eirich Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg har en trådløs ruter jeg ikke vet ipen til. jeg lurte på om noen har ideer om hvordan jeg finner den ip-adressa?? Takk Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Bare ha èn PC koblet til i tillegg til ruteren. Sjekker du da ip-leasingen fra ruter, så vil du jo bare se to enheter, og den ene vet du jo IPen på (din maskin), da må den andre være ruteren. Dersom jeg misforsto og du trenger IP-adressen for å kunne logge deg på ruterens fra en PC som er koblet gjennom den, så er det som regel 192.168.1.1 for den typen enheter. -Stigma Lenke til kommentar
eirich Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 min datamskin har ip 192.168.1.1. Den ruteren jeg ska ha ipen til er mellom min maskin og den som deler ut ipene. spørr om du ikke skjønte Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Routeren vil mest sannsynlig være den som er satt opp som "default gateway" hos deg. Hvis du åpner komandolinjen og skriver 'ipconfig' vil du se hva IPen er. -Simen Lenke til kommentar
eirich Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Nei.. den er 192.168.1.254. men da kemmer jeg ikke innpå den trådløse ruteren. da kommer jeg på den som deler ut alle ipene.. Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Har den trådløse routeren fast eller dynamisk ip? Hvis den har dynamisk kan du jo se på lista over hvilke iper den andre routeren har delt ut, og prøve de. Hvis den har fast ip, finnes det programmer for å søke gjennom ip-ranger. Husker ikke navnet på noen akkuratt nå. Du kan også prøve traceroute, fx 'tracert vg.no'. Hvis det kommer opp noe der før den andre routeren din, er det den trådløste. Endret 23. desember 2005 av tussiesel Lenke til kommentar
eirich Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 nå har jeg funnet ipen. den var 192.168.0.1.. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) hva med et program som skanner etter enheter i nettverket slik som dette: http://www.softperfect.com/products/networkscanner/ ops gjorde en del andre ting før jeg svarte på denne tråden og i mellomtiden var saken løst Endret 23. desember 2005 av Grokster Lenke til kommentar
eirich Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Takker for programmet. men feilen var at min ip va 1.1til slutt men ruterens var 0.1 til slutt. så jeg mått bytte min ip til 0.2 til slutt... da klarte jeg det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå