chr1st3r Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har lyst på uv-lys og har funnet et jeg skla kjøpe, men hatr hørt at uv-lyset ødelegger delene i pcen, stemmer det?? FOr jeg vil helst ikke hærpe pcen for at det skal få blått lys og uv reaktive kabler... Takker for svar! Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har 2 stk UV lys (Thermaltake og Sunbeam), og kan ikke si at noe har blitt ødelagt... Har hatt dem på i ca. 24timer i strekk... Ville vært rart hvis UV lys ødelegger noen av komponentene i pc'n.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Nei, det gjør det ikke. Er det kraftige lamper du tenker på kan det skade øynene (snøblind, tror jeg). PS! Har selv UV-rør.. Endret 23. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er ikke samme som kommer fra sola. UV-lys beregnet for PC ødelegger ingenting. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er ikke samme som kommer fra sola. UV-lys beregnet for PC ødelegger ingenting. 5329772[/snapback] Ikke det samme som kommer fra sola? De har vel samme bølgelengde? Forskjellen er vel styrken, som er myye svakere i slike rør som er å få kjøpt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er ikke samme som kommer fra sola. UV-lys beregnet for PC ødelegger ingenting. 5329772[/snapback] Ikke det samme som kommer fra sola? De har vel samme bølgelengde? Forskjellen er vel styrken, som er myye svakere i slike rør som er å få kjøpt. 5329826[/snapback] Sorry, my bad. Bare forskjellig styrke, ja. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er 2 forskjellige UV strålinger, UV-A Og UV-B tror jeg. En av de er farlig, den andre er vel ganske harmløs. Kan være litt feil, noe jeg leste for en del år sia... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Les i guiden min (er sticky).. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Nå kan vi ikke se skikkelig uvlys, men lyset fra typiske uvlysrør kan ses. Ergo er ikke dette 100% uv. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Nettopp..! UV-A & UV-B klassifiseringa var forresten ganske riktig.. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Ok, da stikker jeg å kjøper uv`en en dag butikkene er åpne. BTW: God jul alle sammen! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 UV-lys gjør plast sprøtt over tid, men det tar _lang_ tid. Lenke til kommentar
Going_Ion Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 du skal ikke ha noen beskymringer du.... de e lagd for pc modding.... hadde pc'en stått i direkte sollys hadde d vært noe annet jau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå