeg kjenner at jeg er lei noen ganger. Er liksom heller ikke like rask i reaksjonene som jeg var for 4-5 år siden. Game on!

Lenke til kommentar

Det er ikke spørsmål om når man blir for gammel til å spille, men når man blir så gammel at man ikke lenger har ledig tid nok til å prioritere å spille -- men istedet skal sørge for bl.a. at de ungene dine som bruker hele dagen på å spille på PC, og som knapt gidder å løfte en finger for å hjelpe til, har noen fungerende idrettslag, speidergrupper osv som de allernådigst kan tillate seg å bli kjørt til når de klarer å rive seg løs fra PC'en :wink:.

 

Begrepet homo ludens -- det spillende/lekende menneske -- brukes også om menneskearten, vi trenger å ha det gøy. Men hva som er den morsomste formen for lek, og altså ikke minst hvor mye ledig tid som til enhver tid er til rådighet, det varierer en del i livet. Sånn sett er skole-/studietid en unntakssituasjon i livet ditt, hvor du har allverdens ledig tid og ikke står til noe særlig ansvar utover akkurat deg selv. Nyt det så lenge det varer -- og helst bruk det på en måte som du har igjen for siden!

 

Vi andre får satse på at det blir tid til spilling igjen når vi blir pensjonister.

 

Og helt alvorlig: Jeg tror norske aldershjem ville blitt et triveligere sted for sine beboere dersom man fikk plassert ut de riktige PC-spillene der!

 

Quote:


Den 2002-09-06 13:49, Archangel skrev:

2. Er jo sosialt når man linkerlan med andre


 

Ja, hvis dere linker opp et LAN i samme rommet, så er det jo i noen grad det. (Kom en gang for noen år siden uforvarende inn i lokalet til Oslo Bridge-klubb, og ble slått av den nesten litt uvirkelig situasjonen med et par hundre mennesker som satt lenge rundt småbord omtrent uten å si en ting til hverandre.....) Men jeg blir urolig hvis du tror at å sitte og spille et begrenset (for det er alle data-spill) spill på en PC gir deg noe særlig sosial trening for virkelighetens verden.

 

edit: trykkleif

 

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-09-07 08:18 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er 19 om en måned (høres en smule mer voksent ut, eller hva?). Min livssituasjon:

 

- Beinhard skole med ørtenhundre prøver og prosjekter i uka, siste året allmenn. Hadde et friår, ja.

 

- Kveldsjobb annenhver helg.

 

- Skriver for Gamer.no så det suser i treverket.

 

- Går på trenings-studio.

 

- Har ei dame som (heldigvis!) tar mye av tiden.

 

Døgnet burde vært 48 timer, hvorav vi trenger 5 timer søvn. Kun 5 timer natt, resten dag. Det hadde vært prima.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...