Gå til innhold

LCD-skjerm, 19 tommer, mid-end.

LarsP

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal kjøpe meg min aller første flatskjerm nå rett over jul. Trenger dermed litt hjelp med å finne den som passer best for meg.

Tar utgangspunkt i stickyen:

1) Bruksområde

- Nettsurfing

- Film

- Spill

2) Størrelse på skjermen

- 19 tommer

3) Prisklasse du kan tenke deg.

- Vet ikke helt hva jeg kan forvente meg, men 3-5000 er vel et greit estimat.

4) Opplys gjerne om ditt skjermkort når du skal ha litt større skjermer etc. Da skjermkortet spiller en vesentlig rolle på din opplevelse av bilde.

- Geforce 7800GTX

---

Jeg vet egentlig ganske lite om hva man kan forvente av en LCD-skjerm, men det jeg krever er dette:

- Behagelig å se på over lengre tid.

- God fargegjengivelse

- Minimalt med etterslep

- God kontrast

Noen som har forslag?

Mvh

Lars Pedersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung 930BF. Anbefaler den i hver tråd her, og står fast på det jeg sier. Tror veldig mangen er enig med meg her også.

Bra kontrast, kun 4ms, veldig bra fargegjengivelse og behagelig å se på.

Betalte 3600,- inkl. porto fra NetShop. Veldig mye for pengene vil jeg faktisk si.

Lenke til kommentar
Benq FP937s er en fin skjerm. Har denne selv og må si meg veldig fornøyd. Det eneste er at jeg tror jeg kan merke etterslep noen ganger hvis jeg spiller FPS. Men dette er jo forskjellig fra person til person. Må legge til at filmen er nydelig å se film på slik som hw.no presiserer i testen sin. Det eneste som er synd er at den nesten er umulig å få tak i lenger. Og det eneste man kan finne er den noe dårligere +-versjonen.
Lenke til kommentar

Fujitsu Siemens har jo kommet med en flott 19" i bredformat som vil være candy for filmtittingen.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=281896

Men oppløsningen i høyden kan muligens være litt i minste laget.

Samsungen som er nevnt er jo fin. Men jeg syns det er dumt at du føler økonomien er litt for tynn for Dell 2005FPW. Nesten så jeg får lyst til å sponse deg med de resterende hundrelappene. For det er virkelig en herlig skjerm.

Tilbudet på 4725 kr. utløper 25.01. Syns du bør prøve å få skrapt sammen litt penger til da :)

Lenke til kommentar
Samsungen som er nevnt er jo fin. Men jeg syns det er dumt at du føler økonomien er litt for tynn for Dell 2005FPW. Nesten så jeg får lyst til å sponse deg med de resterende hundrelappene. For det er virkelig en herlig skjerm.

Tilbudet på 4725 kr. utløper 25.01. Syns du bør prøve å få skrapt sammen litt penger til da  :)

5361665[/snapback]

Hmm, du sier faktisk noe. Jeg har trossalt sittet med samme skjerm i over tre år. Er vel kanskje på tide å investere i noe skikkelig når man først skal til pers?

Skal bla litt i lommeboken så ser vi hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du først skal gå for 930BF ville jeg heller valgt designerskjermen 960BF fra Samsung :) Den får ikke bare deg til å si WOW men folk som går forbi skjermen også :) 4200 for denne da altså 1000 kroner dyrere , den er i tillegg verdens første bærbare skjerm så du kan lett ta den med deg på LAN.

b2c_l_960bf.jpg

Lenke til kommentar
Jeg drar ikke på LAN, men takk for opplysningene. Den var meget pen, men tviler på at den er verdt pengene om design er det eneste som skiller den og 930.

5368137[/snapback]

Du aner ikke hvor feil du tar siden jeg sitter med den nå :) Jeg var ufattelig kritisk til LCD skjermer og har mer eller mindre forkastet mange av Hardware.no sine topp monitorer og til og med ett kritisk øye greier jeg ikke å finne noe feil med 960BF. Har prøvd å framprovosert fram noe etterslap i både DVD og spill uten noe hell . Dette er uten tvil den beste LCD skjermen jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...