Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor får jeg ikke koblet meg opp mot internett?

Anbefalte innlegg

Skjønner det bare ikke. Har kjøpt meg nytt hovedkort med integrert nettverkskort, men det går bare ikke ann å koble seg på nettet. Alt virker riktig installert har til og med prøvd å sette i et pci nettverkskort, men det bare går ikke! Har en laptop som kobler seg til uten problem på samme linjen med samme instillinger. arrghh..! Det er vel vanskelig å gi et svar på dette over forumet kanskje, men hvis noen har en eller annen ide, så hadde det vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du går ut i enhetsbeandleren - er nettverkskortets driver installert? Har du aktivert kortet?

5330369[/snapback]

Driveren er installert og kortet ser ut til å fungere som det skal i enhetsbehandleren. Kan også legge til at det ligger en 1394 Net Adapter under netverkskort i enhetsbehandleren. Så vidt jeg vet er dette firewire, er det vanlig at dette ligger under netverkskort? Hvis dette er firewire synes jeg det er litt pussig at det dukker opp siden jeg ikke har noen firewire utganger installert. Vet ikek om dette kan ha noe å si for internett problemet mitt?

Lenke til kommentar
Hvis du går inn på lokal tilkobling og velger egenskaper - er automatisk ip valg?

Hvis du velger Start->Kjør, skriv cmd og deretter ipconfig - får du noen ipadresse fra modemet?

5330523[/snapback]

Automatisk ip er valgt. På ipconfig får jeg opp IP adresse og subnet mask. Dns suffix og Default Gateway, kommer det ikke opp noe på.

Lenke til kommentar

Må bare nevne det at jeg har en debug funksjon på hovedkortet. Det skal lyse en to siffret kode hvis noe er galt. Nå er det slik at det lyser konstant "FF". Vet ikke om dette er normalt ettersom hovedkortet er helt nytt, men i manualen står det ihvertfall: FFh - "Boot attempt(INT 19h). Skal det ikke lyse noe, hvis alt er riktig tro? Har sjekket om alle kort og kontakter sitter riktig på plass.

Dette er ihvertfall hovedkortet mitt.

http://www.epox-europe.com/products/view.php?product_id=234

Lenke til kommentar

Synes det lukter driverproblemer. Hva med å avinstallere "kortet" i enhetsbehandleren, start maskinen på nytt og installer driver på nytt. Verdt et forsøk.

Imidlertid er det noe rar når du ikke får kontakt med nettet når du installerer et PCI kort. Kan det være noe feil med hovedkortet mon tro.

Lenke til kommentar
Driveren du bruker, det er den som fulgte med CD til hovedkortet?

Ville prøvd å deinstallere og reinstallere den for sikkerhets skyld.

PS: 1394 er firewire og skal ligge under nettverkstilkoblinger.

5330750[/snapback]

Har vel egentlig allerede gjort det. Formaterte og reinstallerte hele windows og drivere da det ikke funket første gang. Men har fortsatt samme problemet. Kan det være noe feil på hovedkortet? Lurer veldig på den debug tingen som lyser "FF" hele tiden på hovedkortet. Er den noen som har samme hovedkort som meg og kan fortelle meg om det lyser på deres hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...