ManagHead Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Det er på 3,3V og 5V railen, så kommer 12v i tillegg. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Puh..mer info : Satt kortet inn igjen. Har oppdatert AGP drivere uten hell, men fikk akkurat spilt GTA San Andreas i 10 min Det skjedde etter at jeg satte ned Core og mem speed så langt ned som det lot seg gjøre til 260/248. Default var 324/310. Jeg spilte i 800x600 uten problem, men spillet frøys og krasjet til skrivebordet når jeg satt opp til 1024x768. Det jeg da lurer på nå er : Bruker kortetet mindre strøm når det er klokket ned? Hvis det er tilfelle så må det vel være PSU som ikke leverer nok? /kaster snart pc'n i peisen Lenke til kommentar
Valent Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 har du kjørt en liten "test" for å se om kortet blir varm... Atitool... f.eks Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg har Ati Tray Tools, men finner ingenting der. Har som nevnt Zalman Heatsink på kortet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg har Ati Tray Tools, men finner ingenting der. Har som nevnt Zalman Heatsink på kortet. 5333933[/snapback] ah.. prøv uten ati tray tools.. på bf2 må jeg ut av tray tools for å få spilt, hvis ikke fryser det.. verdt et forsøk Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 prøv omega driver Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Jepp, har også rukket og avinstallere alt enda en gang, og har akkurat prøvd de siste Omega driverene samt at jeg har skrudd av AGP. Det virker som om kortet er i orden, men ett eller annet klikker når det skal kjøre 3D. 5330109[/snapback] Det har jeg allerede gjort Lenke til kommentar
kjos1 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hadde samme problem med mitt 9600 XT kort. Det jeg gjorde var å skru av: Fast Write, AGP Write og AGP Read. Da funket det helt problemfritt uten tap av ytelse. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Takker for tips Nå har jeg akkurat ( i drittsinne) satt inn 9200 kortet igjen, men jeg skal prøve seinere i dag. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Å skru av fatwrites løser ofte mange problemer, ja. Utelukker ikke at PSU'en din er noe for svak... se link i signatur. 300w skulle nemmelig hode fint til et 9700kort. Ut fra info som oppgis (ampere på div. linjer, ant HDD/optiske etc.), er du flink som kan si dette... det må jeg si. Eldre (og billige) PSUer har lav ampere på 12V-linjen... BTW: FUSE-rating mener jeg sier nada... du bør finne linje-verdiene. Endret 25. desember 2005 av Okay Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Dine PSU specs; http://www.aopen.nl/products/power/ATX-300GTF.htm Lær deg å google 13A @ 12V er ikke allverden, men dette er en FSG PSU (sannsynligvis) og de er bra (sitter i Aopen kab.?) Endret 25. desember 2005 av Okay Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Heisann. Sitter i et Aopen kabinett ja. Et spm til, hva kjennetegner et kort som er ødelagt? Nå får jeg jo kjørt litt GTA SA før det kutter (med nedklokket kort), og grafikken er da helt fin uten forstyrrelser. Jeg kan omtrent ingenting om hardware, men magefølelsen sier at kortet er iorden Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Etter hva jeg enrindrer så krever tidliger utg. av ATI lite fra 12V'en, selv om de er strømkrevende. Prøv å kjøre uten optiske drev og kun en HDD - frakbole evt annet utstyr de ikke behøver. Funker det da er det PSU som er problemet. Antar at du skrudde av fastwrites ...? Kan også klart være et temp. probølem. Enkelte produsenter leverte ræva og smådefekte vifter.... Jeg har ingen problemer.Alt går greit. Hehe... ikke etter hva du skriver her. Endret 25. desember 2005 av Okay Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg har kun èn 120gb hd, og når jeg tidligere i dag prøvde å koble strømmen fra cd brenneren så ville ikke pcen starte. Akkurat det der med "Ingen problemer , alt går greit" er ironisk ment, og passer ekstra godt akkurat nå Med tanke på å skru av fastwrite så har jeg ikke prøvd å sette inn 9700 kortet igjen. Jeg har to små unger som løper rundt her. Spinnville og i lykkerus over 6 millioner gaver, så hardware montering får vente noen timer Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Som sagt ang. PSU; se gjennom tråd i sig; En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning. * Alt er dødt (strømforsyning er kaputt) * Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker). * Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V) * Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal) * Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal) * Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning) * RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på). * Overoppheting (vifteproblemer). * Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis). Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Brukte ATI Tool, og skrudde av alt, men som vanlig restartet pc'n 2 sek etter at jeg startet et spill. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Pussig.....testet Direct3D i "dxdiag" atter en gang, og nå gikk alt til helv..... /gir opp Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Morro. La inn catalyst 3.2 etter tips i et annet forum, og da nektet pc'n plent å starte. Måtte skifte kort og kjøre i sikkermodus for å få ordnet opp. Kom en feilmelding om mulig enhetsfeil med et visst Radeon 9700 kort. No shit sherlock..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå